Te druk door schoonheidsbon

• Anneke

Hallo dames,

ik zit met het volgende, zit oktober doe ik mee aan de schoonheidsbon.

Ik denk dat jullie dit allemaal wel kennen.

Maar sinds maart zit ik al met het volgende, ik zit stampens vol.

gelukkig haal veel voldoening en geld van de schoonheidsbon, maar nog lang niet

zo veel als ik gewone behandelingen doe.

en omdat ik er naast nog bij een baas werk, zijn mijn 6 werkdagen gevuld + 4 avonden.

ik ben kapot! maar ik vind het zo vervelend dat als de klanten vd de shbon bellen ik

ze moet vertellen dat ik de maand mei zelfs al vol zit.

hoe doen jullie dit? ik kan geen klanten er meer bij hebben van de shsbon.

alvast bedankt voor de reacties!

• Natasja37S14

Wat ik zou doen is gewoon zeggen hoe het is, dat je harstikke vol zit (mede dankzij de bon) en dat je pas in juni (of na de vakantie) pas weer tijd hebt voor de mensen met een bon. Mochten ze daarop niet willen wachten, zou je kunnen overleggen met DNP of deze mensen de bon mogen wisselen voor een andere salon bij jou in de buurt.

Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat je niet iedereen gelijk kan helpen, maar je bent ook maar een mens! Je moet er niet aan onderdoor gaan natuurlijk. Er staat ook iets op de bon, van dat de salon uitmaakt wanneer het kan en op welke dagen bijvoorbeeld. Je zou ook een dag per week kunnen inplannen voor de bonklanten. En vol is vol!!! Volgende week is er weer een dag. Het is natuulijk heel erg fijn dat het geld opbrengt, maar niet ten koste van alles.

Succes!!!

• Sch

Hoi Anneke,

welke plaats zit jij? Ik heb anders nog genoeg plek:-)

• Anneke

bedankt voor jullie reacties!

ik zit er over te denken om inderdaad maar 1 dag voor de shbon open te gaan.

Is dat niet vreemd om dit te noemen?

De meeste mensen verwachten heel veel van je.

ik zit trouwens in overijssel.

groetjes

• RoosP

Als er dan al iemand naar vraag waaromt, zou je kunnen zeggen, dat je een dag speciaal hiervoor reserveert, zodat je voor die nieuwe klanten ook voldoende tijd en aandacht kunt spenderen. Wat in de normale salondrukte van alledag moeilijk wordt ;)

Groetjes

• bep

Ik vind dat je dat niet kunt maken om maar op een dag te werken voor de SHbon. Dan had je dat vooraf kenbaar moeten maken op de bon. Volgens mij staat er op de site van DNP een link naar je bedrijfsinformatie met openingstijden. Daar kun je altijd wel iets van afwijken. Maar als ik de bon heb gekocht en ik bel voor een afspraak en krijg te horen: Ik werk alleen op maandag voor de `shbon' dan zou ik me belazerd voelen.

Ik ben blij dat ik van die shbonnen gedoe af ben.

• Anouk

Ik zou een wachtlijst hanteren voor shbon klanten. Als je dan tijd over hebt naast je andere klanten dan kun je hen bellen. Dan kun je bijv. een week vooraf bellen ofzo, en blijft het wat overzichtelijker.

Zoals Roos zegt dat je kunt aangeven dat je in de drukte van alledag niet genoeg tijd en aandacht kunt spenderen lijkt me niet de goede insteek. Want dan zeg je dus eigenlijk dat je nu de tijd neemt voor ze, amar als ze later terug willen komen heb je het drukker en word het dus lastiger om voldoende aandacht te geven…. dan zou ik dus nooit meer komen na die eerste keer.

• RoosP

Nou bij een eerste bezoek hoort ook leren kennen, anamnese, uitgebreide huidanalyse. Dit doe ik echt niet elke keer. Ik schrijf op, wat ik bij de eerste keer vraag en zie ;)

• RoosP

He nu staat mijn antwoord op Anouks posting erboven :S

Groetjes,

• Anouk

Maar Roos, dan trek je toch ook extra tijd uit?

Mijn gem. standaardbehandeling duurt 1,5 uur. Bij een intake de eerste keer trek ik er een half uur extra voor uit. Maar of ik dat nu op maandag moet rekenen of op woensdag, ergens moet je gewoon tijd hebben…

Ik begrijp wel dat je het niet slecht bedoeld, maar zo komt het denk ik wel al vlug over op klanten.