kalknagels

  • nathalie

    Heeft iemand tips tegen ernstige kalknagels, er is al lamysiel(?) gebruikt en dat werkte niet.

    Groet Nathalie

  • Bizzy

    Goede behandeling van schimmelnagels:

    - regelmatig laten behandelen door pedicure (die freest de nagels dun en zo schoon mogelijk).

    - goed anti-schimmelproduct, meestal verkrijgbaar bij pedicure. Die kan je goed adviseren. Bijv. Samenwerkende Pedicure, Mycocure of iets dergelijks.

    - de schoenen en sokken/kousen ook behandelen. Anders besmet je jezelf weer.

    - consequent zijn want anders helpt het echt niet voldoende.

    - niet stoppen als het weg LIJKT te zijn. Dan nog 4 weken doorbehandelen.

    Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

  • Renate

    Idd, pedicure als je dat zelf niet bent, maar gezien de vraag ben je dat niet ;)

  • heidje

    Nou ik heb zelf nu een kuur van de dokter.. die niet TE schadelijk is voor de lever

    3 keer 1 week slikken om de 3 weken.

    Mijn nagels waren geexplodeerd! Heel raar maar nu komt er een eind aan.

    Had alles gedaan….dit is het laatste redmiddel…

    Maar het werkt wel……(niet doen als je alleen een paar vlekjes hebt)

  • dobbie

    Als Nathalie een pedicure was geweest dan had ze niet over kalknagels gesproken. Ieder pedicure weet dat er haast geen kalk in nagels zit.

    Wat heel veel mensen vergeten met mycose nagels, is dat een nagel er 9 a 12 maanden over doet om in zijn geheel te zijn vervangen en zelfs dan moet je nog enige tijd doorbehandelen. Een week of 3 maanden iets gebruiken tegen mycose zal dit niet uitroeien. Vooral niet omdat vaak de schoenen ed- zoals Bizzy al vertelde- word vergeten mee te behandelen.

    Kijk goed uit met wat je gebruik Heidi, je gezondheid is toch al zo broos. Heeft de dokter ook inderdaad gecontroleerd dat het een schimmel is? Soms kunnen nagels ook van chemo of bestaling beschadigd raken. Een pedicure met aantekening schimmelnageldiagnostiek kan dit laten diagnosticeren en dit wordt door het ziekenfonds geheel vergoed mits je eigen bijdragen opgebruikt is. Ik zeg niet dat de dokter dit niet goed kan, maar die vinden nagels meestal geen prioriteit hebben.

    Schimmels bestaan al miljoenen jaren en soms gebruiken we ze, zoals bij kaas. Maar altijd zijn ze om ons heen aanwezig en als dan de mogelijkheid er is om te nestelen, dan ben je er niet zo snel meer vanaf.

    Ik kan gerust zeggen dat 9 van de 10 klanten die bij me voor een pedicure komen een of meer mycose nagels hebben. Soms frees ik ze dun of verwijder het aangetaste deel en maak een gelnagel zodat je er niks meer van ziet.

    Marianne

  • heidje

    Hoi Marianne,

    Ik ga iedere 5 weken naar de pedicure en die constateerde net als de dokter en ik ,,schimmelnagels.

    En het klopt dan de medicijnen schadelijk zijn,maar heb het uitgebreid met de dokter over gehad en dit nieuwe medicijn blijkt een stuk minder schadelijk te zijn dan die van voorheen.

    Ik vertrouw op haar,maaar moet ook eerlijk zeggen dat ik niet iedere schoen… panty… sok… enz.. helemaal ontsmet.

    Daar is geen beginnen aan… ik ben er gevoelig voor ,,, dus tja.. ik neem het risico om op deze manier volgend jaar weer super voetjes te hebben.

    gr heidje

  • Renate

    Je kan bij de pedicure een spray kopen en die spuit je in alle schoenen en de schoenen die je vaker draagt eens in de week nog een keer zodat de evt nieuwe sporen ook dood gaan.

  • Silly

    Het is wel belangrijk dat je ook je AL schoenen meebehandeld. Ook al slik je medicijnen, de schimmelsporen blijven in je schoenen zitten en besmetten je weer opnieuw. Ik adviseer mijn klanten Lamisil spray of daktarin poeder 1 x per maand in de schoenen, tot 2 maanden nadat de schimmelnagel volledig is uigegroeid.

  • nathalie

    Inderdaad ik ben geen pedicure maar had gezien dat er regelmatig shs reageren die tevens pedicure zijn.

    Mijn vraag over die nagels was omdat ik van de week mijn buurman met sandalen zag en aan één voet had hij dus 4 van de nagels maar vrij heftig en hij baald er ook van vandaar dat ik dacht laat ik het in de groep gooien.Bedankt voor het reageren!

    Groet nathalie

    .

  • joukje

    Vergeet niet dat je niet alleen je nagels moet behandelen ook je schoenen en sokken ( schimmels gaan er pas bij 60 graden wassen uit sokken )

    Mycose gel voor de nagels en Schimmelspray voor sokken en schoenen.

    Groetjes Joukje