agenda te leeg

  • lunaatje

    Sinds een jaar ben ik half tijds open.

    elke namiddag van de week + zaterdag de hele dag ben ik geopend.

    doe schoonheidsbehandelingen, pedicures en kunstnagels.

    Toch is het zo dat ik amper klanten heb.

    klanten komen wel terug, dus ik neem aan dat ze tevreden zijn.

    maar ze komen terug pas na 3 a 6 maand!

    ik heb een website.

    maak promoties ed

    maar dit alles helpt niet

    eerlijk gezegd zie ik het zeer somber in :(

  • RoosP

    Vraag je na de behandeling ook wel, of ze een nieuwe afspraak willen maken? Gewoon doen, meestal maken ze dan ook een afspraak. Je kent het toch wel van jezelf, als je niet meteen een nieuwe afspraak maakt voor kapper, tandarts, schoonheidsspecialist e.d. duurt het gewoon langer eer je belt. En als je belt is er dan vaak ook nog niet meteen plek.

    Plak ergens waar de klanten het niet kunnen zien (en jij bij het afrekenen wel) een post-it om je aan die vraag te herinneren. Een collega van mij had er mijn naam op geschreven (“weet niemand wat dat betekent en ik denk eraan te vragen”) en vertelde mij de volgende keer dat we elkaar spraken, dat het echt werkt.

    Succes!

  • Liesje72

    En probeer ook dat sombere gevoel kwijt te raken, je straalt dit onbewust uit naar je omgeving. Ik geloof heel erg dat je zelf onbewust bepaalt wat er in je leven gebeurt, als je positief bent over dingen dan gaat alles voor de wind, als je negatief bent dan zit er heel veel tegen. Natuurlijk kun je niet alles zelf bepalen maar je kunt er wel aan meewerken. Ik weet niet of je wel eens het programma van Herman de Blijker kijkt, Herrie in het Hotel. Dan zitten mensen helemaal in een dip en alleen maar door nieuwe ideetjes krijgen ze nieuwe positieve energie en begint het weer te lopen. Probeer die positieve energie ook voor jezelf te creeeren. Zeg iedere dag minstens 30x tegen jezelf:

    ER ZIJN GENOEG KLANTEN VOOR MIJN DIENSTEN

    IK VERDIEN HET OM GELD TE VERDIENEN

    IK HEB EEN GOEDLOPEND BEDRIJF

    en zo kun je nog een hele hoop dingen verzinnen die jouw gevoel positief zullen beinvloeden.

    Het klinkt heel wazig, maar probeer het maar eens, of lees eens een boek van bijvoorbeeld Louise L. Hay - Je kunt je leven helen. Hier staat de bovenstaande theorie op een prettige manier beschreven.

    JE KUNT HET - JE VERDIENT HET - JE BENT HET WAARD

    Aan de slag….. en veel succes

  • lunaatje

    bedankt voor jullie tips!

    ik durf het niet te vragen of ze een vervolg afspraak willen, dan heb ik het gevoel dat ik me opdring

  • Irma

    hallo luna,

    misschien een paar tips om je bedrijf drukker te maken,

    maak een profiel op facebook, twitter en hyves.

    zorg dat je hoog in google komt.

    vraag aan elke klant haar e-mailadres en maak een leuke nieuwsbrief,

    dit kan je al maken in word en in pdf versturen.

    vertel bij het maken van de afspraak dat het belangrijk is om de huid om de 6-8 weken goed te laten reinigen en verzorgen.

    omdat de huid zich elke 120 dagen hersteld, en dals de klant dan na die 120 dagen komt, jij weer opnieuw moet beginnen met een huidverbeterende behandeling.

    vraag bij elke klant wat zij van haar huid vind, iedereen heeft wel iets en laat jij door jouw kennis zien en weten wat jij er van vind en stel een soort van schema op.

    en misschien is het ook wle iets voor jou om je aan te melden bij de shsbon.

    ik heb dat gedaan, en door het commercieel te bekijken zijn mijn lege uren gevuld en verdien ik er goed aan.

    8 van de 10 klanten komen regelmatig terug.

    dit heeft bij mij super gewerkt!

    succes!

    groetjes!

  • Irma

    juist niet, je helpt je ze te herinneren dat het goed is voor je huid.

    de meeste klanten willen wel, maar vragen het niet.

    jij laat hiermee ook je professionaliteit zien dat jij de huid kent en weet wat het beste is.

    de tandarts doet dit toch ook?

    groetjes!

  • Liesje72

    En ze zijn zelf baas genoeg om ja of nee te zeggen. Je biedt ze alleen maar een dienst aan, geen contract.

    JE BENT GOED IN WAT JE DOET, DAAROM KOMEN DE MENSEN BIJ JOU….

    Succes

  • Karin W

    Hoi Lunaatje,

    Een vervolgafspraak vragen is juist heel attent, het is ook hoe je het vraagt, dat het voor jou ook prettig en goed voelt .

    Misschien kun je het eens op vriendinnen oefenen en feedback vragen..?

    is de ‘schoonheidsbon’actie iets voor jou, om even een goede staart te maken met nieuwe klanten?

    want ik begrijp dat als de klant er eenmaal is, ze trouw is…

    Komt goed! succes Karin

  • Anne

    Ik vraag ook standaard of mensen een nieuwe afspraak willen maken, dan kunnen ze een afspraak maken op de tijd die hun het beste uitkomt.

    Op mijn website kun je ook online een afspraak maken, daar heb ik veel nieuwe klanten aan te danken. Nieuwe klanten geef ik altijd een vriendinnenbon mee ( 7,50 korting voor de vriendin en klant). Ik sta zo af en toe op een Ladies Night in de bios en mail de plaatselijke kranten met 'persberichten".

    Het is inmiddels zo druk dat ik wat bovenstaande betreft een beetje gas terugneem.

    En inderdaad het belangrijkste is, doe je werk goed en geloof in jezelf !

  • hessie

    Ik vraag aan nieuwe pedicure klanten altijd “ wilt u gelijk een nieuwe afspraak maken of belt u liever?”

    Zo is het niet opdringerig en laat je de keuze echt aan hun over.