Ontharen met suiker

  • ello

    Cosinta heeft het alleenrecht op ALEXANDRIA sugering pasta. Natuurlijk zijn er nog meer merken die “iets met suiker doen”. Maar dat gaat dan om een andere manier van werken, nl. met strips. Niet vergelijkbaar.

  • els

    S.B. en Ello, helemaal met jullie eens. zoals al eerder aangegeven is het niet iets wat je zo even erbij doet en de training van 2 dagen heb je echt nodig!

    zelf heb ik de extra 1 dag nascholing gisteren gedaan om nog even de puntjes op de I te zetten, echt een aanrader! fijn om nog even te kijken wat je anders of beter kunt doen en te overleggen met kollega's zeer de moeite waard!

  • karin

    Nog even in aanvulling op mn recept.

    Let op bij het doorkoken van het goedje. Je moet het best lang op het vuur hebben. Op een gegeven moment gaat het borrelen en na een tijdje komt het omhoog in de pan. Als je het dan van het vuur haalt zakt het niet meteen ( zoals bv. bij melk). Je pan en de rest zit dan onder het lekkere plakkerige goedje. Ik had dat de eerste keer ( een te kleine pan) en ben wel een uur beizg geweest om het aanrecht, fornuis en rest schoon te krijgen.

    Bij gebruik breng je de hars op TEGEN de haargroeirichting in en trekt het er af MET de haargroeirichting mee.

  • Paul

    Hoi Allen, enkele weken geleden besloot ik om te gaan harsen in plaats van scheren (bolletjesmethode) Er staan allerlei filmpjes op Youtube waarin dit op allerlei manieren wordt uitgelegd, alleen na een stuk of 4 pakken suiker, 3 flesjes citroensap en veel tijd kom ik er maar niet uit, telkens is het resultaat stroperig of te ver doorgekookt. Daarom hoopte ik dat er workshops bestaan maar dat is helaas niet zo, althans ik kan er niets over vinden. Daarom ben ik op zoek naar iemand die het mij voor wil doen. Ik hoop dat er iemand is die mij daarbij wil helpen, zodat ik kan leren hoe ik suikerwax maak. Ik ben een normale man, je hoeft nergens bang voor te zijn. Alleen ik ben heel laagdrempelig ingesteld met dit soort dingen, ik hoop jij ook. Met vriendelijke groeten Paul. Ik wil je er ook wel wat voor betalen.

  • Paul

    Op facebook ben ik te vinden als Paul de Kantelaar.