nouvital gebruikers en make up in de salon

• larau

Dag dames,

Ik heb mijn salon nu bijna 4 jaar, begonnen op mijn 19de na de opleiding. Ik heb toen voor Nouvital gekozen, omdat hun prijzen mij erg aanspraken en ik de producten thuis geprobeerd had en goed vond. Nu ben ik over de resultaten in de salon redelijk tevreden, maar ik twijfel of ik niet een ander merk moet nemen, al is op dit moment mijn budget daar niet voor toereikend. Ik heb bij Nouvital hun cursussen gevolgd, maar vind dat de school er weinig tot niks aan heeft gedaan om iets over bestandsdelenkennis te leren (erg slecht vind ik overigens). Hier heb ik mij later wel in verdiept, maar ik vind dat mijn kennis hierover nog niet goed is. Ook loopt de verkoop van de producten bij mij erg slecht. Daarom mijn vragen aan andere Nouvital gebruiksters:

- Waarom hebben jullie voor dit merk gekozen?

- Wat zijn voor jullie de voor en nadelen?

- Wat vinden jullie van de bestandsdelen (o.a. parabanen?)?

- Hoe gaat bij jullie de verkoop en hoe pakken jullie dat aan?

- Maken jullie seizoensbehandelingen en loopt dat goed? Hoe breng je dat naar de vaste klanten?

- Hebben jullie nog tips voor mij?

Ik weet dat ik Nouvital altijd kan bellen maar ik denk dat dit meer een kwestie van mezelf is dan voor hun.

Ook had ik een andere vraag waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen. Hoe hebben jullie de make-up spullen opgeborgen? Ik heb nu de producten van make-up studio op een plakje liggen, maar vind dit niet professioneel staan. Voor een grote display is mijn salon te klein.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! groetjes Laura

• larau

niemand van de dames die Nouvital gebruikt? groetjes laura

• Eva..

Hoi Laura,

Ik werk zelf niet met Nouvital, dus daar kan ik je niet bij helpen helaas.

Maar wat ik je mee wil geven omtrent de verkoop van je producten: je moet er echt in geloven.

Geloof in je product, en dat verkoop je vanzelf. Wees ook niet bang om te verkopen, want dit straal je ook uit.

Daarnaast is kennis onmisbaar om goed te kunnen verkopen, je moet niet alleen kennis hebben van je iegen product.

Maar ook kennis van het gene wat de klant bij een drogist kan kopen.

Ik heb zelf helemaal geen moeite met de verkoop, dus als je meer wil weten/tips mag je me ook prive mailen.

De verkoop van de make-up zou ik zelf persoonlijk opbergen, en de testers (klein display) laten staan.

Groetjes Eva

• larau

hoi eva, bedankt voor je reactie, ik heb er inderdaad moeite mee, in het begin heb ik het geprobeerd, proefjes meegeven, uitleggen wat het verschil is.

De meeste mensen reageren dat ze tevreden zijn met dove en nivea, of ze kopen een keer een potje maar daarna niet meer. Ik werk zelf nog 3 dagen in een drogisterij dus ik weet het verschil goed. Ik denk dat het publiek hier ook meespeelt, het is echt een dorp dat een blauw blik nivea al gek genoeg vind jammer genoeg.

Voor de make-up doe ik geen verkoop, het is puur om de klanten na de behandeling een lichte make-up te geven.

bedankt voor je reactie! groetjes Laura

• Pee*

Hoi Laura, volgens mij ben ik ooit met je meegereden terug naar huis na een cursus bij Nouvital.

Ik geef altijd een trialkit mee met Nouvitalproducten. Ik schrijf het op op de behandelkaart wat ik meegeef, en kom er de volgende keer op terug. Ik heb een zeer hoge verkoop, heb zelden iemand die daarna niet op de producten overgaat. Ik leg uit dat het een merk is wat in eigen laboratorium gemaakt wordt dat het daardoor de kosten drukt omdat het zo vanuit het laboratorium in de salon komt. Dus het gaat niet over allerlei schijven en tussenpersonen. Ik leg ook uit dat het merk gemaakt wordt door een apotheker en zijn zoon (die scheikundige is) en dat werkt ook want die hebben wel verstand van zaken. Dat er geen dure marketing (die de klant betaald!) aan te pas komt en dat je puur voor het product en de ingredienten betaald. Meestal vinden mensen dit interessant om te horen.