Vervelend zeg. Ik heb het ook wel eens gehad met iemand die er van uit ging dat mijn salon alleen om haar draaide.
Ik heb het toen omgedraaid en er haar probleem van gemaakt.
Ik zei: ik heb het idee dat u niet helemaal tevreden bent met de behandeling die ik geef en de werkwijze die ik hanteer.
Misschien vindt u het fijner om eens een afspraak bij één van mijn collega's te maken. Daar stoot u mij echt niet mee voor het hoofd. ><
Haha, ze keek even raar en kwam toen met allerlei excuses dat ze de behandelingen hartstikke fijn vindt en dat ze niet bij me weg wilde.
En dat ze heel tevreden was.
Ze is nog steeds klant bij me en ik heb nooit meer problemen met haar gehad.
Het is gewoon heel belangrijk om netjes te blijven en te laten merken dat je er alles aan doet om het je klant naar de zin te maken. Er zijn altijd mensen die kijken hoever ze kunnen gaan. Vaak zijn dit mensen die met meerdere mensen/bedrijven ‘problemen’ hebben. Die hebben vaak al meerdere salons bezocht. En dit vertellen ze ook maar al te graag aan je. Laat je hier niet door intimideren. Want vaak zijn ze ergens anders ook al de laan uitgestuurd. Dus je kunt gerust eerlijk tegen ze zijn.
V.w.b. familie, vrienden en kennissen, Juist zij zouden jou je geld moeten gunnen.
Ook heb ik ooit een klant gehad waar ik zelf afscheid van heb genomen. Ook een zogenaamde vage kennis die dacht dat ze de behandeling wel voor niks zou krijgen.
Ze is dus niet voor niks een vage kennis. Daar heb je helemaal niks aan.
Maar waar m'n oren écht van gaan klapperen is dat een klant zelf bepaald om even 2 euro minder te betalen. Die kwam er bij mij dus al helemaal nooit meer in!
Weg ermee, met dat soort figuren. Wat verschrikkelijk onbeschoft zeg.
Maar goed, ik ben ook nogal direct. ;-)
Succes morgen!