Ontharen met suiker

  • Angela

    Hallo allemaal,

    Laatst is er al over ontharen met suikerpasta gesproken en toen werd er verwezen naar Cosinta. Nou vroeg ik me af of iemand ook weet hoe dat product heet zodat ik kan zoeken of dat bij mij in de buurt ook geleverd kan worden? En wie heeft er eventueel al ervaring met het zelf maken van zo'n suikerpasta?

    Alvast bedankt!

    Angela

  • Jolanda Etman

    Hoi Angela,

    Ik heb geen ervaring met suiker ontharing. Maar Cosinta heeft het alleenrecht.

    Je kunt het vinden onder het kopje body sugaring.

    Je moet verplicht een cursus volgen voordat je ermee mag werken, dat staat mij persoonlijk ontzettend tegen.

    Succes

    Jolanda

  • els

    kursus doen bij cosinta, en dan kun je met de alexandria suiker gaan werken.

    denk er niet te licht over want het is een totaal andere manier van ontharen.

    maar er is al veel over gediscussieerd op dit forum, kijk eens onder sugaring en je word er weer wijzer van! succes

  • deniz

    vroeger deden wij zelf thuis hars maken. dat was met suiker water en citroen.

    werd een soort pasta wat je in je hand kan vasthouden.

    dat zit in de turkse cultuur. bijna alle vrouwen weten er wat van.

    over dat hars wat je gehoord hebt, heb ik bij de beurs gezien.

    maar zoet maken haren aan. dus ik weet niet of dat zo goed is.

    je mag me mailen als je nog vragen hebt,

    gr, denizAngela schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    >

    > Laatst is er al over ontharen met suikerpasta gesproken en

    > toen werd er verwezen naar Cosinta. Nou vroeg ik me af of

    > iemand ook weet hoe dat product heet zodat ik kan zoeken of

    > dat bij mij in de buurt ook geleverd kan worden? En wie heeft

    > er eventueel al ervaring met het zelf maken van zo'n

    > suikerpasta?

    >

    > Alvast bedankt!

    >

    > Angela

  • Anja

    Hoi Angela,

    ik zit ook nog te twijfelen over het bodysugaring.

    Of ik wel of niet een cursus wil gaan volgen, voorlopig kan ik niet want het is volgens mij alleen op maandag en dinsdag en ben nog tot en met februari bezig met een cursus visagie.

    Heb al wel een keertje zelf suikerhars gemaakt, en mijn man zijn benen ermee onthaard.

    Ik kon het niet als een bal gebruiken, zoals met de hars van Cosinta, maar smeerde het gewoon met een spatel op, en daarna met een strookje erweer afgehaald.

    Wel met de haren meegetrokken zoals bij het bodysugaring.

    Mijn man vond het minder pijnlijk dan normaal harsen met de roller, dus het gaat wel.

    Oh ja, het recept voor die hars heb ik van internet gehaald.

    groetjes

    Anja

  • karin

    Het recept: ( de Syrische variant..weet niet of dat anders is dan de andere)

    nodig:

    Magnetronbakje

    pan

    1 kilo suiker

    2 citroenen

    2 eetlepels zout

    Pers de citroenen en doe het sap in een pan samen kmet de suiker en het zout. Laat alles tot een dikke donkerbruine dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkelen en het het dan in het magn. bakje. Daar helemaal laten afkoelen ( het wordt dan hard). Je kunt de het heel lang bewaren….een paar jaar!

    Verwarmen doe je gewoon in de magnetron en opbrenegen met een houten spatel ( let op de juiste temp)

    restanten hars met water verwijderen

  • SB

    Het hele idee van bodysugaring stamt idd af van de methode zoals in het gebied rond het middenoosten.

    Veel mensen die uit dat gebied komen kennen het ook van hun thuisfront.

  • SB

    Heb zelf de cursus gevolgd bij Cosinta. Veel mensen staat het idd tegen dat je verplicht bent voor de cursus te volgen.

    Zelf ben ik het met Cosinta eens, Ik weet van mijzelf als ik de cursus niet had gevolgd dat ik dan niet kon sugaren. Hier had ik idd de cursus voor nodig.

    Er komt ook een stukje theorie bij en er zijn deskundige bij voor als je zelf eens vast komt te zitten.

    Ik was dus zeer positief over de cursus.

    Maar dit is mijn mening.

    gr. SB

  • d

    Hoi,

    Bedankt voor het recept, gai9k zeker eens proberen.

    En mensen wat een onzin dat Cosinta het alleen recht heeft ik ken een paar bedrijven die dat ook doen en geven hoor!

    Zoeken via google en je vind van alles!

    Alleen zijn de prijzen ongeveer gelijk….

    doei

  • ello

    SB, ik ben het helemaal met je eens! Het is niet voor niets een 2-daagse training. Het is hard werken, veel oefenen (op verschillende modellen, met verschillende soorten haargroei) en een hoop geknoei en gepruts in het begin. Maar mede dankzij de tips en hulp gaat het dan steeds beter.