Vanavond rug harsen mannelijke klant

• sita55

Hallo dames, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Vanavond komt er een mannelijke klant om zijn oksels, rug en bovenarmen te laten harsen. Oksels en bovenarmen moet goed lukken (dat doe ik regelmatig bij de dames) maar de rug ben ik nogal onzeker over. Ik heb dat namelijk alweer jaren niet gedaan. Dus mijn vraag is.

Wat is de beste positie om de rug te harsen? Liggend op de buik op de behandelstoel of juist zittend?

Wat is de beste voorbehandeling? Alleen voorbehandelingslotion + talkpoeder?

Nabehandeling? Ook hetzelde als altijd?

Hebben jullie verder nog tips waar ik aan moet denken? Alvast bedankt!!!

• D26

Hoi Sita,

Ik laat de man liggen op zijn buik en ik heb speciale lotion als voorbehandeling.

Wel goed kijken naar de haargroei richting, want haren op de rug groeien werkelijk alle kanten op.

Nabehandeling doe ik eerst een koud compres erop om af te koelen en daarna doe ik de nabehandelingslotion erop.

Succes!

• Marlies

Op de buik/borst laten liggen is een fijne positie. Voorbehandeling desinfecteren met alcohol, laten drogen en de hars erop. Meestal van buikrichting naar het midden toe (goed de zijkanten (bij de zij) meenemen daar zit ook nog haar) en zo tot en met de schouderbladen de hars er op rollen. Dit eerst verwijderen en dan de schouderbladen tot aan de nek en daarna de andere kant. Wel goed aan een stuk doorwerken want dit is absoluut niet fijn voor mannen. Bovenarmen neem ik gewoon altijd liggend mee, goed over de schouder en zo doortrekken naar de bovenarm. Dan hebben ze gewoon 1 positie.

Daarna insmeren met olie (babyolie van de kruidvat) en alle hars/plak resten verwijderen, ook nog goed kijken of er nog haartjes zitten (soms gaan ze niet allemaal mee, vooral de eerste keer niet goed als ze hiervoor altijd schoren) mochten er haartjes zitten haal je die even weg met de pincet. Daarna (helaas voor de klant) nog even na desinfecteren met alchol (even zeggen dat dit erg kan prikken) en uiteindelijk nog calendula erop.

• sita55

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga me alvast voorbereiden. Ik vind het best spannend :)

• D26

En hoe is het gegaan?:D

• sita55

Leuk dat je het vraagt! Ik kom daar ook speciaal voor online om het te vertellen :) Maar ik ben toch wel ruim een uur bezig geweest!!! Wat een werk… en deze meneer had eigenlijk hele dunne haartjes, hij was het harsen al gewend. Maar ben zo lang bezig geweest, pff.. Ik begon met zijn rug. Liet hem liggen op zijn buik. Begon onder en werkte naar boven. Klein stukje van de bovenarmen meegenomen maar kreeg niet alles goed weg. Heb toen zijn rug ingesmeerd en hem laten zitten. Toen heb ik zijn armen verder gedaan en daarna zijn oksels. Maar het is wel goed gegaan. Ik hoop dat hij ook tevreden was. Ik heb te weinig mannelijke klanten om dat tempo erin te houden. Benen harsen of oksels gaat echt heel snel. Was wel blij met de tips in ieder geval.