zomerstop s'avonds werken

• ajsa41S23

Ik heb exact dezelfde ervaring als Bizzzy! Ben geen klant verloren!

• beauty2

Hoi rosita,

Snap helemaal wat je bedoelt, wil dit zelf ook al jaren. Maar na het lezen van de verhalen ga ik voor de zomervakantie toch beginnen om de avonden niet te doen. Daarna wil ik nog 2 avonden in de week werken en tijd overhouden voor het gezin. Vind het fijn te lezen dat er meerdere zijn die hier mee zitten/zatten.

Groetjes beauty2

• rosita

Ik heb wel wat losgemaakt merk ik!

Dat ik dus niet de enige ben die hier mee zit, ik zou ook het liefst s'avonds niet meer werken maar ja klant is koning en hoewel er zijn die het s'avonds lekker vinden, zo zijn er ook die echt de hele week werken en niet anders kunnen!

Ik doe het ook op zaterdag ochtend voor deze klanten………

Als ik lees die de stap genomen hebben en eigenlijk bijna geen klanten verloren hebben, trekt me misschien ook over de streep, maar ik blijf het moeilijk vinden:S

Groetjes

Rosita.

• Nijpertje

Op vakantie gaan doe ik zelden. Ik neem wel wat dagen vrij in de zomer. Dan werk ik b.v. 4 weken op dinsdag, woensdag en donderdag overdag en begin extra vroeg om 8.00uur.

Dan werk ik door tot 18.00uur en neem dus niemand aan voor 's avonds (normaal werk ik 2 avonden).

Dan heb ik veel vrije tijd en toch inkomen. Zo doe ik het al een paar jaar en dat gaat prima.

De avonden ben ik ook beu, je hebt al een hele dag gewerkt en dan moet je nog 's avonds waardoor ik dan een werkdag heb van 12-13uur.

Dat lijken me flinke overuren waar je eigenlijk extra voor moet rekenen. Helaas is dat`niet te doen in onze branche.

• Bizzy

@ Rosita: het is ook moeilijk, maar het is een proces waar je langzaam naartoe groeit. Ik heb mezelf altijd voorgehouden: ik ben nu eigen baas. Als ik iets niet prettig vind, dan kan ik dat dus zelf veranderen. Want wat hebben mijn klanten aan mij als ik iets ga doen wat ik niet fijn vind.

En nu ik dus weet dat de meesten gewoon overdag kunnen kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik die beslissing niet eerder heb genomen.

Ik hoor 1 klant nog zeggen: oh, maar mijn man kan wel overdag hoor (ook klant en die kwam altijd 's avonds en kon noooooooooooit overdag), die heeft een 4 daagse werkweek.

Euh…. dat had hij nooit verteld dus.

• MM

Maf is dat he, je bent eigen baas, maar toch laten we ons wel heel erg door de klanten bepalen.

Ik vond zelf het idee van 1 avond in de week wel een hele mooie. Ik werk zelf 4 avonden in de week, ik denk ook dat ik dat in de zomermaanden ga terugbrengen naar 2 avonden in de week.

En misschien een extra dagje in de week vrij.. en dan nu maar hopen dat het mooie weer van nu een goede voorbode is voor de rest van de zomer!!!

• Natasja37S14

Het eerste wat ik heb geleerd op de opleiding was dat jij je eigen agenda bepaald, en dus niet de klant! Ik weet het, de klant is koning, en we zijn heel erg blij met alle klanten die we hebben, maar…..als je ergens aan begint, dan kan je niet zo maar terug…

Over de zaterdag bijvoorbeeld…ik háát het om op zaterdag te werken, heb het járen gedaan, in de sauna etc waar ik werkte, en nu doe ik het niet meer! Punt. Nu ik eigen baas ben kan ik dat lekker helemaal zelf bepalen. Ik ben 2, soms 3 avonden per week open, dus dat lijkt me voldoende.

En ik neem echt wel vakantie. Ik plan de week ervoor en erna gewoon helemaal vol, dan werk ik maar iets meer, maar je hebt wel je inkomsten en de klanten zijn geholpen, én je bent je weekje vrij! Heerlijk, zeker met dit weer.

• nancy

ik ben pas begonnen met nog maar 1 avond in de week te werken.

ik werk dan liever tot 22 uur door dan 2 avonden tot 20 uur.

de klanten ondervinden hier geen hinder van.

ik voelde mij bijna een buitenstaander in het gezin en ik wilde meer bij alles betrokken zijn.

dat is nu netjes opgelost en ik kan nu weer van de mooie zomeravonden genieten.

groetjes, Nancy

• Lyn41

Het klinkt heel vreemd, maar een tijd geleden heb ik dit ook aan de hand gehad. Niet genoeg bij mijn gezin, ect.

Ik heb toen mijn (vaste) klanten de mogelijkheid gegeven om overdag te komen, tegen 10 % korting, bij een afspraak tot 15.30 uur. Iedereen had dus de tijd om er aan te wennen dat ik mijn avonden wilde verminderen.

Na een half jaar heb ik het andersom gedraaid. Iemand die perse 's avond wilde, die betaalde een avondtoeslag van 10%, net als een afspraak op zaterdag.

Bijna iedereen had hier begrip voor, want zij of anderen krijgen ook een toeslag als ze 's avonds werken, toch?

Mijn (begripvolle) klanten kregen wel een lekkere handmassage extra tijdens het masker of de vapazone. Ik heb geen enkele moeite gehad om mijn avond-uren terug te dringen.

• Eva..

Ik werk ook één avond en dan tot laat, zeker tot 22:00.

Op die manier kan ik toch 2 a 3 klanten kwijt op één avond.

Liever wat later door, dan 2 avonden tot 21:00.