shellac met elke UV lamp?

• rosita

Hallo,

Ik ga shellac toepassen in de salon, nu is mijn vraag ben je verplicht om ook de uv lamp van cnd te gebruiken of kan het ook onder elke andere uv lamp?

Wie heeft hier ervaring mee, verschil is het wattage maar als je het langer in de lamp houdt bereik je toch hetzelfde effect of zie ik dat verkeerd……..

Ik hoor het graag!

groetjes

Rosita.

• Bizzy

De CND lamp heeft een hogere output. Dat heeft niets met het wattage te maken maar met de kracht van de lamp. Elke uv lamp zal bij gebruik in kracht afnemen. Gewone uv lampen lopen al vrij snel achteruit, de CND lampen blijven veel krachtiger.

De gel hardt dus beter uit. Met een gewone lamp loop je het risico dat de gel niet goed uithardt (zeker met oudere lampen/veel gebruikte lampen is dat het geval). En dan blijft de gel binnen in zacht. Dat zie je niet aan de buitenkant helaas.

Gevolg kan zijn dat je een allergie kunt opbouwen (de klant dan). Omdat de anti allergie ingredienten die juist in de gel zijn toegevoegd ook niet goed hun werk kunnen doen als er niet goed uitgehard is.

De CND lamp heeft tevens een timer die bijhoudt wanneer je lampen vervangen dienen te worden.

Hoop dat je hier wat aan hebt.