Tabouret

  • beauty2

    Ik ben op zoek naar een nieuwe tabouret. Ik wil een goede ergonomische stoel I.v.m. lage rugklachten. Wie weet welk merk goed is ( maakt niet uit of het een ponyzit is of niet ).

    Groetjes beauty2

  • Bizzy

    Misschien niet direct de tip die je verwacht, maar ik had ook lage rugklachten. Die zijn helemaal over door een tip van iemand hier op het forum.

    Zorg dat je behandelstoel echt alle kanten op kan die jij nodig hebt om je rug recht te houden,

    Ik heb na vele rugklachten direct na die tip een electrisch verstelbare behandelstoel gekocht (ik had een hydraulische hoog/laag), en mijn rugklachten waren binnen 2 weken compleet verdwenen.

    Misschien heb jij hier ook wat aan.

    Mijn tabouret is een gewone van Megapoint. Die had ik vóór mijn rugklachten en nu nog steeds. Maar door een andere behandelstoel heb ik geen andere hoeven aan te schaffen.

    Succes!

  • beauty2

    Hoi bizzy, de klachten had ik al voor ik aan mijn salon begon. Ben zo stom geweest een goedkope stoel bij megapoint aan te schaffen. Gelukkig heb ik wel toen gelijk een goede behandelstoel (elect. 4 standen) gekocht. Hoop op wat meer reacties waar ik een horde stoel kan aanschaffen. Groetjes beauty2

  • Irma

    ik had precies hetzelfde en dat kwam voornamelijk omdat mijn tabouret niet hoger kon.

    ik heb er eentje van bentlon aangeschaft.

    met een rugleuning, erg prettig!

    succes !

  • beauty2

    Hoi Irma,

    Welke heb jij gekocht van bentlon, het type stoel?

    Groetjes beauty2

  • Pee*

    Ik heb er een aangeschaft bij BQE (Back Quality Ergonomics) Vraag naar Ellen Karunadasa, die kan je heel goed helpen. Heeft ze bij mij ook gedaan.

  • beauty2

    Dank je Pee, ik Ben bij bentlon ook niet verder gekomen, hoop dat dit wat is. Ga ze vandaag bellen.

  • ajsa41S23

    Ik heb mijn tabouret ook bij Ellen gekocht en ben er super blij mee. Ik heb hem nu een jaar of 4.

    We zorgen altijd eerst voor onze klant en zitten zelf een slecht stoeltje “omdat het te duur is”.

    Ik wilde goed voor mezelf zorgen en dat is met deze tabouret goed gelukt. Ben na een drukke dag ook veel minder moe.

    Succes met je keuze maar ik vind het de investering meer dan waard.

    Gr.Ajsa

  • Irma

    hallo beauty2,

    ik heb de silver plus gekocht.

    een tabouret met rugleuning en een “hoekje” voor je benen.

    je kan evt even bellen voor meer informatie of een informatiepakketje aanschaffen.

    succes!

    groetjes,

  • Lyn41

    Ook ik heb rugklachten en het duurde even voor ik een goede tabouret had gevonden.

    Omdat ik ook nog eens een mooie wilde hebben (ipv de standaard zwart kunststof onderstel met witte bekleding) was dit een behoorlijke zoektocht.

    Ik heb bij Matim Supply een mooie stoel gevonden. Chroom met een bekleding die bij mijn salon past.

    Het belangrijkste; Hij zit heerlijk! Op hoogte verstelbaar, een goed zitvlak en een verstelbare rugleuning die een goede ondersteuning biedt, ook een beetje aan de zijkanten. De rugleuning ietwat rond. Ook kan ik mijn voeten op de ring van het onderstel zetten. (verandering van houding, of als ik naar voren moet buigen)

    In geval van rugklachten, kies dan voor een iets groter zitvlak én een rugleuning die verstelbaar is!

    Een ponyzit is fijn, maar je kan niet even gaan ‘verzitten’ of achterover ‘hangen’ tegen de leuning. (bijv. tijdens een gezichtsmassage) Een goede (lende)steun in je rug is echt belangrijk! Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je klant. Als jij met pijn een behandeling uitvoert, dan is dat ten nadeel van je behandeling door je eigen spanning.

    Als je twijfelt, leg dan aan een leverancier je klachten uit en vraag of je een showroommodel voor een week mag lenen, of een geld terug garantie als de stoel je niet bevalt.

    Een goede leverancier doet dit! Je kan niet in 1 minuut een stoel testen en denken: ‘Oh, die zit lekker’.

    Kijk niet op 50 euro meer of minder, niets is belangrijker dan een goede houding en een goede werkstoel!