Hygiëne nagellak manicure en voetverzorging....

  • Amanda

    Ik weet dat er al een en ander over is geschreven, maar zit er toch nog mee….

    Wat doen jullie m.b.t. hygiëne bij het lakken, voornamelijk bij de voetverzorging?

    * Houden jullie lak voor handen en voeten apart en gebruik je verder alle lak op iedereen?

    * Of moeten klanten de lak die wordt gebruikt altijd kopen? Inclusief base- en topcoat? Voor zowel manicure als voet, of alleen voet? Maar wordt dan de prijs voor de behandeling voor de klant dan niet heel hoog?! Waar haal je zulke betaalbare lak?

    Nu dacht ik, als mensen bij een voetbehandeling alleen de basecoat kopen of die zelf meenemen, is het dan hygienisch genoeg om de gekleurde lak verder op elke klant te gebruiken? Er zit dan immers een laagje basecoat op ter bescherming. Op die manier wordt de prijs voor de klant niet te hoog, dacht ik….

    Hoewel. Mijn nieuwe merk heeft nagellak of basecoat voor inkoop 3,90 verkoopprijs 7,80 maar het lijkt me niet dat klanten meteen 7,80 extra neerleggen voor een behandeling…..

    Wat te doen?!

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen en tips.

    Groet, Amanda

  • Amanda

    PS:

    Zojuist even contact gehad met Tillyz nagelstudio (toch een grote en bekende) om te vragen hoe zij werken. Zij vertelde me dat je voor een voetbehandeling niet je eigen lak hoeft te kopen of mee hoeft te brengen. Het heeft volgens de dame die ik sprak, niks te maken met hygiene. De lak is volgens de dame zo samengesteld dat deze hygiënisch genoeg is om op elke klant te gebruiken (hoop dat ik haar woorden zo goed heb ‘vertaald’). Toch wel verwarrend wat nu het beste is…!

  • MM

    Ik lak de voeten echt alleen met een voor de klant bestemde lak. Ze kopen hun eigen basecoat bij mij, die ze iedere keer weer mee kunnen nemen als ze de nagels opnieuw gelakt willen hebben. Bij iedere keer nagels lakken zoeken ze een nieuw kleurtje uit. Ik werk met Orly, vind ik kwalitatief een super lak, mijn klanten ook! Ze hebben een leuke keuze uit kleine lakken.

  • Amanda

    Hoi MM,

    Dank voor je bericht. Wat betaal je voor inkoop per potje voor Orly lak?

  • Silly

    Als ik teennagels moet lakken giet ik altijd een beetje lak/topcoat/basecoat in een dappenglaasje en lak de nagels met een gelpenseel. Daarna maak ik alles schoon en desinfecteer ik alles (ook het penseel)

  • Bizzy

    Ik werk met de lakjes van Golden Rose. Erg betaalbaar en goede kwaliteit.

    Dames met schimmelnagels lak ik niet. Tenzij ze het flesje kopen. Dan wel.

    Dan gebruik ik geen basecoat, maar lak dan direct met de kleurlak op de nagel. En ik vertel ze dat ze dan zelf thuis een topcoat kunnen aanbrengen, of ook bij mij kopen en dan lak ik het meteen. En volgende keer dan evt. meebrengen.

    Nagels zonder schimmels lak ik gewoon allemaal met dezelfde flesjes.

  • MM

    Hallo Amanda,

    De inkoopsprijzen van Orly liggen wel boven de Golden Rose prijzen, maar omdat het hier een openbaar forum betreft lijkt het me niet handig hier prijzen te noemen.

  • Amanda

    @Silly:

    mag ik weten waar jij zo'n gelkwastje koopt waarmee je lakt? En wat die kosten?

  • Sandra

    "ik weet dat er al een en ander over is geschreven, maar zit er toch nog mee….

    Wat doen jullie m.b.t. hygiëne bij het lakken, voornamelijk bij de voetverzorging?* Houden jullie lak voor handen en voeten apart en gebruik je verder alle lak op iedereen?

    * Of moeten klanten de lak die wordt gebruikt altijd kopen? Inclusief base- en topcoat? Voor zowel manicure als voet, of alleen voet? Maar wordt dan de prijs voor de behandeling voor de klant dan niet heel hoog?! Waar haal je zulke betaalbare lak?Nu dacht ik, als mensen bij een voetbehandeling alleen de basecoat kopen of die zelf meenemen, is het dan hygienisch genoeg om de gekleurde lak verder op elke klant te gebruiken? Er zit dan immers een laagje basecoat op ter bescherming. Op die manier wordt de prijs voor de klant niet te hoog, dacht ik….

    Hoewel. Mijn nieuwe merk heeft nagellak of basecoat voor inkoop 3,90 verkoopprijs 7,80 maar het lijkt me niet dat klanten meteen 7,80 extra neerleggen voor een behandeling…..Wat te doen?!Ik ben benieuwd naar jullie meningen en tips.Groet, Amanda

    Ik vind dat je dit altijd in de prijs van je behandeling moet verwerken, niemand wil die verrassingen achteraf. Hygiene is een must en als je een huid of nagelprobleem ontdekt, altijd eerst aangeven, voordat je met de behandeling begint. Werk altijd veilig en hygiënisch. Bij ernstige voetschimmel of kalknagels, kan je bijvoorbeeld (indien je dit soort behandelingen aanbiedt) altijd eerst een andere behandeling adviseren.

    Succes

  • Sanne

    Probeer de producten van dermonal eens! Eindelijk eens een officieel product ipv al die oma middeltjes