plus en minpunten Dr Baumann

  • katie

    Hallo Dames,

    Ook ik begeef me op glad ijs, maar goed….

    pluspunten:

    Snelle en correcte levering

    Fijne produkten, waar echt iedereen tegen kan, zuinig in gebruik, verschillende prijsklasse, leuke maskers.

    Voordelige salonprodukten

    Ingredientenleer en je kunt ze altijd bellen, ze weten werkelijk heeeeeeeeeeeeel erg veel over ingredienten

    Veel cursussen

    Gratis tassen en monsters naar gelang de hoeveelheid van je bestelling

    Dépositaire dag

    Naamvermelding op website

    minpunten:

    Helaas komen er geen of amper nieuwe maskers bij, waarom vervangen als ze goed zijn? Gewoon lekker met je tijd mee, elke salon heeft al een chocolademasker bv.

    Er zijn geen leuke acties meer voor de part-time salon, kreeg je vroeger bv bij afname van 6x liposome eentje gratis, nu moet je een bepaalde omzet halen alleen al voor naamsvermelding, een eventuele korting, amper 10% bij een grote afname of je krijgt een raar produkt in de reclame, want zoals ze zelf zeggen, acties zijn er alleen maar om eens andere produkten te leren kennen, gemiste kans.

    Ik heb bij een collega op de site gezien dat ze potjes afvult, ik snap dat als je nooit geen acties krijgt, dit zijn haar eigen extra verdiensten, tja….

    Nu moet je een contract tekenen, moet niet………. maar dan hoor je er niet echt bij, geen reclame en geen tekentje achter je naamsvermelding, dûh…

    Helaas bestaan de cursussen voornamelijk uit theorie en de groepen zijn erg groot, dus vaak weinig aandacht, niet gewoon gezellig, dat mis ik wel die samenhorigheid en ze zijn in prijs verdubbeld.

    1 1/2 geleden hebben de dépositaires aangekaart een dépodag te willen, Dr Baumann vond dit niet zijn taak en de dames organiseerde zelf iets, hier werd door de degene die het had georganiseerd en haar man afgesproken om dr baumann onder druk te zetten voor kortingen enzo, gevolg drama toen het uitkwam natuurlijk ,onderlinge ruzie op het dr baumann forum, want nee…..dat was niet waar, pffft………………………….om moe van te worden! :-(

    Je moet gewoon erg creatief zijn of met extra apparaten werken voor afwisseling ofzo.

    Nu opeens komt er een dépodag, charme offensief misschien, zelf betalen en vegetarisch eten, helaas voor hun zijn er toch ook nog gewoon mensen die dat niet willen!!!

    De leuke en goed verzorgde lunch van toen met broodjes en soep……helaas verleden tijd, nu ondefineerbare potjes met iets om op je broodje te smeren, brrrrrr

    De produkten zijn goed, ze weten werkelijk heel veel, je klanten zijn tevreden maar er zijn ook dingen die ik liever anders zou zien en voor commentaar staan ze niet open, want dan krijg je een draai om je oren!

    vr gr Katie

  • schoonheidsspecialiste

    Ik wilde ook graag reageren op dit topic. Ik heb 5 jaar geleden info aangevraagd bij Dr. Baumann en kreeg een mooi boekje opgestuurd toen. Echter vond ik de verpakking (of juist het ontbreken van) niet mooi en vond ik het misschien van een geur jammer. Vandaar dat ik er nooit mee begonnen ben want dat vind ik toch erg belangrijk. Maar heb het op een afstand toch wel kunnen volgen en ken een collega die ermee werkt (maar nu ook rondkijkt naar wat anders). Bovendien kunnen mensen ook allergisch zijn voor Baumann hoor, als er bijv een bestanddeel kamille in een creme zit van hen en iemand is daar toevallig allergisch voor dan heb je dat ook, dus dat echt iedereen er tegen kan zal je met geen enkel merk hebben.

    Ik vind de leverancier ook niet echt mijn stijl om mee te werken. Als regel bijv dat je geen salonproducten mag afnemen als je geen verkoopproducten afneemt vind ik bizar. Ik snap natuurlijk wel dat het de bedoeling is dat je niet altijd alleen maar salonproducten koopt, maar om dat nou als regel op te nemen?!

    Verder vind ik dat de Baumann schoonheidsspecialistes nogal gehersenspoeld worden door Thierry. Geen ander merk is zo goed als Dr. Baumann en al het andere is niet goed. Dit is een stukje wat hij schreef over een aantal andere merken (ik kreeg dit door van mijn collega die wel met Baumann werkt):

    Dermalogica: mager product op basis van

    > siliconenolie zonder de noodzakelijke werkstoffen,

    > maar wel voor een hoge prijs, én wordt in

    > honderden webshops ook langs internet verkocht

    > (met soms grote kortingen natuurlijk).

