plus en minpunten Dr Baumann

  • sabine J

    kijk eens bij topic Stoppen met Baumann welk merk nu , misschin zit er iets voor je bij.

  • loraine

    ik werkte altijd met de producten van nem products genaamd Anesi…

    Na 3 jaar kreeg ik spontaan honderden kleine blaasjes op mijn handen en opgezette ogen na het gebruiken van die producten… tevens kreeg ik het hierna ook bij het gebruik van andere producten.

    Ik ben bij de dermatoloog geweest, plaktest gehad, bleek het contact allergie te zijn voor parfum, fragrances, minerale olien, chemische conserveringsmiddelen en perubalsem!!! Oorzaak; ik ben teveel in contact geweest met deze ontzettend slechte stoffen.

    Ik heb mijn huid laten genezen en ben met dr. baumann begonnen en heb nergens last meer van! Ze waren erg behulpzaam, als ik ook van hun producten reactie zou krijgen kon ik het gewoon weer terug sturen!

    Ik vervloek Anesi/producten met deze stoffen omdat ik nooit meer fatsoenlijk met producten buiten dr. baumann om kan werken, denk aan schoonmaakmiddelen, shampoo, douchegel, deodorant, wasmiddelen, natte was met wasverzachter!!! Gelukkig kan Dr. Baumann mij voorzien van producten van top tot teen, zelfs shampoo of voetencreme.

    Mijn klanten zijn erg tevreden en ik ook, dr. baumann denkt erg met me mee, pushen niet, doen nooit moeilijk over mijn bestelling (ook als er meer salon dan verkoop producten bijzitten), verplichten mij niet tot instap cursussen, hebben geen belachelijke hoog minimum om te bestellen voor de 1e keer. Kortom ik ben zeer tevreden! Natuurlijk kan iedereens ervaring verschillen en natuurlijk is het fijn als een product lekker ruikt maar als je blaasjes op je handen krijgt die zo erg jeuken, dat ze je tot waanzin drijven begrijp je pas echt wat die stoffen kunnen doen!

    En voor de duidelijkheid, ik ben door dr.baumann nog nooit gepusht voor wat dan ook! Ik bestel, zij leveren en ik betaal en daarmee klaar! Natuurlijk kan dr. baumann geen garanties geven, mensen kunnen ook voor natuurlijke stoffen allergisch zijn! Maar de risico's worden wel beperkt! Daarnaast groot voordeel; gerecycled materiaal voor de verpakking, diervriendelijk ( niet te verwarren met dierproefvrij) en daarnaast ook milieu vriendelijk!

  • marian

    Helemaal gelijk Loraine, echter moet je wel duidelijk aangeven dat een contact allergie absoluut NIET alleen van Anesie komt.

    Het is eerder andersom, niet Anesie heeft het veroorzaakt en daardoor kan je met de rest niet omgaan, maar het was het werken met Anesie dat de druppel vormde.

    Al eens gelezen hoeveel parfum er in een schoonmaakmiddel of wasmiddel zit of hoeveel weekmakers erin zitten????

    Per definitie zou iedere Shs moeten schoonmaken met handschoenen aan, maar ja dat is voor jou helaas achteraf.

    Een contact allergie bouw je op door jarenlang gebruik van allerhande producten zonder bijv. de handen voldoende te beschermen, grote boosdoeners, schoonmaakmiddelen

    maar ook de shampoos en andere producten met verwekende ingredienten………..EN die zitten ook in sommige Baumann producten dus……………

    Zoals hier in Duitsland in verschillende Forum te lezen is, is ook hier vaak de persoonlijke allergie tegen Dr. Baumann (van de Kosmetikerin) bijvoorbeeld voor de gebruikte silikonöl of silikon houdende emulgatoren een reden om het merk niet meer te gebruiken. Het is altijd erg persoonlijk zoals ik al aangaf.

    Altijd erg goed oppassen want een product of merk de grond inschrijven op persoonlijke ervaring kan iedereen, ik bijvoorbeeld heb een absolute aversie tegen Baumann omdat ik een aantal erg slechte ervaringen heb opgedaan met probleem huiden die werkelijk met Dr. Baumann zouden verbeteren en de Shs waren hier werkelijk van overtuigd tot het voor de klant bittere einde toe (maanden bezoek aan een dermatoloog.)

    De dames/klanten moesten heel even door de zure appel heen bijten maar dan werd het allemaal zeker beter, jeuken en bulten waren een naturrlijke reactie die zeker binnerkort verdween en toen dit niet zo was, mochten zij bij een dermatologe een hele lange tijd proberen de schade van Dr. Baumann terug te dringen en binnen de perken te houden. Ook DAT is Baumann wanneer een Shs TE veel gelooft in de perfectie van het merk.

