Lekker stil hier, hoe was de beurs?

• Mirelle 30 jaar Scholier SP

Ik ben zondag naar de beurs geweest. Het was mijn eerste keer en ik heb er heel veel van opgestoken, maar ik had er toch wel iets meer van verwacht. Ik had me opgetut en me gekleed zoals ik ook in de salon gekleed zou gaan, maar het viel me op dat er een hoog spijkerbroeken gehalte was. Ik ben opzoek naar een biologisch merk en had al veel informatie gekregen, de beurs was voor mij om te kijken welke service er verleend wordt en of er bevestigd zou worden wat ik al dacht. Het viel me op dat bij sommige merken geen mensen aanwezig waren met product kennis. Bij Clean en easy konden ze me zelfs niet vertellen wat voor ingredienten er in de soya wax zit en hoe het geconcerveerd wordt. Bij andere merken wisten ze me weer wel van alles te vertellen en soms was er ook een huidtherapeut aanwezig, dat vond ik ook prettig. Verder ben ik door een make-up merk (weet al niet eens meer welke) opgemaakt, vriendelijke dame, maar ze heeft niet gevraagd hoe ik zelf mijn make-up draag, met als gevolg dat ze (met mijn blonde haar) mijn wenkbrauwen donkerbruin bijtekende, het zag er niet uit. Dit heeft ze hersteld en toen was het beter. Verder vond ik het eten ook heel erg duur. Twee broodjes en een drankje voor 17 euro. Het meest positief ben ik over Rosel Heim, prettige communicatie, als je even moet wachten laten ze je netjes weten dat ze je gezien hebben en dat ze er aan komen, al mijn vragen zijn keurig beantwoord en ik had niet het gevoel dat ik met een verkoopster stond te praten, maar echt met iemand die me advies kon geven. Al met al heb ik er wel heel veel van opgestoken, veel informatiegekregen en ik weet dat ik straks met Rosel Heim wil gaan werken. Ook nog een paar leuke aanbiedingen op de kop kunnen tikken!

• Bengeltje

Ook ik was zaterdag naar de beurs. En mijn grootste tegenvaller was ook het eten, vrij prijzig, maar wel lekker, hoor!

Volgende keer neem ik zelf mijn brood mee, denk ik. Pfff. Vond het echt een schok dat La Place weg was…

Wat betreft de kleding… Ik loop ook in een spijkerbroek, het is mijn vrije tijd en ik loop er al de hele week netjes bij. Uiteraard zorg ik ervoor dat ik er verzorgd en netjes bijloop.

Maar heel eerlijk gezegd: ik pas ervoor om op mijn hoge hakken daar over de beurs te “zwalken”. Ik heb jaren zelf op de beurs gestaan en heb heel wat voorbij zien komen, ook dames met te korte rokjes/shirtjes en te hoge hakken die om de haverklap door hun enkels gingen.

Dus nee, dat doe ik echt niet.

Ik vond vaak de dames er echt te gemaakt bijlopen. Maar dat is mijn mening hoor.

Mijn merk bevalt mij goed en ik kom alleen beursinkopen doen en lekker rondkijken naar nieuwe dingen.

Ben benieuwd hoe vandaag ervaren wordt!

Groetjes, Bengel

• Marie

Wij zijn gisteren met 4 collega's gegaan.

In eerste instantie hadden we zoiets van: hee, er is iets veranderd.

De stands waren chiquer (hoe schrijf je dat? sjieker….hahaha;-)

Onze mening is dat het weer meer op een vakbeurs gaat lijken. Dat is een pluspunt.

Alleen doordat er zoveel consumenten rondlopen, zijn de prijzen daar ook naar.

Ik heb geen één goeie beursaanbieding gezien.

Een echte tegenvaller.

Een voorbeeld: sieraden die nu voor 5 euro ex worden verkocht, hoef ik echt niet in mijn salon te hangen voor 12 euro want bij het Kruidvat is dezelfde kwaliteit te krijgen voor 6 euro.

Ik was op zoek naar ander meubilair maar vond de prijs/kwaliteitverhouding echt tegenvallen. Wij allemaal trouwens.

Wel stonden er meer merken naar mijn idee. 1 van ons was op zoek naar een ander merk, dus dat kwam goed uit.