    > Dr. Hauschka: natuurcosmetica met parfum, lanoline

    > en zonder huidnoodzakelijke stoffen als liposomen,

    > ureum en vitamines enz.; wordt zowat overal

    > verkocht.

    > En laat ons natuurlijk ook het voorbeeld van

    > Bergman nemen. Dit merk faalt eigenlijk op alle

    > hierboven genoemde punten:

    Waarom zou je als leverancier andere merken moeten gaan afkraken, dit zie ik echt als een zwaktepunt van Baumann en vooral van hun zaakvoerder in Belgie.

    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het zelfs een beetje vormen aannemen van een sekte of religie. Er is maar 1 merk en wanneer je een ander merk goed zou vinden zou je al zondigen……

    Neem mij niet kwalijk hoor, maar ik snap gewoon niet dat een leverancier op deze manier te werk gaat. Als je het niet met hem eens bent krijg je idd een draai om je oren. Heb ik bij mijn vriendin vaak genoeg gezien. Wanneer zij de leverancier belde met een vraag omdat een klant toch uitslag had gekregen of dat de problemen verergerden dan was het altijd de schuld van haar of de klant, het kon gewoon niet aan baumann liggen. Ja, dan brengt de klant het verkeerd aan of je hebt de verkeerde producten aan je klant geadviseerd. De producten zullen vast en zeker goed zijn hoor, dat geloof ik best, maar zoals deze leverancier te werk gaat bevalt me totaal niet.

  • Gerda Buis

    Zelf werk ik al jaren met Webecos. Ik ben erg tevreden over hun. Ik bestel, zij leveren en ik betaal. En toch zie ik maar weinig van Webecos hier terug. Ik zie allerlei exotische merken voorbij komen die leveren met allerlei randvoorwaarden.

    Mijn vraag, zijn de producten die hier regelmatig besproken worden kwalitatief zoveel beter als Webecos, of zoveel goedkoper? Waarom zou je kiezen voor een product met allerlei voorwaarden, als andere leveranciers dit niet doen?

  • marian

    Klasse verwoord en het klopt helemaal.

    Daarbij zijn vele merken niet eens totaal producent van hun producten maar laten ook anderen voor hen produceren.

    Daarbij komt dat iedereen tegenwoordig producten kan “lezen” en je hebt gelijk dat dit net zo geldt voor de producten van dr. Baumann.

    De research komt veelal van de grote Pharma bedrijven als DSM, BASF en zo voorts en zij zijn het die ook de werkelijke innovaties brengen. Zij brachten deze branche de liposomen, de di- en tri- peptiden, de synAke en andere botox like stoffen. En alle merken kunne ze aan hun product toevoegen….van Prairie tot Dr. Spiller.

    Natuurlijk hebben de Merken alle hun eigen stokpaardje maar…..een half jaar na de beurs (waar de nieuwe ingredienten worden getoond) komen er al nieuwe producten met deze ingredienten op de markt. Kijk maar eens hoe snel alles gaat tegenwoordig……Bijna ieder jaar nieuwe lijnen met innovaties.

    Ieder merk heeft nu een Spa lijn en toch zijn er werkelijk maar een paar producenten wereldwijd die deze “grondstoffen” produceren.

    En deze produceren heel goede producten voor heel veel verschillende merken ;)

    In een Salon voor een merk kiezen is niet eenvoudig, maar kies NOOIT (sorry Gerda ik weet het geen Capitals) voor een merk omdat een ander het heeft.

    Belangrijk bij het merk is vooral je buikgevoel, echt slechte merken zijn er niet. Wel zijn er een hoop verhaaltjes die uit de duim van een marketing collega komen en die werkelijk met een grote korrel zout moeten worden genomen. Ook wat exclusief en alleen onze werkstoffen en zo voorts betreft.

    Van sommige werkstoffen is 1 tot 3 % de maximum toevoeging…….bij nadere 20%……..maar hoe wil je dat allemaal napluizen???

    Of massages die heel belangrijk zijn in een scholing en alleen op die en die wijze……..alleen zo zal de werkstof zijn unieke eigenschappen kunnen ontvouwen.

    Buiten de speciale massage technieken en die leer je werkelijk niet in een seminar van een dag……..Larie, wat het allerbelangrijkst is en dat weet ik nu na al die jaren in al die verschillende bedrijven……….volg je buik.

    Ga uit van je eigen gevoel ook wat de massages betreft. Ik test soms massages en productcombinaties met leken….weet je waarom ……om te weten wat het product doet.

    Jou klant komt bij jou omdat jij iets verteld waar jij honderdprocent achter staat.

