hallo mensen.
vraagje:
wat is een onderdeel van het assinmilatieproces?
a de verbranding
b de vorming van glucose uit water en co2
c de vertering van voedsel in het spijsverteringskanaal?
wat denk je wat is goed antwoord?
groetjes
Danielle dat was mijn eerste ingeving ook. Maar toen heb ik het in mijn oude boeken terug gezocht en toen stond het word assimilatie aan de zijkant met daarachter het verhaal van antwoord C dus……..
Maar ik vind dus eigenlijk ook A dus die had ik ook ingevuld (als ik weer examen moest doen, gelukkig niet!)Laat je ons nog even het goede antwoord weten als je de uitslag hebt,danielle?
Assimilatie is een proces waarbij uit de voedingsstoffen die in de darmen van het menselijke lichaam worden opgenomen en in de bloedbaan worden gebracht, nieuwe stoffen worden opgebouwd. Deze nieuwe stoffen kunnen overal in het lichaam worden gebruikt en worden samengevoegd tot grotere bruikbare stoffen.
* assimilatie kost energie.
Assimilatie is een term die wordt gebruikt voor een biochemisch proces waarbij een organische verbinding wordt opgebouwd uit eenvoudigere organische componenten en/of uit anorganische stoffen zoals kooldioxide en water. Hiervoor is energie nodig.
dus antwoord B
haha ik zie wel dat iedereen iets anders denkt… mijn informatie komt van internet..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?