Salon en vakantie

• Jolanda

Hoi,

Ik ben nu ruim een half jaartje bezig met mijn salon aan huis. Voor dat ik begon, had ik al een vakantie gepland voor mei as. Inmiddels begint mijn salon een beetje te lopen, het is nog niet zo dat de telefoon rood gloeiend staat. Nu vroeg ik me af wat verstandig is voor tijdens mijn vakantie, ik wil natuurlijk de nieuwe klanten hierdoor niet mis lopen. Antwoordapparaat inspreken dat ik wegens omstandigheden 3 weken gesloten ben en na die tijd terug kan bellen? Of telefoon doorschakelen naar zo'n telefoondienst die dan voor je opneemt?

Ik ben even benieuwd hoe jullie dat doen?!

Groetjes, Jolanda

• voetvoet

Ik neem mijn laptop en agenda mee. Op mijn telefoon spreek ik in dat ik nu niet bereikbaar ben, maar dat ze via mijn website een bericht kunnen achterlaten, dus via email. Op mijn vakantie check ik iedere dag mijn mail en plan ik de klanten in mijn agenda en dat mail ik terug. Gaat altijd heel goed en ik mis weinig tot geen klanten.

succes

• Jolanda

Dank voor je snelle reactie! Dat is ook wel een goed idee, had ik niet aan gedacht!!

Hopelijk hebben ze tussen de bergen wel gewoon internet :-).

Groetjes Jolanda

• voetvoet

Veel plezier op de vakantie!

• Tamara1972

Ik neem ook altijd mijn agenda mee

Ik spreek nooit in dat ik met vakantie ben( inbraak)

Wel spreek ik in dat men kan inspreken en dat ze in de avond worden terug gebelt.

maar dan ga ik wel uit van de situatie dat ik in nederland blijf.

Succes

• voetvoet

Ik zeg ook nooit dat ik met vakantie ben. Vanwege inbraak en dat klanten denken, goh alweer met vakantie, waar doet ze het toch van:))

• Jolanda

Ik zat er zelf aan te denken om het ‘wegens omstandigheden’ te noemen, en dat inderdaad vanwegen inbraak. Vandaar dat ik ook zat te denken aan zo'n telefoondienst. Ik blijf niet in Nederland, dus s'avonds terug bellen is helaas voor mij geen optie. Dus de laptop gaat gewoon mee en ik probeer alles via de mail te doen.

Dank voor jullie reacties!

• Bianca

Ik ga ook in mei 2 weken naar het buitenland, vind het erg moeilijk wat ik moet doen want wil ook wel van mijn vakantie genieten en niet de hele vakantie met mijn werk bezig zijn.

In het buitenland zijn de telefoonkosten natuurlijk ook een stuk hoger, dus hoe moet ik dat op lossen?

Zat er ook aan te denken om mijn voicemail in te spreken dat ze me na een bepaalde data kunnen bereiken of een bericht met telefoonnummer achter kunnen laten zodat ik ze terug kan bellen. Heeft iemand de gouden tip voor me???

• Senna Davids

Ga zelf ook naar het buitenland voor een aantal weken. Mijn vaste klanten weten dat ik weg ben en het is nu ook niet zo dat er dagelijks tientallen nieuwe klanten bellen.

Dus die nieuwe klanten die bellen laat ik inspreken op mijn voicemail en ik bel ze altijd terug. Agenda en gsm dus mee op vakantie.

Liever 2,50 betalen voor een gesprek dan een klant mislopen.

• AW29SHS6

Hoi,

Je kan het antwoordapparaat ook doorschakelen naar je mobiel op vakantie. Spreek op je voicemail (van je mobiel) een nette en zakelijke boodschap in. Zeg er ook bij dat je momenteel de telefoon niet direct kan beantwoorden, maar als ze duidelijk hun naam en telefoonnummer inspreken, dat je ze dan dezelfde dag terugbelt (wel doen dan!!).

Je agenda kan je gewoon meenemen en op een voor jou gunstig moment de klant inplannen. Zorg wel dat je geen zwembad geluiden of kinderen of olifanten (ligt eraan waar je naartoe gaat…) op de achtergrond hoort.

Spreek met een buurman, zus, moeder af dat ze eens per 3 of 4 dagen naar je salon gaat voor de post etc. Dan zien mensen dat er toch wat beweging is. Ook kun je een lampje aanlaten (wel een spaarlamp, dames!), dat schrikt ook vaak wel af.

Fijne vakantie!