    Doe je dat niet en verkoop je een verhaal van iemand anders……val je eerder voor je klanten door de mand.

    Niet direct maar in de subtiele dingen. Iemand koopt toch liever geen product of denkt er nog even over na en kiest bij de Douglas.

    Ik denk dat ik dit jaar in Bologna weer een hoop nieuwe dingen zal zien…….er waren in April vorig jaar legio nieuwtjes aan ingredienten ;)

  • marian

    Klasse verwoord en klopt helemaal, waarom anderen afkraken …….vertel over je eigen merk.

    Naar aanleiding van de opmerking van Katie dat er weinig nieuwe maskers zijn zou ik bijna iets (ver)denken maar omdat ik het niet zeker weet liever wat algemener.

    Vele merken zijn niet eens de producent van al hun producten maar laten ook anderen voor hen produceren. (sommige produceren zelf niks, die zijn er ook)

    Daarbij komt dat iedereen tegenwoordig producten kan “lezen” en zien dat bepaalde innovaties bij allen zijn te vinden.

    De werkelijke research komt veelal van de grote Pharma bedrijven als DSM, BASF en zo voorts en zij zijn het die ook de werkelijke innovaties brengen. Zij brachten deze branche de liposomen, de diverse di- en tri- peptiden, de synAke en andere botox like stoffen. En alle merken kunnen ze aan hun product toevoegen….van Prairie tot Dr. Spiller.

    Natuurlijk hebben de Merken alle hun eigen stokpaardje maar…..een half jaar na de beurs (waar de nieuwe ingredienten worden getoond) komen er al nieuwe producten met deze ingredienten op de markt. Kijk maar eens hoe snel alles gaat tegenwoordig……Bijna ieder jaar nieuwe lijnen met innovaties.

    Ieder merk heeft nu een Spa lijn en toch zijn er werkelijk maar een paar producenten wereldwijd die deze “grondstoffen” produceren.

    En deze produceren heel goede producten /grondstoffen voor heel veel verschillende merken ;)

    In een Salon voor een merk kiezen is niet eenvoudig, maar kies NOOIT (sorry Gerda ik weet het geen Capitals) voor een merk omdat een ander het heeft.

    Belangrijk bij het merk is vooral je buikgevoel, echt slechte merken zijn er niet. Wel zijn er een hoop verhaaltjes die uit de duim van een marketing collega komen en die werkelijk met een grote korrel zout moeten worden genomen. Ook wat exclusief en alleen onze werkstoffen en zo voorts betreft.

    Van sommige werkstoffen is 1 tot 3 % de maximum toevoeging…….bij nadere 20%……..maar hoe wil je dat allemaal napluizen???

    Of massages die heel belangrijk zijn in een scholing en alleen op die en die wijze……..alleen zo zal de werkstof zijn unieke eigenschappen kunnen ontvouwen.

    Buiten de speciale massage technieken en die leer je werkelijk niet in een seminar van een dag……..Larie, wat het allerbelangrijkst is en dat weet ik nu na al die jaren in al die verschillende bedrijven……….volg je buik.

    Ga uit van je eigen gevoel ook wat de massages betreft. Ik test soms massages en productcombinaties met leken….weet je waarom ……om te weten wat het product doet.

    Jou klant komt bij jou omdat jij iets verteld waar jij honderdprocent achter staat.

    Doe je dat niet en verkoop je een verhaal van iemand anders……val je eerder door de mand dan je soms denkt.

    Veel is op internet te vinden en grappig maar ik heb net vanavond geconstateerd dat een bepaalde stof die als redelijk exclusief geld met naam en toenaam via een internetwinkel te koop is inclusief perfecte formule om zelf een luxe antiaging creme te maken…..::o

    Ik denk dat ik dit jaar in Bologna weer een hoop nieuwe dingen zal zien…….er waren in April vorig jaar legio nieuwtjes aan ingredienten ;)

  • Droppie50S10

    Nee, slechte merken bestaan niet Marian hoe kan het dan dat er nitrosamines in mascara zaten

    en deze van de markt gehaald zijn.

    Waarom heeft de Europese commissie een aantal jaren geleden ftalaten, synthetische musken, triclosan verboden in cosmetica.

    Waarom doet de RIVM en de voedsel en waren autoriteit nu onderzoek naar huid problemen met cosmetica en contact allergieen.

    Slecht kwaliteit grondstoffen bestaan niet dus volg vooral je buikgevoel.

    Zorg dat je geen onafhankelijke ingrediënten kennis hebt voor dat je een keuze maakt.

    Vertel je klanten voor al mooie sprookjes en illusies die je door de leverancier verteld worden.

    Kijk ook niet op dermatologen sites en lees geen boeken over cosmetica ingrediënten.

