hogere prijs bij avondbehandeling?

• Betty

Maar het is toch vreemd? ik moet een oppas betalen als ik overdag werk, dat is mijn keuze a. dat ik een kind heb en b. dat ik werk. 's-avonds is mijn man thuis en hoef ik geen oppas. Dus dan zou ik op die dag het tarief omhoog moeten gooien zodat ik niet zelf de oppas hoef te betalen? Bij jou werkt het kennellijk wel maar ik vind het zelf een vreemde situatie.

• MM

Ik zou ook niet zo snel kiezen voor een apart tarief. Weet niet of het hier was of op het pedicureforum, maar lastst was er iemand die adviseerde om de prijzen voor overdag juist met een korting aan te bieden. Daarmee beloon je je klanten die overdag komen ipv dat je je klanten 's avonds straft! Het is natuurlijk maar hoe je het draait, maar ik vond het wat vriendelijker klinken.

• Tamara1972

Het is waar dat het mijn/jouw keuze is om kinderen te hebben maar dat wil toch niet zeggen dat ik die prijs van opvang niet mag doorberekenen. of dat ik daardoor minder ga verdienen want wat is dan de bedoeling van opvang??

Als je het echt goed wilt doen moet je gewoon je oppas geld of het geld dat je moet betalen aan de bso of kinderdag verblijf doorrekenen in je behandelprijs.

Als zelfsandige moet je toch ook rekening houden me bv vakantiegeld, resevering voor ziekte e.d. dit zijn kosten die je moet maken voor inkomen te verdienen. zo simpel denk ik dan dus maar.

Ik weet niet hoe het met jou zit maar als ik aan het werk ben de hele dag dan ben ik net als ieder ander mens moe van mijn werkzaamheden. dat ben ik ook als ik de hele dag met kind en huishouden bezig ben geweest.

Ik werk niet in de avond om die rede en omdat ik anders mijn kind ook nog eens zo vroeg op bed moet hebben.

met dit lekkere weer wil ik ook genieten net als mijn kind.

Ik voorkom het geneuzel van 's avonds afspraken maken. Men wil nl geen 10 euro extra betalen en dan heb ik toch de mensen overdag waar ik ze wil.

Opeens kan men vrij nemen, hebben of ruimte maken in hun agenda en anders maar niet.

Dat is nou het leuke van een eigenzaak. waar ik dan dus de baas ben en niet andersom.

Maar het zijn keuzes en dat is maar goed ook.

• Natural and basic

Jawel in de avond winkel hier zijn de spullen duurder.

Ikzelf vraag niet meer in de avonden.

Groetjes van LuNa