Berging/schuur ombouwen tot salon

• BeautyQueen24

Momenteel ben ik bezig met een vergunning voor het ombouwen van de schuur/berging tot salonruimte.

Graag zou ik willen weten hoe andere dit hebben aangepakt, zo'n verbouwing..

Is dit een grote ruimte? Zit er een aparte toilet? Is er een wachtruimte etc?

Ik heb namelijk nu een salon in een vrij groot pand, waar ik dus ook een mooi huurbedrag voor betaal.

Dit stop ik liever in mijn eigen zak maar ga er qua ruimte dus flink achteruit en vraag mij af of dat uitmaakt.

Hoop van jullie te horen…

Groetjes BQ 24

• Liesje72

Mijn salon is in de garage naast het huis (zit er aan vast). Ik heb dus een aparte ingang en een doorgang naar het woonhuis. De ruimte is 6x3 en we hebben na 2 meter een wandje met schuifdeuren geplaatst om een wachtruimte te creeeren. De echte salon is dus 4x3. Het is niet groot, maar wel groot genoeg.

• anita43S24

Hier zit ik ook aan te denken, mijn garage in 9x3, dus groot genoeg. Ik zit meer met de hoogte, weet iemand wat de hoogte van de ruimte moet zijn?

Die van mij staat los van het huis, dus moet ik waarschijnlijk ook een toilet laten plaatsen….veel dingen om over na te denken…..

Maar de hoogte is voor mij op dit moment het belangrijkste, om verder met de ontwikkelingen te kunnen gaan. Dus wie het antwoord weet…..

Groetjes Anita

• Nes

2,50 lijkt mij prettig,dat is volgens mij wel standaard in een woonhuis.Maar is het heel erg als er 10,20 of 30 cm vanaf gaat?Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn.Als je klanten (en jijzelf) maar niet krom hoeven te lopen;)

groetjes Vanessa

• Jessie

Bij mij in de gemeete hebben ze gezegt 2.80, maar ik weet niet of dat voor elke gemeente telt??

Ik ben een gesprek aangegaan op het gemeentehuis en toen werd me een heleboel duidelijk! Ik heb een officiele tekening laten maken en die heeft de gemeente goed gekeurd!

Ik wou achteraf niet voor verrassingen komen te staan…

Succes ermee!

Groetjes Jessie

• anita43S24

Onze garage is niet zo hoog, deze staat vrij van het huis en grenst aan de garage van de buren, dus omhoog kunnen we niet. En een schuin dak wordt sowieso afgekeurd denk ik. Dit is bij niemand in de straat dus past vast niet in het straatbeeld.

Krom lopen hoef ik in elk geval niet in de garage, maar volgens mij staan er regels voor. Mijn woonkamer is 2,60 hoog maar in ons vorig huis 2.40 (foutje tijdens de bouw)

Het zou best kunnen dat 2.30 een minimale hoogte moet zijn voor een ruimte, navragen dus!

Groetjes Anita

• Nes

Misschien kun je het laten plaatsen van koepels als optie houden.

Groetjes Vanessa

• anita43S24

Nes Schreef:

——————————————————-

> Misschien kun je het laten plaatsen van koepels

> als optie houden.

> Groetjes Vanessa

(tu) Goed idee!

Groetjes Anita

• melanie

Hallo,

ik heb mijn praktijk ook in de garage. Ik heb er een pui in laten zetten. Je komt dan binnen in een wachtkamer en ook het toilet.

Mijn praktijk is verder nog ruim genoeg. Ik zou altijd een wachtkamer erin plaatsen als je de ruimte hebt dan kan je teminste strak plannnen of hoeven mensen niet buiten te wachten….. Ik vind een gordijntje er tussen niet echt profesioneel.

Zorg wel dat je nog wat ramen hebtin je werkruimte anders wordt het wel een hok

• Gerda

Hoi,

Ik zit inderdaad een beetje met hetzelfde probleem: een wachtruimte creeeren ja dan nee.

het gaat inderdaad weer van je ruimte af van de salon, maar strakker kunnen plannen is ook wel heel fijn.

En mensen buiten moeten laten wachten vind ik ook niet echt een optie.

Hoe hebben jullie het ‘tussenschot’ tussen wachtruimte en salon gedaan?

Ik bedoel, er zit vast een raam in ivm licht, maar zoals melanie hierboven al omschreef een gordijntje ertussen is niet echt professioneel.

Hoe hebben jullie dit opgelost, want het lijkt me niet prettig dat mensen in de wachtruime naar de ‘klant op de stoel’ kan koekeloeren? (en andersom natuurlijk net zo goed).