    Ik las zelfs van enkele Shs uitspraken in een Forum over de geweldige producten van Dr. Baumann en de opmerking

    Dr. Baumann wurde zudem von der größten Tierschutzorganisation der Welt „Peta“ als tierfreundlichsten Kosmetikmarke ausgezeichnet.

    iets wat meteen door PETA tot zijn proporties terug werd gebracht met een opmerking waarom het precies ging, een leuke donatie van het merk en dat was alles. ;)

    PETA; Er zijn werkelijk heel wat meer merken die perfect zijn en ook totaal dierproefvrij en noemt dan producten als Revlon en Yves Rocher

    vandaar ….indien je uithaalt naar Anesie moet je ook een duidelijke retour richting Dr. Baumann kunnen verwachten.

  • Droppie50S10

    Hoi Marian,

    Iedereen die denkt dat hij of zij alle huid problemen kan op lossen met een crème

    die houd zich zelf voor de gek dat is namelijk onmogelijk.

    Ook met Baumann lukt dat niet en met geen enkel andere merk simpelweg om dat het niet kan.

    De mens is een geheel en de huid is de verpakking en bescherming en de spiegel van de binnenkant.

    Denk b.v maar eens aan wat stress doet met je huid.

    Kies een product waar je achter kan staan en op het moment dat niet meer zo is kies dan een ander.

    Zorg dat je ingrediënten kennis hebt en houd die ook up to date want wat Marian zegt in een andere topic is ook waar

    Wat vandaag goed is hoeft morgen niet meer zo te zijn de wetenschap staat niet stil.

    Droppie

    P.s die poetsmiddel en waspoeder die heb ik al lang geleden de deur uit gedaan en inderdaad handschoenen aan als je

    iets gebruikt zo als ontsmettingsmiddelen en niet van Latex.

  • Jolita

    Anonymous

    Hallo Dames,

    Ook ik begeef me op glad ijs, maar goed….

    pluspunten:

    Snelle en correcte levering

    Fijne produkten, waar echt iedereen tegen kan, zuinig in gebruik, verschillende prijsklasse, leuke maskers.

    Voordelige salonprodukten

    Ingredientenleer en je kunt ze altijd bellen, ze weten werkelijk heeeeeeeeeeeeel erg veel over ingredienten

    Veel cursussen

    Gratis tassen en monsters naar gelang de hoeveelheid van je bestelling

    Dépositaire dag

    Naamvermelding op website

    minpunten:

    Helaas komen er geen of amper nieuwe maskers bij, waarom vervangen als ze goed zijn? Gewoon lekker met je tijd mee, elke salon heeft al een chocolademasker bv.

    Er zijn geen leuke acties meer voor de part-time salon, kreeg je vroeger bv bij afname van 6x liposome eentje gratis, nu moet je een bepaalde omzet halen alleen al voor naamsvermelding, een eventuele korting, amper 10% bij een grote afname of je krijgt een raar produkt in de reclame, want zoals ze zelf zeggen, acties zijn er alleen maar om eens andere produkten te leren kennen, gemiste kans.

    Ik heb bij een collega op de site gezien dat ze potjes afvult, ik snap dat als je nooit geen acties krijgt, dit zijn haar eigen extra verdiensten, tja….

    Nu moet je een contract tekenen, moet niet………. maar dan hoor je er niet echt bij, geen reclame en geen tekentje achter je naamsvermelding, dûh…

    Helaas bestaan de cursussen voornamelijk uit theorie en de groepen zijn erg groot, dus vaak weinig aandacht, niet gewoon gezellig, dat mis ik wel die samenhorigheid en ze zijn in prijs verdubbeld.

    1 1/2 geleden hebben de dépositaires aangekaart een dépodag te willen, Dr Baumann vond dit niet zijn taak en de dames organiseerde zelf iets, hier werd door de degene die het had georganiseerd en haar man afgesproken om dr baumann onder druk te zetten voor kortingen enzo, gevolg drama toen het uitkwam natuurlijk ,onderlinge ruzie op het dr baumann forum, want nee…..dat was niet waar, pffft………………………….om moe van te worden! :-(

    Je moet gewoon erg creatief zijn of met extra apparaten werken voor afwisseling ofzo.

    Nu opeens komt er een dépodag, charme offensief misschien, zelf betalen en vegetarisch eten, helaas voor hun zijn er toch ook nog gewoon mensen die dat niet willen!!!

    De leuke en goed verzorgde lunch van toen met broodjes en soep……helaas verleden tijd, nu ondefineerbare potjes met iets om op je broodje te smeren, brrrrrr

    De produkten zijn goed, ze weten werkelijk heel veel, je klanten zijn tevreden maar er zijn ook dingen die ik liever anders zou zien en voor commentaar staan ze niet open, want dan krijg je een draai om je oren!

    vr gr Katie

  • Jolita

    Beste Katie (starter van de topic plus en minpunten van Dr. Baumann).

