Verven wenkbrauwen

• Original Dobbie

Ik werk met refectocil en combinal zoals het uitkomt, een streep van een a twee centimeter die ik meng met waterstofperoxide 6 % die ik druppel naar gevoel, stuk of 6 druppels maar soms wat meer.

Voor de wenkbrauwen van mensen die licht haar hebben gebruik ik Refectocil 3.1 voor wimpers altijd zwart.

Over het algemeen neem ik 3.1 en soms 3 met een tipje zwart.

De beschermingcrème van Refectocil is heel fijn ook voor andere dingen als je schraal ben en zo, hij ruikt heerlijk.

Jammer dat er geen kleuren kaart bestaat van deze verfjes zoals bij de kapper.

Groetjes

• akkelien

ik gebruik lichtbruin, met waterstofperoxide 9%, ik doe het er op, na een halve minuut kijken door eraf te halen, daarna evt weer een beetje erop, net zolang tot de gewenste kleur, kijk wel uit, het kleurt vreemd genoeg door, dus na een minuut of 10 zie je pas goed welke kleur het geworden is, dus liever te licht dan ter donker, zeker bij lichteblonde mensen….althans, is mijn mening…succes

• Sterre

Bij blonde mensen doe ik altijd een tipje zwart bij het bruin.

Vind het wel een beetje moeilijk want soms lijkt het wat groenig.

Misschien is de tip grijs erdoor wel een goed idee.

Groetjes,

Sterre

• Natural and basic

Bij mezelf doe ik het in de zomer zeker om de 3 weken, en in de winter kan ik het iets langer uit houden. Als je makeup gebruikt wrijf je er ook vaker over heen en slijt het meer. Vertoef je vaak in de zon of ben je vaak buiten slijt het ook snel..het verkleurt eigenlijk…

groetjes van LuNa

• Jolanda

Er zit natuurlijk wel wat in, dat de verf ook eerder kan slijten door invloeden van buitenaf.

Ik ga ook zeker eens de grijs proberen, en die mengen met bruin.

Bedankt voor de tips en reacties!

• miepie76

WAUW !!! Wat een supertips !!!

Dankje wel dames voor ook de reacties op mijn vraag voor het verven van lichtblonde wenkbrauwen.

Groetjes en een fijn weekend gewenst Miepie

• Suzan

Bij hele blonde wenkbrauwen doe ik altijd een heel klein beetje rood erbij, echt minimaal, maar daarmee voorkom je ook het vergroenen. Voor koele types gebruik ik antraciet, 1,5 cm verf met 6 druppels peroxide 3% (beide refectocil), 2 a 3 minuten laten intrekken.