Hoi iedereen
Woensdag komt er iemand op bezoek voor een pedicure en hij heeft schimmelnagels. Hij heeft er al een medicijnen tegen gekregen van de dokter. Hij wil gewoon een lekker ontspan momentje + een voetscrub en massage en vind het niet erg als ik de schimmel niet verder kan behandelen. Hoewel zijn vriendin heeft gezegd dat je de nagel “kan laten afvijlen” zodat deze wat dunner wordt. Ik denk dat zij bedoelt “frezen” maar ik ben geen medisch pedicure dus kan dat niet. Maar wat mag ik dan eigenlijk wel en niet doen? Lakken ga ik sowieso niet doen aangezien het een heer is ; ) maar kan/mag ik de nagel verder wel knippen of vijlen of moet ik er helemaal afblijven?
Ik heb eerdere discussies hierover gelezen en vind het een lastig onderwerp. Bijvoorbeeld het lakken van kalknagels/ schimmelnagels; hygienisch lakken is in e praktijk heel lastig en soms zie je niet of het een schimmelnagel is. Terwijl 1 op de 2 mensen die ik behandel wel een soort kalk- of schimmelnagel lijkt te hebben.. Het verschil tussen en kalknagel en schimmelnagel weet ik wel maar vind ik wel moeilijk te onderscheiden. Je weet dus nooit of je een schimmel behandelt!?
Alle tips welkom!
Dank en groetjes, Amanda