leuke ideeën gevraagd...10 jarig bestaan salon

  • schoonh

    wie heeft er leuke ideeën voor het 10 jarig bestaan van mijn salon?

    alles is welkom!

    (ps het is in november)

  • Ilonka

    Maak een feestelijke behandeling waarbij 10 in het middelpunt staat, b.v.

    1. oppervlaktereiniging, met etherische olien (voor bekende klanten waar je al een huidanalyse voor gedaan hebt)

    2. dieptereiniging

    3. ampul/serum

    4. onzuiverheden verwijderen

    5. epileren

    6. w+w verven of harsen bovenlip/kin

    7. massage met speciale etherische olien, (basisolie + 2 dr. eth. olien, afgestemd op huidtype)

    8. ampul

    9. masker

    10. dag/nachtverzorging

    of voor nieuwe klanten

    1. ontvangst met drankje en hapje

    2. huidanalyse

    3. opp. reiniging

    4. dieptereiniging

    5. ampul

    6. masker

    7. hand/voetmassage tijdens masker

    8. dag/nachtverzorging

    9. kopje koffie of thee met iets lekkers

    10. klein cadeautje

    En verzin het maar voor lichaam etc.

    groet

    Ilonka

  • Ilonka

    Nog een voor lichaam, want het is winter en koud.

    1. Warm voetenbad bij binnenkomst met zeezout of eth. olie

    2. Hapje/drankje tijdens voetenbadje

    3. Peeling/scrub voor lichaam

    4. Pakking/wrap voor lichaam

    5. Tijdens de pakking een hoofd/oormassage

    6. Massage voor lichaam met eth. olien

    6. Bodycreme voor lichaam

    7. Tijdens de bodycreme een voet/hand pakking

    8. Klant ontdoen van pakking voet/hand

    9. Nagellak aanbrengen op handen of voeten en hand/voetcreme

    10. Klant koffie/thee of klein presentje

    Of elke 10de klant een gratis 30 min. behandeling.

    Succes

    Ilonka

  • nathalie

    Hallo Ilonka mag ik je vragen waar je de oor/hoofdhuidmassage hebt geleerd, ik zou dit ook graag willen leren maar heb pas 1 plek gevonden waar ik een les kan volgen en dat is in Zwolle ik woon in Den Haag.

    vriendelijke groet Nathalie

  • Carmen*

    Ik weet nog wel een bedrijf die echt hele leuke ballondecoraties kan maken. Dan kan je een ballonnenboog of een ballonoplating organiseren. (www.feesttwister.nl) Verder zou ik een speciale behandeling maken. een soort jubilembehandeling oid die je kan aanbieden in de maand ervoor en daarna. En op de dag zelf kan je denken aan een speciaal event voor een goed doel. Dus als de mensen komen kunnen ze voor een leuk bedrag een parafinepakkking krijgen waarbij de opbrengst naar een goed doel gaat.

    Dan kan je gelijk de krant uitnodigen voor een stuk. (reclame)

  • Bieb

    Ik heb zelf met mijn 5-jarig bestaan afgelopen mei een High Tea gegeven voor de vaste klanten, deze is heel goed bezocht en ik had ook diverse leuke produktacties die alleen die dag geldig waren (heb een kleine salon aan huis en jammer genoeg geen ruimte voor ook nog demo's e.d.) en voor iedere bezoeker een kleine handcreme van mijn merk met een bedankkaartje eraan, wat tevens een kortingsbon van 10% was.

    Van de ballonboog van Carmen had ik ook idd aan gedacht, maar was toch best prijzig….een vriendin van me heeft dit wel gedaan bij haar instituut en was ook erg gaaf in de kleuren van de salon! Ook had zij gedurende de jubileummaand elke zaterdag een ander evenement (soort open dag idee met demonstraties en acties).

    Ik heb trouwens ook een keer van een salon gehoord dat ze voor de goede vaste klanten een rondvaartboot had gehuurd met hapjes en drankjes aan boord is natuurlijk ook heel leuk, alleen persoonlijk vind ik dan wel dat je dan telkens bij een jubileumjaar weer wat ‘gekkers’ moet verzinnen…

    Goed van je Schoonh dat je er nu al mee bezig bent, kun je alles op je gemak en tot in de puntjes regelen.

    Succes!!

    Gr.,

    Bieb

  • Sylvana

    Het is leuk om een soort van VIP-avond te doen voor je vaste klanten, glaasje champagne erbij met wat lekkere hapjes en speciale kortingen op bepaalde producten.

    Je kan miss een vertegenwoordiger van je merk langs laten komen die je klanten informeert over nieuwe producten en evt wat demonstreert, dan kan jij je mengen onder je gasten. Probeer ook iemand te regelen die rondgaat met hapjes en drankjes, dan is het voor jou ook een leuke avond.

    Voor elke gast die avond een klein cadeautje, een handcreme is vaak al leuk met een proefje erbij, leuk ingepakt en een kortingsbon.

    Je kan ook 10 dagen lang kortingen geven, elke dag iets anders.

    Dag 1 bijvoorbeeld korting op dag en nachtcremes

    Dag 2 korting op serums

    Dag 3 oogverzorging

    Dag 4 nagelverzorging

    Dag 5 maskers

    Dag 6 scrubs

    Dag 7 body producten (bodylotion, scrub etc)

    Dag 8 reiniging

    Dag 9 Mascara's, oogpotloden, oogschaduw

    Dag 10 Foundation en poeder

    Dag 11 Lipgloss en lipsticks

    Groetjes

  • schoonh

    Leuke tips

    Hier kan ik wat mee!

    meer is altijd welkom!!

  • Ilonka

    Ik geef les als docente schoonheid en het is een onderdeel waar de 4e jaars les in krijgen. Ik heb het samen met de pincement geleerd.

    Misschien kun je een keer meelopen met andere shs die het al aangeleerd hebben. Het is echt niet zo moeilijk.

    gr. Ilonka

  • Michiel

    Nog een idee: een jubileumboek. Want iedereen houdt van boeken. Zeker in deze tijden van vluchtige online communicatie zien wij steeds meer de positieve respons bij de doelgroep van onze klanten: mensen waarderen het tastbare en ambachtelijke van een mooie uitgave. Een boek blijft, en wordt bewaard. Kijk maar eens voor inspiratie op www.jubileumboeken.nl