stomstomstom

• fem

Zit net in m'n agenda te kijken voor de afspraken voor morgen zie ik ineens dus ik een dubbele boeking heb staan… Het is nu natuurlijk veel te laat om nog iemand te bellen en dingen te regelen. Gelukkig is het morgenmiddag pas dus hopelijk kan ik morgenochtend nog wat regelen. Probleem is alleen dat ik de hele dag vol zit dus ik kan niemand eerder of later zetten :( hoe zouden jullie dit oplossen??

Groet fem

• Angel

De klant doen die altijd (of vaak) komt vandaag doen, de andere klant…bellen…je excuus aanbieden….een nieuwe afspraak maken met een leuke korting?

Werkt hier prima!

Succes!

• Bizzy

Ik probeer me te herinneren welke klant als eerste de afspraak had staan. Die mag dan van mij komen. De ander bel ik af.

Tenzij het een vrije nieuwe klant is, die zal ik echt niet afzeggen. Daar moet je nog ‘krediet’ bij opbouwen. Bij een vaste klant kun je dit makkelijker afzeggen dan bij een nieuwere.

Ik geef dan een lekker product mee bijvoorbeeld een handcreme. Komt er wellicht ook nog extra verkoop uit in de toekomst. Vandaar dat ik geen korting doe.

• fem

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad de klant die ik als eerste in de agenda gezet had laten komen en de andere klant heb ik vanmorgen gebeld en verzet. Ze deed gelukkig helemaal niet moeilijk en ik denk dat ik inderdaad een product meegeeef of iets extras bij de behandeling doe.

• Tamara1972

geef geen product mee, vind ik wel heel erg kostbaar.

je kan iderdaad beter een ampul of lekker de handen of voeten masseren.

gr Tamara

• Eva..

Ik maak geen dubbele afspraken, scheelt een hoop geld. (:P)

• Pam

hoe maken jullie dan dubbele afspraken???? hebben jullie 2 agenda's? ik heb maar 1 agenda, ben ik dan dom of stom?????????

• sanne32

Ik heb het ook ooit gehad,

ik raakte zo aan de praat met de klant via de telefoon dat ik domweg de afspraak niet in de agenda zette.

Toen heb ik er dus nog een klant neergezet op diezelfde tijdstip….

En dáár kwam ik dus achter toen ze allebei op kwamen dagen. Het waren allebei gelukkig vaste klanten die er om konden lachen. De 2e kon gelukkig op een later tijdstip en daar heb ik wat extra's bij in de behandeling gedaan.

Maar o, o, o, wat voelde ik mij stom!

Maar goed, waar mensen werken worden fouten gemaakt en dit gebeurt bij mij waarschijnlijk niet weer!

Groetjes en een heel fijn koninginnedag gewenst!

• Bizzy

@ Pam: ik noteer de afspraken altijd op het afspraken kaartje van de klant. En als ik dan vergeet het in mijn agenda te zetten, dan kan het dus voorkomen dat ik dus iemand anders inboek op die dag/tijd.

• Tamara1972

dat kaatje heeft ze toch thuis?