@Jesss………….sorry maar ik kan iemand met zo´n beperkte zichtwijze absoluut niet als Cosmetic Professional beschouwen.
Indien je werkelijk een professional zou zijn dan zou het welzijn van de klant en haar of zijn huid bij jou op de eerste plaats moeten komen en niet het professionele welzijn van jouw portemonnee!!!!!!!!!!
Indien iemand zover gaat dat het eigen IK het resultaat in de weg staat zijn het voor mij figuren die in deze markt niets te zoeken hebben en werkelijk verre van professionals. Indien iemand zich als professional betitelt dient hij of zij zich ook als dusdanig te gedragen ook indien dit niet meteen GELD in het eigen laadje betekent.
Het tijdperk van de op eigen profijt beluste, iedereen de eigen denkwijze door de strot douwende Entrepeneur is werkelijk voorbij. Omdat het internet eindelijk de klant de mogelijkheid geeft om te kiezen voor die dingen en die Combinaties die werkelijk effect hebben kiezen velen logischer wijze voor een dagelijkse duidelijk effect hebbende behandeling thuis en geloven niet in de fabel praatjes van zich professional noemende zelfkikkers die verkondigen met één behandeling per maand de huid optimaal te vorderen zolang we maar voldoende smeren. ( EN tenzij jouw klanten elke dag met een buideltje geld bij jou op de stoep staan geldt dit ook voor hen!!)
Sorry Jess maar jouw stukje vind ik persoonlijk eerder een brevet van onvermogen, leer eens eerst werkelijk over de zeer beperkte eigen tafelrand te kijken en dan kun je beginnen met een oordeel over dingen en misschien dan ook jezelf professional te noemen.
Professioneel is wanneer je de zaken vanuit een professioneel dus beroepsmatig standpunt betracht en wanneer je ook een keer de moeite neemt om bij wikipedia te kijken dan zul je zien dat er andere dingen genoemd worden dan datgene wat uit jouw “denkwijze” naar voren komt. Zoiets als beroepseer!!
Wellicht toch eens tijd wat vaker in het buitenland beurzen en seminars te bezoeken, een echte aanbeveling, Cosmoprof Bologna en Hong Kong (dit jaar veel nieuwe dingen getoond!!) en anders is ook de USA ietsjes verder dan de laatste stand in Utrecht.
Iedere professional weet ondertussen dat een goede dagelijkse ondersteuning van de Salon behandeling belangrijk is, een maandelijkse, tweeweekse of welke kuur dan ook met een (veelal veel agressievere) IPL kan niet op tegen een dagelijks regiem van een aantal maanden en daarna een 2 of 3 maal per week korte behandelingen thuis.
En indien je je niet met dit soort wetenschappelijke onderzoeken bezig houd is het verre van professioneel om je eigen mening als professioneel standpunt te betitelen.
Het is eerder een uiting van onvermogen of onkunde met een duidelijke angst voor de moderne ontwikkelingen.
OH en ja ik ben boven de 50……..en heb thuisbehandelingen die nog steeds het collageen aanmaken……
ook dat is tegenwoordig mogelijk en onderzoeken in de laatste jaren hebben zelfs bewezen dat dit nog boven de 70 mogelijk is……….
Collageen weefsel onderscheiden we in verschillende soorten en van deze verschillende soorten weten we op dit moment waarschijnlijk maar 70% …….we leren ieder jaar, iedere maand meer. En iedereen die denkt met een opleiding die men vele jaren geleden gedaan heeft en de cursussen bij de eigen leverancier weet men genoeg van wat er in deze wereld gaande is……..die staat al jaren stil en heeft op dit moment een gigantische achterstand.
En dan de opmerking: Ik werk uitsluitend met goedgekeurde apparatuur, en uitgebreide traningen/cursus.
Werk met de ipl en de led therapie van beauty-united. Vooral in combinatie met de ligth amplifier van Medik8 is dit super!
Die apparatuur is werkelijk minder gekeurd dan de apparaten waar we hier over praten zoals de silk´n ……deze producten zijn door werkelijk de meest technisch geavanceerde groep deskundigen ontwikkelt en daarna voor een lange periode in meerdere Klinieken in o.a. de USA getest.
Op de site van de Firma die jij zo graag hemelhoog prijst is o.a. een LED te zien die daar op die professionele site zelfs voor de SHS wordt aangeprezen en dat ding hallt niet 10% van wat de silk´n BEWEZEN bewerkstelligt.
Indien ik mij geprovoceerd voel als klant word ik tamelijk pissig, hier wordt ook nog eens de meest professioneel werkende groep ontwikkelaars voor medische en cosmetische apparatuur door een dilitant op dit gebied voor ONprofessineel verklaard.
Daarbij komt dat het werkelijk een geweldig goed resultaat geeft ook bij de huid boven de 50 en je met een duidelijk goed gevolgd behandel regiem en een zeer goede aanvulling wat producten betreft door de Shs je een resultaat hebt dat werkelijk heel goed is.
Natuurlijk zul je dit moeten blijven doen, maar net als een dagelijks korte behandeling en een wekelijkse grote beurt wat cosmetische producten betreft hou ik me graag aan regels die werkelijk een goed resultaat opleveren.
Inplaats van je als Shs af te zetten van dergelijke mogelijkheden zou ik me juist eerder erin verdiepen en kijken waar ik mijn positie kan bepalen in dit geheel aan ontwikkelingen. Jammer wanneer je ook deze boot zou missen. Ik kan werkelijk alleen maar mijn hoofd schudden voor zoveel onkunde en onprofessionaliteit.