klant boos...en nu?

  • schoonh

    Heb onlangs een klant gehad en de wenkbrauwen ge-epileerd (touwtje)

    het is niet helemaal goed gegaan en ik heb bij één wenkbrauw bij de aanzet teveel haartjes weggehaald

    (lees kale plek)

    Vond dit er vervelend heb het de klant ook meteen gezegd maar ze zei oh daar zaten weinig haartjes hoor.

    Na de behandeling constateerde ze dat het de andere wenkbrauw was waar al weinig haartjes zaten en ik het dus idd teveel weggehaald heb.

    Vond het erg verveldend, klant zei ach ja kan gebeuren.

    Ik heb haar een masker wat ze anders zou kopen meegegeven omdat ik verder niets voor haar kon doen.

    Nu belt ze erg boos op dat alle haren van beide wenkbrauwen eraf zijn.

    Ik leg haar uit wat we geconstateerd hebben na de behandeling en dat ik het erg vervelend vond maar dat ik het niet terug kon draaien en haar een ‘vergoeding’ gegeven heb.

    Maar nu zeg ze dat ze het in mijn donkere kamer waarschijnlijk niet goed gezien heeft en dat alles eraf is!

    (ik heb een mooie ruime salon met voldoende licht).

    Ze was niet voor rede vatbaar en gooide boos de hoorn erop.

    Vind het heel erg vervelend.

    Werk net als de meeste van jullie denk ik met veel plezier en probeer mijn werk zo goed mogelijk te doen.

    Heb dit ook nog niet eerder gehad.

    Nu komen er veel klanten die ze ook kent en zou ik het erg verveldend vinden dat deze ‘haar’ verhaal te horen krijgen.

    Wat moet ik/kan ik doen???

  • Sch

    Volgens mij kun je niks meer (goed) aan doen….deze klant ben je waarschijnlijk kwijt!

    Gr.

  • Sterre

    Ik zou niets meer doen. Fouten kunnen gemaakt worden we zijn allemaal maar een mens dacht ik zo. Ik snap dat je een rotgevoel hebt maar til er niet te zwaar aan. Je hebt vast nog genoeg lieve klanten. Je hebt het goed opgelost met een kadootje wat kun je nog meer doen? Ik denk dat die vrouw haar wenkbrauwen niet meer bij jou laat epileren helaas. Maar dat er nog meer klanten weg gaan lopen door haar lijkt me gek hoor. De rest is vast tevreden anders kwamen ze niet weer.

    Succes.

    Groetjes,

    Sterre

  • schoonh

    Dankje Sterre, had ik even nodig!

  • Severina

    Hetzelfde is bij mij gebeurt bij wenkbrauwen harsen. Had onverzien ook te veel weg gehaald.

    Heb mijn verontschuldiging aangeboden en natuurlijk niet laten betalen.

    Ze heeft gelukkig niet veel problemen gemaakt.

    Maar ik voelde me er behoorlijk rottig onder.

    Helaas, het is gebeurt en je kan het niet terug draaien. Ik ga ervan uit dat iedereen wel eens iets doet wat eigenlijk niet had moeten gebeuren. We zijn allemaal mensen en deze dingen gebeuren nu eenmaal.

    Mocht je via via dit weer te horen krijgen kan je altijd zeggen dat jij ervan uit ging dat jullie dit hadden opgelost. Uiteindelijk is het ook zo. Dat deze klant er achter af een ander verhaal van maakt zegt genoeg over de klant.

    Maak je niet te druk, uiteindelijk heb je er toch niets aan.

    gr.

  • Bizzy

    Helaas kun je niet meer doen dan je al gedaan hebt. Wat me nog wel te binnen schiet is het volgende. Misschien kun je een klant in zo'n geval een goede wenkbrauwpoeder geven zodat je in elk geval de schade kan verdoezelen.

  • schoonh

    Het probleem is dat de klant de telefoon erop heeft gegooid.

    Aan de ene kant wil je nog contact zoeken maar aan de andere kant vind ik het wel erg onbeschoft om de telefoon erop te gooien.

    Fijn dat jullie het zelfde denken (severina; voelen) als ik.

    Vind het erg vervelend heb er slecht van geslapen.

    maar denk dat ik mijn best heb gedaan om het leed te verzachten.

  • Tamara1972

    Meid trek het je niet aan.

    en ga er zeker niet slecht van slapen.

    deze klant ben je kwijt…..kan jou het schelen. jij weet dat je er alles aan hebt gedaan. deze klant is wel heel

    erg onbeschoft. die wil je toch zelf ook niet meer behandelen?

    je hebt het netjes gedaan.

    en als je via via er wat van hoort zeg je dat het opgelost is.

    en verder kan je je toch niet wapenen tegen slechte reclame.

    Dit is niet jou ondergang hoor.

    volgende keer kan je misschien de wenkbrauwen verven. en het gat ook. zo op de huid. is het tijdelijk verholpen.

    en dan nog……haren groeien ook weer aan.

    richt je op de leuke klanten..sta er niet te lang bij stil!

    gr Tamara

  • Eva..

    Sorry hoor, ik lees hier dingen als richt je op de leuke klanten en je hebt vast wel andere lieve klanten.

    Wat een onzin zeg! Jij hebt een fout gemaakt, en niet een kleintje ook.

    Ik kan heel goed begrijpen dat je slecht hebt geslapen.

    Je hebt je best gedaan om het op te lossen, maar goed maken kan je het niet.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat die klant boos is, daar kan je niks van af doen.

    Natuurlijk is het niet netjes dat ze de hoorn op de haak gooit, maar om nou de toen of het allemaal niks uitmaakt vind ik erg vreemd.

    Ik hoop echt dat ik zelf nooit zo'n fout maak, ik kan me dat ook echt niet voorstellen.

    Maar ja je blijft een mens, dus zeg nooit nooit.

    En nu kun jij je er het beste overheen zetten, en je leer hier uittrekken.

    Verder heb je alles al gedaan.

  • Peet

    Nou zeg Eva…een beetje milder kan ook wel zeg! Fijn dat je nog nooit een fout hebt gemaakt, al kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen. Iedereen heeft toch wel een keer dat het anders uitpakt dan gehoopt. Dat ze er slecht van geslapen heeft, tja dat heb ik zelf ook wel ´s gehad hoor. Maar het is net of je haar dat ook toewenst!

    Niet erg collegiaal. Sorry dat ik het zeg.