Financieren of sparen en zelf betalen?

• Nina71

Ik zou gewoon sparen, maar ook dat is vaak moeilijk.

Lenen=rente en verplichtingen.

Je zou evt. kunnen informeren om een apparaat te huren voor een bepaalde periode. De kosten zijn niet laag, maar je tekent in ieder geval niet voor een lange periode en zit nergens aan vast.

In die tijd kun je zien of je genoeg klanten hebt voor behandelingen met het apparaat. Na de huurperiode kun je het apparaat vaak ook tegen een gereduceerde prijs kopen, of je kunt een andere aanschaffen. Je weet dan in ieder geval zeker dat het apparaat zijn geld terug verdiend.

• johanna

Eerst sparen is goedkoper. Zelf heb ik veel op marktplaats en van de markt ( zie lijstje hier aan de rehterkant). Vaak voor een leuke prijs iets aangeschaft kun je het uit proberen en als het bevalt kun je later een nieuw exemplaar aanschaffen. X(

Hoorde ook dat men van elkaar apparaten uit probeert als de een met vakantie is mag de ander het apparaat zo lang proberen. Soms lijkt iets handiger dan dat het in werkelijkheid is als je dan al een nieuw apparaat aangeschaft zou hebben is dat een beetje zonde van je opgespaarde centjes!:S

En op een gegeven moment moet je een keuze maken van wat je de cliënten aan behandelingen aan wil bieden , je kan nu eenmaal niet alles aanschaffen omdat er heel af en toe eens iemand komt die een bepaalde behandeling wil. Ja, af en toe verkoop ik inderdaad : nee. ;) dan gaan die mensen maar naar iemand toe die deze behandelingen wel aanbieden.X(

Succes

groetjes Johanna

• ikke

startersaftrek

kleinschaligheidsaftrek

rente

afschrijving

allemaal vormen van aftrek bij de belasting.

informeer bij je accountant.