Gelaat harsen, wondjes.. hopeloos :(

  • eve28a

    De hars in harsrollers is bijna altijd in olie oplosbare hars. Als je in olie oplosbare hars opbrengt op een huid die te vet is, zal de hars gedeeltelijk oplossen en is hij niet of zeer moeilijk van de huid te verwijderen. Zelfs als het wel lukt om de hars te verwijderen, plakt hij zodanig sterk aan de huid, dat je een deel van de opperheid meetrekt bij het verwijderen van de hars, wat kleine (schaaf)wondjes kan veroorzaken. Vooral in de winter wanneer klanten door het koude/gure weer vettere huidverzorgingsproducten gaan gebruiken, kan een en ander problemen geven bij het harsen met in olie oplosbare hars. Denk in dit verband ook aan de lipgloss/labello achtige producten die ‘s winters meer dan ’s zomers worden gebruikt en het is geen verrassing dat de kleine wondjes met name op de bovenlip zitten. De huid goed reinigen en vetvrij maken is vaak niet voldoende als je klanten hun huid dag en nacht van vette producten voorzien, omdat de olie die tussen de huidcellen zit vaak niet voldoende wordt verwijderd en na het aanbrengen van - warme - hars, de hars zal gaan beinvloeden en gedeeltelijk oplossen. Dan is poederen, poederen en nog eens poederen het enige devies. Plus het advies om de ochtend/dag voor het laten harsen van de bovenlip een beetje op te letten met het aanbrengen van die labello.

  • Irma.k

    wat ook altijd heel goed helpt is de huid goed koelen na het harsen.

    ik gebruik altijd een ijsklontje of een icepack.

    je moet het zo zien, bij het harsen krijg je altijd een soort van 1e graads brandwond

    net zoals je te lang in de zon hebt gelegen.

    bij het koelen met ijs dep je de zwelling en de roodheid wordt veel minder.

    succes!

  • danielle

    Inderdaad de huid goed reinigen met huiddesinfectant, talkpoeder aanbrengen, hars aanbrengen met de haargroei mee (ik gebruik vloeibare met een kleine spatel), goed aandrukken en tegen de haargroeirichting wegtrekken. Daarna koelen met een coldhammer en een beetje aloë vera lotion/creme. Niet heel rood en nergens last van op deze manier.

    groetjes Danielle

  • heidje

    je kan wel koelen ,maar kapot is al kapot,,,, helaas.

    De volgende ochtend zit er dan toch een korstje op

    Ik druk bewust niet meer zo hard aan…..

  • Frieda47S28

    Poederen kan helpen maar ik ben ook overgestapt naar Filmhars van Nem. Ik vind dit echt goed werken, ook voor de gevoelige huid. Ik doe hier ook de wenkbrauwen mee.

    Voor het lichaam gebruik ik wel rollers. Groetjes Frieda.

  • Butterfly

    Ik breng zelf altijd talkpoeder op de huid en heb (nog) nooit echt velletjes/wondjes of iets dergelijks gehad. Plus je harsapparaat niet te warm zetten, misschien staat ie te warm???

    Dan nog even 2 vraagjes:

    Hars uit een harspot moet je toch tegen de haargroeirichting in opbrenegn?

    Hoe brengen jullie netjes de talkpoeder aan? Ik zelf + de vloer zit er altijd helemaal onder hhahaha

  • Sterre

    Ik doe altijd wat talkpoeder in een heel klein kommetje van glas bijv voor wimperverven en dan je vinger erin stippen. Werkt perfect.

  • Blondie

    of op een rond watje en dan daarmee het poeder verdelen.

  • Janine

    Sinds ik filmhars gebruik, heb ik hier nooit meer last van. Je werkt heel hygienisch met een spatel. de hars hecht niet zo aan de huid maar meer aan de haar. Ook de wenkbrauwen kan ik dmv een smal spateltje hier heel mooi mee harsen. Filmhars koop je bij Nem of bij de beautyleverancier.nl. Ik vind ze allebei fijn om mee te werken.

    Succes

  • Sonnetje

    Pfff, nou, bij mij is het dus ook gebeurd. Een oudere dame met wondjes op de kin. Geharst met C&E. Ik vind het zo vervelend! Ze moet dit weekend naar een feestje, maar heeft nu wel wondjes op haar kin. Ze wilde het me wel even zeggen, heeft nog een paar dagen gewacht, maar moest het toch kwijt. Ik was wel blij dat ze belde. Beter dan dat ze niets zeggen en gewoon niet meer terug komen. Ze zei dat ze het verder niemand zou zeggen en zeker bij me terug zou komen, maar ik zit er toch heel erg mee. Ben nog niet zo lang bezig namelijk.Inmiddels heb ik filmhars aangeschaft, maar ik vind het wel lastig om het los te peuteren. Kunnen jullie mij tips geven hoe ik het beste met filmhars kan harsen? Alle tips meer dan welkom!!

    Groetjes,

    Sonnetje