Veel kristalverbruik microdermabrasie Bentlon

• Pee*

Ik zit met het volgende: ik ben nog aan het oefenen met mijn microdermabrasie van Bentlon. Maar ik moet voor een behandeling 2x opnieuw de container met kristallen vullen tot aan het max. streepje omdat hij dan al leeg is. Ik gebruik dus vreselijk veel kristallen. Het kan door mijn onervarenheid komen (Ik heb Dancohr gebeld en dit dachten zij dus) Wie werkt met de Bentlon en heeft dit ook of ligt het aan mij?

• RoosP

Ik ken de Bentlon niet, maar misschien werk je met een laag vacuum, dan ben je wel softer voor de huid, maar je gebruikt veel kristallen.

Ter vergelijking: als je op het strand met een hele handvol zand over je huid gaat, schuurt het minder dan met een paar zandkorreltjes, die op je huid zijn blijven zitten.

• Pee*

Bedankt voor je antwoord. Ik durf hem nog niet zo hoog te zetten ben nog onervaren. Maar misschien hebben meer mensen nog ervaringen? Graag hoor ik ze.

• RoosP

Als je hem hoger zet en je bent nog bang, ga dan ietsje sneller over de huid, dan schuurt het ook niet zo. Hoe langer de “strepen”, die je maakt, hoe hoger wordt het vacuum. Dus een beetje sneller en kortere stukjes, dan ben je niet zo grof ;) en verbruikt toch minder kristallen.

• Severina

Hoi Dames

Ik gebruik ook de Benthlon maar ik gebruik bij lange na niet zo veel kristallen. Ook al zet ik het vacuum een stuk lager. Naar mijn idee klopt het niet met het apparaat.

Heb je bij Dancohr geen inscholing gehad bij aanschaf van het apparaat?

gr.

• *cloe*

Ik vond ook dat hij veel gebruikte. Ik had dan ook de hele salon vol zand liggen. Ik weet dat de meeste erg gecharmeerd zijn van Bentlon, maar ik kon er niets mee. Ik heb hem dan ook weg gedaan.

• Willem Bos

Hallo Pee,

Voor ik je een advies kan geven waar het aan kan liggen eerst een vraag. Is het apparaat nieuw of 2e hands en is het al lange tijd in gebruik?

• Nijpertje

Ik heb ook een MDBR van Bentlon (de eerste die ze op de markt gebracht hebben).

Het heeft even geduurd voor ik er goed mee overweg kon (ervaring opbouwen dus).

De ene keer heb ik ook kristallen op de vloer en de andere keer niet. Ik denk dat het heeft te maken met hoe vaak je moet doorblazen.

Soms kan ik een behandeling doen zonder onderbrekingen en soms is het nodig om erg vaak door te blazen.Dat hangt ook van de huid van je cliënt af.

Of deze vetvrij genoeg is

De container met schone kristallen gaat niet zo snel leeg als Pee zegt. Ik gebruik alleen de groffe kristallen van Bentlon, misschien heeft het daar iets mee te maken.

De zuigkracht/Barmeter zet ik zo hoog mogelijk.

Af en toe gaat het apparaat naar Dancohr voor schoonmaken en controle.

• RoosP

Als ik de huid met de skin prep lotion van Reviderm afneem, ist de huid helemaal vetvrij - hij piept dan bijna ;)

• Pee*

2e hands en hij was 2 jaar oud.