problemen met One.com

• carol

Mijn website heeft er de hele week uitgelegen. De teksten, foto's op de pagina's waren verdwenen. Alles één wit scherm. De chatmedewerker probeerde wel voor een oplossing te zorgen maar ik moest er elke dag achteraan zitten. Vanochtend moest ik er weer achteraan en heb ze een schop onder de kont gegeven…..het hielp want vanmiddag kwam pas de oplossing. Ze zijn met onderhoud bezig.De oorzaak is dat ze zijn overgegaan op een nieuwe server configuratie die een en ander sneller dient te laten lopen en ook downtime naar beneden dient te halen.

Dat klopt ook want ik vond de site erg langzaam lopen. Het knippen en plakken en aanpassen van teksten ging zeer traag.Maar ja one.com is goedkoop vergeleken met anderen providers.

En Gherda hopenlijk blijft dit jou bespaard.

Mag ik even op je site kijken? Welk deel vh land zit je?

• carol

hoi Gherda,

Maar bevalt One.com jou wel dan? Heb jij geen last van dat de opmaak er verschillend uitziet? Ik worstel ook nog met het maken van submenu's. Ik ben gebeld door One.com. Ze zijn eindellijk klaar met de onderhoudswerkzaamheden en het sneller maken van de browser. Dus dat zou een reden geweest kunnen zijn dat jij ook een dipje had met jou wiebsite.

• Gherda

Hallo,

Sorry heb een poos niet meer naar dit forum gekeken, maar wil nu toch iedereen even waarschuwen.

Ik kreeg zo'n 3 weken geleden een factuur van one.com. Dit was weliswaar na 10 maanden (en dus niet na een jaar). De factuur vond ik wel een beetje vreemd… geen rekening nummer vermeld, ook geen BTW nummer (dat kan, omdat ze waarschijnlijk geen BTW af hoeven te dragen). De rekening diende ik te betalen dmv het inloggen bij one.com en dan via Ideaal betalen.

Nu is ideaal, dacht ik toch, redelijk veilig.

Afijn, dit is allemaal netjes gelukt, en zelfs een bevestiging van One.com hierover gekregen.

Echter nog geen 3 dagen later krijg ik frauduleuze mailtjes uit voormalig oostblok landen binnen of ik via een link in het betreffende e-mailtje even mijn account bij de bank wil verifieren!!!

(dat gaat dan via een nepsite die verdacht veel op de site van de betreffende bank lijkt, maar dan hebben die oostblokkers wel meteen je gebruikersnaam en wachtwoord).

Niemand weet bij welke bank ik zit, deze staat ook niet op mijn website vermeld.

De e-mails worden naar het e-mail adres gestuurd wat bij one.com aangemeld is (de bank heeft een ander e-mail adres van mij) en ik vind het reuze verdacht dat deze frauduleuze e-mail zijn begonnen nadat ik mijn rekening bij one.com betaald heb.

Ik zit er nu ook sterk over te denken ergens anders mijn website onder te brengen (bij een Nederlands bedrijf, dit is van origine een Deens bedrijf).

Zijn er meerdere mensen waarbij dit opgevallen is? Ben nu toch wel erg benieuwd.

• Bizzy

Ik heb onlangs mijn factuur van One.com ontvangen. Die kan ik opvragen in het configuratiescherm van het inlogscherm. Als ik mijn factuur uitprint staat er bij mij wel de betalingsinformatie op vermeld. Ik maak het namelijk altijd gewoon over. Op de factuur staan het rekeningnummer, naam van hun bank en het betalingskenmerk wat ik moet vermelden. Niets vreemds aan dus.

Dat je geen btw vermelding hebt klopt. Het gaat inderdaad om een buitenlands bedrijf dus dan geen btw.

Zelf zijn mijn ervaringen met one.com heel erg goed. Problemen worden (als ze er al zijn) goed opgelost en de helpdesk is goed bereikbaar.

In jouw geval zou ik contact met de helpdesk opnemen om deze vreemde situatie rond je betaling door te geven. Wellicht kunnen ze er wat mee.