kalknagels???

  • Bizzy

    En als je nagels lakt waar schimmels in zitten, dan kan de aandoening verergeren omdat de nagellak afsluit.

    Om al je vragen te beantwoorden:

    -voetenbadje kan; maar reinig en desinfecteer je voetenbad erna.

    Heb je een bubbelbad? Dan geen mensen met schimmelnagels erin doen. De schimmels gaan in de gaatjes van het bad zitten. Dat kun je nooit goed reinigen/desinfecteren.

    Gebruik bij voorkeur een plastic bak waar je een (kattenbak)zak indoet. Die kun je naderhand zo weggooien. Blijft je badje schoon.

    - Gebruikte vijlen (eeltvijl of iets dergelijks) nadien weggooien.

    Die zijn niet goed te reinigen/desinfecteren. Ook niet in de ultrasoon.

    - Werk altijd met handschoenen aan.

    - Maak je werkruimte extra goed schoon na de behandeling.

    - Zelf maak ik ook altijd de tubes/potjes die ik gebuikt heb tijdens de behandeling, nadien nog goed schoon.

    Succes!

  • Sablo

    Iedereen bedankt voor de reacties en tips

    Ben heel voorzichtig geweest en hygienisch

    Daarna flink aan het schoonmaken geweest.

  • Elke

    Een kalknagel is inderdaad alleen in de volksmond hetzelfde als een schimmelnagel. Een kalknagel is een verdikking van de nagel door een beschadiging van de matrix. Voor een ongeoefend oog kan dit lijken op een schimmelnagel maar het is niet besmettelijk maar ook niet te genezen.

    Een schimmelnagel is wel besmettelijk en wel te genezen en ontstaat door micro organismen.

    Ik vind het een slechte zaak dat ook in de praktijk van de pedicure dit hetzelfde genoemd wordt aangezien dat alleen maar zorgt voor meer verwarring.

  • Gerda45

    Hoi,

    Gebruik zelf sinds een tijd nailer. Echt fijn om te gebruiken en het helpt bij mij.

    Groetjes

  • bellabloem

    Gerda45 Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi,

    >

    > Gebruik zelf sinds een tijd nailer. Echt fijn om

    > te gebruiken en het helpt bij mij.

    >

    > Groetjes

    ik kan me niet voorstellen dat nailner werkt er zitten namelijk geen schimmeldodende stoffen in

  • Sandra

    Ik zie veel onduidelijkheid hier over kalknagels en schimmelnagels. Op de site van ProtectAir kun je alle informatie vinden die je nodig hebt over kalknagel behandelingen