Het eten was inderdaad erg duur. Een salade (niks bijzonders, gewoon sla in een bakje) voor 8 euro.

Wat we ook mistten waren de stands van de dija en megapoint. Ze waren er wel, maar hadden niks bij zich.

Wat dan wel weer goed was voor Sunstar. De enige stand waar we alcohol konden kopen.

Want boodschappen doen we ook meestal op de beurs. Maar dat wilde niet echt lukken deze keer.

Dus al met al hadden we wel een gezellige dag maar naar onze mening hangt deze beurs nog een beetje tussen vak- en consumentenbeurs in.

• anita43S24

Nu maakt een spijkerbroek op zich niet uit, een nette met een leuke bloesje of shirtje…..niks mis mee!

Ik zag er lopen, helemaal afgewassen, flodderend rond de benen, zakt nog net niet af, dikke gebreide trui……hier zou mijn dochter niet mee mogen lopen.

Maar ik bedoel meer verzorgd qua kleding maar ook een beetje make-up, haar netjes en niet vet of ongekamd, echt vreselijk wat ik af en toe zag hoor.

Ik loop dan wel op hakken maar die laarzen kan ik op naar Rome lopen, dus ja, kan ik ook niet op alles hoor. Ligt aan de soort hak wat eronder zit.

Maar ik denk dat je de consument eruit kon plukken.

Groetjes Anita

• Hannah

Ik ben zondag geweest. Vond het wel leuk. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zich druk maken over hoe de andere beursbezoekers eruit zien. Ik let daar helemaal niet op eigenlijk. Ik ben daar voor mezelf en wat een ander dan draagt zal me …. zijn. Daar kijk ik echt niet na.

Ik vind ook dat je naar een beurs er gewoon netjes en verzorgt uit moet zien, dat vind ik eigenlijk zo en zo, (dat is mn vak), als andere dat niet vinden moeten ze dat zelf weten. Ik zou zelf niet in een kapotte spijkerbroek naar een beurs gaan of waar dan ook heen, maar dit past ook niet echt bij mij doe ik in mn vrije tijd ook niet. Als een ander dat wel wilt en zich daar goed bij voelt. Prima hoor. Ik heb er totaal geen last van.

• Original Dobbie

Het is ook gekkigheid over die kleding, het is gewoon leuk om mensen te kijken.

Maar iedere beurs heeft zijn eigen publiek, moet je in Arnhem naar de pedicure beurs gaan, een hoog grijs gehalte .

Ik kon trouwens niet zien wie de consumenten waren, maar met die koortjes kon je het misschien zien, ik had een gele en een rode.

• Pee*

En dan die nagelstylistes! Altijd weer leuk om daar te gaan kijken, zwalkend op hakken en veel te veel make-up, hilarisch!!

• Beauty Queen

Ik ben ook op zaterdag naar de beurs geweest.

Aan de kleur van de koordjes kon je de beursbezoekers onderscheiden

(wit =schoonheidssalon/geel=pedicure/rood=bezoeker/consument=ieder jaar anders

Naar mijn smaak was het vorig voorjaar allemaal net iets chiquer.

Qua outfit viel ik blijkbaar wel (goed) op;) kreeg van diverse standhouders m/v erg leuke complimenten!(tu).

Mocht even plaats nemen in de witte limo :D

Voor nog geen 6 euro lekkere koffie/thee en een muffin bij Australian (vooraf online besteld met de entreekaartjes).

Voor de rest niet echt iets boeiends gezien.Na de beurs uiteten in Utrecht…een heerlijk dagje uit dus!;)

Mooie groetjes.

BQ

• anita43S24

Pee* Schreef:

——————————————————-

> En dan die nagelstylistes! Altijd weer leuk om

> daar te gaan kijken, zwalkend op hakken en veel te

> veel make-up, hilarisch!!

Hahaha, tja, ik durfde het niet te schrijven maar ik vind het altijd een hele kermiskraam, hoog bling bling gehalte.

Anita

• sanne32

Ho, ho, ho!

Deze nagelstylist vormt daarop wel een uitzondering hoor! ;):D

Maar wellicht komt dat omdat ik voornamelijk shs ben? :D;)