    Nee, slechte merken bestaan niet, nee echt niet.

    Droppie

  • Abby

    Tja, Droppie dit zet je wel weer tot nadenken.

    Ik ben het wel met je eens. Ook in onze branche heb je nog veel merken die veel beloven maar ga je de ingr. eens analyseren dan schrik je toch wel.

    Het blijft toch zeer goed uitkijken.

  • marian

    Waarom heeft de Europese commissie een aantal jaren geleden ftalaten, synthetische musken, triclosan verboden in cosmetica.

    Waarom doet de RIVM en de voedsel en waren autoriteit nu onderzoek naar huid problemen met cosmetica en contact allergieen

    .

    Dit is geloof ik niet door mij gezegd en ik heb ook niets gezegd over de afgelopen 30 jaar maar waarschijnlijk is lezen van mijn stukje moeilijk.

    Contact allergien weten we nu kunnen zelfs ontstaan door normale hoeveelheden van geaccepteerde producten…..onze opbouw aan “vervuiling” is hoog geweest.

    Zorg dat je geen onafhankelijke ingrediënten kennis hebt voor dat je een keuze maakt.

    Ingredienten kennis is altijd heel belangrijk maar ik ga er nog steeds vanuit dat jullie vakvrouwen zijn, waarschijnlijk geldt dit echter niet voor allen.

    Zelfs iets pretiigs als vitaminen kan voor bepaalde huidbeelden minder aangenaam zijn ..hallo mag dit als algemene kennis voor een VAKvrouw gelden???

    Vertel je klanten voor al mooie sprookjes en illusies die je door de leverancier verteld worden.

    Ik geloof dat ik juist daar een duidelijk punt gemaakt heb en duidelijk heb aangegeven dat je juist NIET alles moet geloven wat er door de verkopers wordt verteld.

    Maar ja in een vlaag van kwaadheid wordt wel vaker een groot gedeelte van de tekst NIET gelezen.

    Kijk ook niet op dermatologen sites en lees geen boeken over cosmetica ingrediënten.

    Het laatste is ook niet door mij gezegd maar goed, ik hoop dat je weer een beetje gekalmeerd bent.

    Echter ook de dermatologen spreken elkaar veelvuldig tegen, er zijn er genoeg die jullie enthousiasme voor de dermabrasie absoluut niet delen.

    Er zijn vele die meer dan eens waarschuwden voor de gevolgen van het veelvuldig toepassen van dermabrasie.

    Ik heb echter alleen aangegeven dat wanneer je goed geinformeerd bent en alle redelijkerwijs beschikbare info naast elkaar legt heel goed voor je zelf moet kiezen en voor dat wat jij wilt. Domweg iets kiezen op een potje en de verpakking naja dat stadium neem ik aan zijn jullie allemaal al lang voorbij.

    En sorry maar de bovenstaande bemerkingen zie ik als een grove belediging ook aan de kennis van collega´s.

    Je hebt een aantal dagen geleden hele verhalen over alcohol gegeven……..klopt allemaal maar 0,1% ethyl is soms beter dan een hoog gehalte van een petrochemische vette variant. Waar het om gaat is onder andere de hoeveelheid en die is vaak heel moeilijk te achter halen.

    Daarbij zijn niet overal de INCI nummers zo herkenbaar dat ik de herkomst van de stof daaruit onder alle omstandigheden kan afleiden.

    Wil je helemaal save gaan dan mix je zelf, neem je natuurlijke grondstoffen en voegt wanneer je dat wilt nog een % van een di- of tri-peptide aan een creme toe.

    Ik zelf werk grotendeels met natuurzuivere grondstoffen, niet gen technisch gemanipuleerd, biologisch landbouw en ook in veel gevallen afkomstig van fair trade……Maar ik weet ook dat dit voor de grotere merken een absolute rode doek is zo nu en dan.

    groetjes Marian

  • marian

    Beste Droppie, om nog op de grondstoffen terug te komen,

    Slecht kwaliteit grondstoffen bestaan niet dus volg vooral je buikgevoel.

    Zorg dat je geen onafhankelijke ingrediënten kennis hebt voor dat je een keuze maakt.

    Ik weet alleen dat Dr Baumann o.a. Dimethicone, een Silikonolie met gelijke eigenschappen als Mineralöle gebruikt voor de beau caire linie.

    Darnaast zijn er Produkten die een silikonhoudende Emulgator hebben. Wellicht dat je hierop aan wilde duiden maar ik denk dat de hoeveelheid van deze stoffen absoluut in de cremes binnen grenswaarden is.

    Groetjes Marijan

  • Lique

    Hoi Marian,

    Ken je het merk Dr. Spiller? En hoe denk je daarover( de inhoud)

    Groetjes, Lique