wat is assimilatieproces?

• danielle

hallo mensen.

vraagje:

wat is een onderdeel van het assinmilatieproces?

a de verbranding

b de vorming van glucose uit water en co2

c de vertering van voedsel in het spijsverteringskanaal?

wat denk je wat is goed antwoord?

groetjes

• Maartje

Assimilatie = verwerking van voedingsstoffen in het lichaam door het vermogen van alle levende wezens deze na een reeks scheikundige processen op te nemen in het bloed en om te zetten in eigen bestanddelen.

Volgens mij is antwoord c dan goed.

• danielle

haai maartje

bedankt! ik denk ook c

gr danielle

• Tamara1972

C

• Danielle

Hoi Danielle,

Het is A

Ja assimilatie is vertering, maar assimilatie is opbouw en voor opbouw heb je verbranding van glucose in de cellen nodig anders gebeurt er niks. Wij hebben die vraag gehad met het examen.

Groetjes Danielle

• Stef

Danielle dat was mijn eerste ingeving ook. Maar toen heb ik het in mijn oude boeken terug gezocht en toen stond het word assimilatie aan de zijkant met daarachter het verhaal van antwoord C dus……..

Maar ik vind dus eigenlijk ook A dus die had ik ook ingevuld (als ik weer examen moest doen, gelukkig niet!)Laat je ons nog even het goede antwoord weten als je de uitslag hebt,danielle?

• Tamara1972

pffff als ik het examen over moets doen dan zak ik als een baksteen.

haah(:D

• cassyryback

Assimilatie is een proces waarbij uit de voedingsstoffen die in de darmen van het menselijke lichaam worden opgenomen en in de bloedbaan worden gebracht, nieuwe stoffen worden opgebouwd. Deze nieuwe stoffen kunnen overal in het lichaam worden gebruikt en worden samengevoegd tot grotere bruikbare stoffen.

* assimilatie kost energie.

• lisa

Assimilatie is een term die wordt gebruikt voor een biochemisch proces waarbij een organische verbinding wordt opgebouwd uit eenvoudigere organische componenten en/of uit anorganische stoffen zoals kooldioxide en water. Hiervoor is energie nodig.

dus antwoord B

haha ik zie wel dat iedereen iets anders denkt… mijn informatie komt van internet..

• Elisa20shs3

Assimilatie is het omzetten van stoffen tot lichaams eigen stoffen.