2 keer verhuizen in 1 jaar, wat nu?

  • Minous

    Begin dit jaar ben ik met mijn salon begonnen en het gaat prima. We laten een nieuw huis bouwen, ook in dezelfde stad en dat is in februari 2012 klaar.

    Ons huidige huis was binnen 2 dagen verkocht op voorwaarde dat we er in augustus uit gaan. We kunnen tot onze nieuwe woning klaar is in een tijdelijk huurhuis.

    Dat betekent dus dat mijn huidige (en nieuwe) klanten 2 keer moeten mee verhuizen. Ik heb geen idee hoe ik dit nu moet aanpakken, iemand een idee?

  • Tamara1972

    Gewoon zeggen hoe het zit. je kent je klanten toch?

    Je kunt het ook doen via een leuke brief.

    Er is niets mis mee en je zult zien dat ze allenmaal blijven.

    Gewoon vertellen dat je tijdelijk in een huurhuis gaat en dat je daarna je definitieve plekje hebt.

    Hou het simpel, het is niet anders.

  • heidje

    Je klanten zullen er wel begrip voor hebben,,,het is gewoon even niet anders.

    Als je er klanten door zou verliezen dan krijg je er in je nieuwe buurt wel weer nieuwe voor terug.

    Succes en uhh ik zou me er niet te druk over maken… stoom ze er even voor klaar en zeg maar gerust dat je er bang voor bent…. nou dan hoor je de reactie van DIE klant alvast…en geloof me.. 9 van de 10 vinden het prima!

  • Bizzy

    Ik heb dit ook gehad. Precies dezelfde situatie. Binnen 9 maanden 2x verhuisd i.v.m. de bouw van ons nieuwe huis en het oude al verkocht. Wel was ons huurhuis zeer dichtbij de plek van ons nieuwe huis. Dus mensen konden vast wennen aan de nieuw te rijden weg.

    Ik heb een verhuisbericht gestuurd toen we naar onze huurwoning gingen en ook weer toen we naar ons definitieve adres gingen.

    Tijdens de gesprekken komt dan vanzelf wel aan de orde hoe de situatie is.

    Ik heb er echt geen enkele klant door verloren.

    Succes!

  • Minous

    Bedankt voor de berichtjes.

    Bizzy, hoe heb jij dit gedaan in je tijdelijke huis?

    Ik wil eigenlijk ook niet te veel kosten hebben aan de inrichting hiervan. Tuurlijk zal het er netjes uitzien, maar ik wil de salon in ons nieuwe huis echt naar mijn wensen inrichten, anders vind ik het zonde van mijn geld.

  • Bizzy

    Ik had de mazzel dat wij in een bijna spliternieuwe huurwoning zaten. De ruimte was ingericht met laminaat vloer en gladde wanden.

    Ik heb zelf wat raambedekking opgehangen (bij Xenos vandaan) en verder kon ik het inrichten met wat ik al had.

    Dus ik heb in de huurwoning niet echt nieuwe kosten gehad voor de inrichting.

  • Minous

    Gelukkig hoef ik er ook weinig aan te doen, er ligt een mooie houten vloer in, maar het is wel een hele kleine ruimte vergeleken met wat ik nu heb.

    Zit er aan te denken om een korting te geven van 10 % op de behandelingen ter compensatie voor mijn huidige klanten. Zij moeten namelijk ook ‘inleveren’.

  • Bizzy

    Hoezo leveren jouw klanten in dan? Het is een tijdelijke situatie toch?

    En jouw kosten lopen gewoon door. Dus persoonlijk zou ik echt geen korting gaan geven. Dat kun je beter eenmalig doen als je naar je definitieve nieuwe plek bent verhuisd. Evt. met een open dag/huis aanbieding ofzo.

  • Minous

    Op dit moment heb ik een ruime en mooi ingerichte salon.

    Straks is de ruimte beperkter en ik wil niet te veel uitgeven aan de inrichting, dus ik ben bang dat de klant hierop (tijdelijk) moet inleveren.

    Geen parkeerplaats op eigen oprit, ruimte is kleiner, ect.

    Ik ben er zelf ook niet gelukkig mee, maar het is niet anders. ..

    Mijn behandelingen blijven natuurlijk wel hetzelfde. Ik denk dat je wel gekijk hebt Bizzy, mijn werk veranderd er niet door. Heb dus besloten om de behandelprijzen hetzelfde te houden, maar mijnhuidige klanten d.m.v. wat leuke acties op verkoopproducten en wat extra's tijdens de behandeling tegemoet ga komen.