Te druk door schoonheidsbon

• RoosP

Ik zocht ook maar naar een redenatie naar de klant toe. Ikzelf zou het zo ook niet doen. Ik zou deze behandelingen daar boeken, waar plaats hiervoor is. Vol is vol, dan moeten de schoonheidsbonklanten natuurlijk even wachten. Dat moeten de vaste klanten ook, als het druk is en ze hebben geen vervolgafspraak geboekt.

Bovendien krijg je als je het allemaal op een dag ook zo'n gevoel van een hele dag werken voor geen geld ;)

• Natasja37S14

Sorry hoor, maar je staat wel voor niks te werken, meestal met die schoonheidssbonnen. En iedereen weet heel erg goed, dat 8 van de 10 alleen maar voor de gratis behandelingen komen en je ze verder nooit meer ziet.

Het probleem met die bonnen is dat de klanten denken dat jij er geld voor krijgt en daarom denken dat ze heel veel te eisen hebben. Dus ik vind dat het best kan om maar op een dag per week open te zijn voor de bon, en zeker als je het voor de rest heel druk hebt.

En ik ben ook blij dat ik van die kl%$^&* bonnen af ben!!!:P

• RoosP

Juist daarom zou ik er niet voor kiezen, een dag voor deze bonnen uit te trekken. 's Avonds zou ik helemaal gefrustreerd zijn: een hele dag werken en geen omzet, en dan nog denken “waarschijnlijk zie je ze nooit meer”.

Dan liever op vrije uren tussen betalende klanten inplannen.

• Anouk

Maar waarom dan niet uitleggen aan je klanten dat je er niets voor betaald krijgt. Dan snappen ze toch ook dat je niet al die klanten tegelijkertijd kunt inplannen. Ik vertelde dat toendertijd regelmatig aan klanten. Eerst kijken ze raar op, maar als je uitlegt dat je een samenwerking hebt met een marketingbureau, die jij niet betaald, maar zij via de bonnen dan is het heel logisch. Dan snappen klanten ook waarom ze bij mij de 1e en 2e bon niet konden combineren, maar de eerste keer voor epileren moesten bijbetalen. En dan kwam het dus ook vaker voor dat ze bij de 2e bon een behandeling bijboekte. Dan werk je dus ook niet meer voor niks.

• wilma

Ik heb enorm veel spijt van mijn deelneming aan de schoonheidsbon. Ik heb me na 3 maanden al afgemeld. Het jaar is nu voorbij, maar ik moet nog tot maart 2012 innen.

Er zijn er in 1 jaar bijna 300 gekocht op mijn salon!! Naast mijn vaste klantenbestand ( die ook groeit ) is het veel te druk geworden. ik weiger extra te werken , dus kunnen ze pas over 8 weken terecht.

Mijn vaste klanten krijgen nu eenmaal voorrang. Mijn ervaring is ook dat er veel “koopjes jagers” op af komen.

• bep

Maar Natasja, waarom doet je mee aan de schoonheidsbon? Volgens mij om klanten binnen te krijgen. Als je de instelling hebt dat die klanten allemaal alleen maar komen omdat het goedkoop is, dan kun je beter niet meedoen aan de schoonheidsbon en op een andere manier klanten werven. Maar volgens mij is het nog altijd zo dat je eerst moet investeren voordat je gaat verdienen. En iedereen kiest zijn eigen manier van investeren.

• waterlelie

Hoe doen ze dat (zoveel bonnen verkopen), ze mogen toch niet meer bellen?

Ik zie wel regelmatig de schoonheidsbon op groupon, misschien zo?

• Anneke

ze verkopen de bonnen nu via vakantie-veiling.nl

en daar gaat het heel snel,

veel mensen kopen dan een bon voor heel weinig.

Ik heb wel heel veel vaste klanten hierdoor gekregen.

en als ik zelf als klant ga denken en ik heb een shsbon,

dan wil ik ook graag goed geholpen worden.

ik merk dat veel mensen een bon kopen om een kennis te maken

en hierna blijven.

ik ben wel tevreden met de bon, alleen minder dat ik nu zo vaak nee moet zeggen of dat het pas over een aantal weken kan.

maar iig bedankt voor de reacties!

• Natasja37S14

Dat was ook mijn instelling, om klanten te werven. Maar helaas bleek de praktijk anders. Het waren (bijna) alleen maar koopjesjagers. En ik zie op dit forum dat ik niet de enige was (zien een andere discussie)

Maar dat is mijn mening, bij mij werkte het niet, niet zoals ‘belooft’ was tenminste. Maar iedereen is vrij om te doen wat zij wil.