KLANT komt niet

• bellebelle

Deze week 1 klant die af heeft gebeld en vandaag een klant die niets heeft laten weten.

Ik heb mijn studio in de garage en zet op tijd de verwarming aan en stoelverwarming aan en plan tijd vrij….heb nu dus kosten:S

Moet ik nu bij iedere klant adres gegevens vragen en later een factuur sturen…die ze waarschijnlijk dan niet betalen en wat doe je dan:X

Iemand tips

• Bizzy

Ja, ik stuur een rekening. Als iemand voor het eerst komt vraag ik het adres om een afspraakbevestiging te sturen. Daarbij zit meteen een prijslijst en de praktijkvoorwaarden.

Dan weten ze meteen alles wat belangrijk is.

En als klanten niet komen: rekening sturen.

Ik hanteer 48 uur vantevoren afmelden/verzetten.

24 uur vind ik te kort voor afbellen. Kan ik echt geen nieuwe klant inplannen. Met 48 uur meer kans daarop.

En ik heb als er niet betaald wordt de volgende procedure:

nog 2 x een herinnering. Met administratiekosten.

Nog niet betaald? Dan geef ik het uit handen aan een incassobureau.

Heb ik helaas al meerdere keren moeten doen maar bevalt goed. Krijg ik tenminste toch mijn geld.

• Carola

Bizzy, wat ben je dan ongeveer kwijt aan zo'n incassobureau? Ik zit er namelijk ook al een tijdje aan te denken, maar vraag me echt af of je dan nog iets overhoudt.

• Bizzy

Ik betaal dan tussen de 12,50 en 25 euro dossierkosten.

• Carola

Dankje!

• Cyn24SPV4

Die praktijkvoorwaarden, stel je die zelf op?

Of is er ergens een site (bijv. Anbos), waar al een voorbeeld te downloaden is?

Vind het wel een heel goed idee om het adres te vragen en dan de bevestiging met prijslijst en voorwaarden toe te sturen.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Cynthia

• brenda87

Berichtje aan Bizzy. Kijk eens op de website www.megi.nl. Dit is een incassobureau waarbij de klant opdraait voor de kosten. Je geeft dus je opdracht uit handen en betaald zelf helemaal niets.

Groetjes

• melanie

Goede werkwijze Bizzy! Wat een goede tip zeg!

• bellebelle

Goede tip een incasso buro

Ik vraag me alleen af als iemand een tel afspraak maakt en ik dan een schriftelijke bevestiging stuur of ze deze dan wel getekend terug moeten sturen want anders is het toch niet rechtsgeldig,achteraf kunnen ze dan zeggen ..ik heb helemaal niet gebeld en ook niets getekend..en heb ik een hoop kosten van een incasso buro omdat ze niet willen betalen. Alleen een handtekening is rechtsgeldig

• Bizzy

@ Bellebelle…. de klant confirmeert zich aan jouw praktijkvoorwaarden als ze een afspraak met je maken. Als ze de folder thuiskrijgen en alsnog willen afzien van een afspraak, kunnen ze die tijdig afbellen. We leven gelukkig nog niet in een samenleving waar we met onze klanten een overeenkomst sluiten die met handtekening bezegeld moet worden.

@ Brenda87: bedankt voor je tip!!

@ Melanie en Cynthia: graag gedaan! Ik heb er zelf in elk geval veel minder gedoe door met klanten.

Ik heb de praktijkvoorwaarden ook op mijn website staan (bij het kopje Afspraken, en dan pas onder de praktijkvoorwaarden mijn telefoonnummer…. ze moeten ze dan dus wel lezen :-) )

En in mijn salon hangt ook nog een A4 op mijn praktijkdeur waar de informatie over annuleren/afzeggen 48 uur opgehangen is.

En op mijn afsprakenkaartje (wat de klant ook ingevuld toegestuurd krijgt als bevestiging) staat ook nog eens dat afzeggen/annuleren met 48 uur dient te geschieden.