koffie bij behandeling?

• ilonka

Volgens de Code zou het niet mogen, maar ik doe het dus ook. Ik geef de klant meestal water, koffie of thee. Als de klant dan iets drinkt, ontspint er zich een leuk gesprek over van alles en nog wat (ook verkoop) en ondertussen maken we een nieuwe afspraak e.d.

Tegen de tijd dat de klant klaar is met drinken, is ze ook bijgekomen van de behandeling. Ik plan die 10 min. extra gewoon in. Niks geen haast omdat er dan een volgende klaar kan staan.

Ilonka

• Bengeltje

Hoi,

Bij mij krijgt men alleen bij de behandelingen vanaf 5 kwartier een kopje koffie/thee.

Na het masker, terwijl het masker inwerkt zet ik koffie/thee. Hiervoor loop ik even naar beneden en is zo gebeurd.

Dan haal ik het masker eraf en tegen die tijd is de koffie echt nog wel warm hoor. Bij thee zorg ik ervoor dat deze ook drinkbaar is na het masker. Anders zitten mijn klanten echt te lang.

Inderdaad zo komt ook het verkoopgesprek bij mij op gang, omdat men dan ook in mijn verkoopkast kijkt.

Ja, volgens de code… Soms vind ik dat echt te overdreven. We zijn geen chirurgen en ik ga er vanuit dat een ieder netjes werkt en echt wel schoon kan maken en hier rekening mee houdt. Naalden meteen in de container, instrumenten reinigen in de Ultrasooncleaner en alcohol, nieuwe handdoeken gebruiken voor iedere klant, enz.

Ik kreeg laatst een paar keer achter elkaar te horen dat men mijn salon zo schoon vindt. Dat is leuk om te horen! Ik weet dat zien en doen 2 verschillende dingen zijn.

Fijne dag! Bengel