    Je plaatste je reactie in 2010. Dat is 14 jaar geleden!

    Inmiddels is het 2024 en heeft Dr. Baumann al meerdere wijzigingen doorgevoerd. Zo is er al lang een cacaomasker, is er een mannenlijn gekomen en zijn er nog meer en nieuwe verbeterde producten in het assortiment gekomen.

    Ik vind het dan ook jammer (voor Dr. Baumann Cosmetic alsook mijn eigen bedrijf) dat jouw review ook niet met de tijd meegaat. Nu komt jouw bericht heel vaak naar voren en potentiële nieuwe klanten of potentiële dépositairs zouden daarom een verkeerde indruk kunnen krijgen.

    Hoe waardevol je review ook is… het is wel gebaseerd op 14 jaar terug.

    Misschien is het hoog tijd om deze aan te passen? In elk geval op de cacaomaskers, want die zitten echt al lang in het assortiment.

    Je zou daar het gehele Dr. Baumann team en alle beauty professionals die ermee werken een enorme dienst mee bewijzen.

    Vat het alsjeblieft niet op als een persoonlijke aanval. Ik kan mij voorstellen dat je wellicht niet eens meer weer dat je de review hebt geplaatst. Soms reageren we ook in een opwelling.

    Wat ik zeer positief vind aan jouw, weliswaar verouderde review, is dat je zowel naar positieve als negatieve aspecten hebt gekeken.

    Misschien zou je dit nu opnieuw willen doen, anno 2024.

    Hartelijke groet,

    Jolita

  • Jolita

    Anonymous

    Hallo Dames,

    Ook ik begeef me op glad ijs, maar goed….

    pluspunten:

    Snelle en correcte levering

    Fijne produkten, waar echt iedereen tegen kan, zuinig in gebruik, verschillende prijsklasse, leuke maskers.

    Voordelige salonprodukten

    Ingredientenleer en je kunt ze altijd bellen, ze weten werkelijk heeeeeeeeeeeeel erg veel over ingredienten

    Veel cursussen

    Gratis tassen en monsters naar gelang de hoeveelheid van je bestelling

    Dépositaire dag

    Naamvermelding op website

    minpunten:

    Helaas komen er geen of amper nieuwe maskers bij, waarom vervangen als ze goed zijn? Gewoon lekker met je tijd mee, elke salon heeft al een chocolademasker bv.

    Er zijn geen leuke acties meer voor de part-time salon, kreeg je vroeger bv bij afname van 6x liposome eentje gratis, nu moet je een bepaalde omzet halen alleen al voor naamsvermelding, een eventuele korting, amper 10% bij een grote afname of je krijgt een raar produkt in de reclame, want zoals ze zelf zeggen, acties zijn er alleen maar om eens andere produkten te leren kennen, gemiste kans.

    Ik heb bij een collega op de site gezien dat ze potjes afvult, ik snap dat als je nooit geen acties krijgt, dit zijn haar eigen extra verdiensten, tja….

    Nu moet je een contract tekenen, moet niet………. maar dan hoor je er niet echt bij, geen reclame en geen tekentje achter je naamsvermelding, dûh…

    Helaas bestaan de cursussen voornamelijk uit theorie en de groepen zijn erg groot, dus vaak weinig aandacht, niet gewoon gezellig, dat mis ik wel die samenhorigheid en ze zijn in prijs verdubbeld.

    1 1/2 geleden hebben de dépositaires aangekaart een dépodag te willen, Dr Baumann vond dit niet zijn taak en de dames organiseerde zelf iets, hier werd door de degene die het had georganiseerd en haar man afgesproken om dr baumann onder druk te zetten voor kortingen enzo, gevolg drama toen het uitkwam natuurlijk ,onderlinge ruzie op het dr baumann forum, want nee…..dat was niet waar, pffft………………………….om moe van te worden! :-(

    Je moet gewoon erg creatief zijn of met extra apparaten werken voor afwisseling ofzo.

    Nu opeens komt er een dépodag, charme offensief misschien, zelf betalen en vegetarisch eten, helaas voor hun zijn er toch ook nog gewoon mensen die dat niet willen!!!

    De leuke en goed verzorgde lunch van toen met broodjes en soep……helaas verleden tijd, nu ondefineerbare potjes met iets om op je broodje te smeren, brrrrrr

    De produkten zijn goed, ze weten werkelijk heel veel, je klanten zijn tevreden maar er zijn ook dingen die ik liever anders zou zien en voor commentaar staan ze niet open, want dan krijg je een draai om je oren!

    vr gr Katie