Inschrijving Kvk

• BB

Ik wil een salon starten aan huis, maar twijfel over het aanmelden bij de KvK.

Wat is het voordeligste als starten, gewoon inschrijven als een eenmanszaak?

Ik heb er straks geen baan meer naast, heb het zelf gefinancieerd.

Hoe hebben jullie gedaan met een salon aan huis?

Ik hoor het graag van jullie!

Dank je wel

• Bizzy

Je bent zelfs verplicht je in te schrijven bij de KvK. Ook al werk je bij wijze van spreken maar 1 uur als zelfstandige.

Dus je hebt geen keus. Je kunt zelfs een hoge boete krijgen.

De kosten zijn het trouwens niet hoor. Iets van 46 euro. Dus dat valt mee. En nogmaals… het is tegenwoordig verplicht.

• BB

Had het een beetje verkeerd geschreven, ik ga me heus inschrijven, maar zat te twijfelen over de rechtsvorm. Heb nog even gekeken, een eenmanszaak lijkt me het beste.

• Dominique

Hoi BB,

Volgens mij zijn er in jouw geval geen andere mogelijkheden dan een eenmanszaak, als jij als enige je onderneming runt.

Overigens moet je minimaal 15 uur per week in je bedrijf steken, wil de KvK je als ondernemer zien.

Groetjes en heel veel succes! >:D<

Dominique

• anita43S24

Mag ik de boel even komen verstoren…..

Ik heb zelf 10 jaar als niet ingeschrevene gewerkt in de salon, zelfstandig. Maar als je bijna niet werkt ben je alleen maar geld aan het wegbrengen voor hoge rekeningen. Verder gaf ik wel alles op aan de belasting onder overige inkomsten.

Groetjes Anita

• bep

De andere optie is een BV, maar dan moet je circa 18000 euro storten met een akte. Of een NV en dan ga je aandelen uitgeven. Lijkt mij niet de bedoeling ;)

• Lyn41

Bedankt voor de reacties!

Ik kon idd een (extra) BV/Holding openen, naast die van mijn echtgenoot, zodat je een werkmaatschappij krijgt.

Maar dit was niet erg voordelig.

Heb het nu helemaal anders opgelost. Ik kom voor 6 uur per week bij mijn echtgenoot op de loonlijst, en mijn inkomsten uit de salon trek ik (het eerste jaar) af van mijn IB onder ‘extra inkomsten’.

• Dees

anita43S24 Schreef:

——————————————————-

> Mag ik de boel even komen verstoren…..

> Ik heb zelf 10 jaar als niet ingeschrevene gewerkt

> in de salon, zelfstandig. Maar als je bijna niet

> werkt ben je alleen maar geld aan het wegbrengen

> voor hoge rekeningen. Verder gaf ik wel alles op

> aan de belasting onder overige inkomsten.

>

> Groetjes Anita

Ik heb het bij de KVK nog eens nagevraagd omdat ik zelf ook niet zoveel uur werk in de salon. En dit is wat de KVK zegt:

Iedere onderneming en rechtspersoon in Nederland moet zich inschrijven in het Handelsregister. De Kamer van Koophandel kijkt voor de inschrijving in het handelsregister naar de aard van de activiteiten en of er sprake is van een onderneming in de zin van de Handelsregisterwet. De criteria die wij hanteren kunt u hier nalezen. http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschrijving-bij-de-kamer-van-koophandel/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/criteria-van-een-onderneming/

Zodra een ondernemer deel uitmaakt van het economisch verkeer en daarbij klanten werft, reclame maakt en een handelsnaam gebruikt, is deze verplicht zich in te laten schrijven in het handelsregister