Pedicure vragen

  • Sterre

    Ik heb deze vragen ook gesteld op het pedicure forum maar deze is niet zo

    drukbezocht als hier en aangezien ik hier ook altijd post en jullie een beetje ken stel ik mijn vragen hier.

    Hebben de pedicures onder ons een speciaal mycose set voor mycose nagels of doen jullie het met andere freesjes?

    Aangezien mycose nagels besmettelijk zijn wassen jullie dan altijd je haar sávonds?

    Of valt dat wel mee? Ik werk met nattechtniek.

    Hoop dat jullie mij kunnen helpen.;)

    Groetjes,

    Sterre

  • Nijpertje

    Hoi Sterre,

    Gek eigenlijk dat ik je vraag wel hier zie en niet op het ped.forum.

    Voor mycosenagels heb ik geen speciale set. Wat ik wel doe is deze nagels altijd als laatste met de instrumenten behandelen.

    Dus als laatste knippen, frezen, enz.

    Altijd leg ik alle instrumenten eerst in een badje met reinigingsgel met tea tree olie erin. Ik borstel ze goed schoon. Dan ultrasoon en als laatste in alcohol

    70% voor min. 30 min.

    Misschien overdreven, maar beter teveel als te weinig.

    Aan het eind van de dag ga ik dan inderdaad extra in de douche.

    Ik heb gemerkt dat als een dag ik niet heb gepedicuurd, ik me dan niet “vies” voel en die extra douche dan ook niet neem.

    Ik werk met nat- en stofafzuig techniek. Maar welke ik gebruik maakt niet uit voor m'n douchegevoel.

  • Claudia

    hallo Sterre,

    als je de ham-code er op na slaat, zie je precies hoe je je instrumenten moet schoonmaken. als je dit volgt dan kan er niets mis gaan. ik maak direct na het pedicuren mijn instrumenten schoon. zo geef je bacterien en schimmelsporen geen kans om te “groeien”. mijn ultrasoon maakt dan wel even lawaai, maar als je aan de klant aangeeft dat je je instrumenten schoonmaakt vinden ze dit niet erg. integendeel, ze zien dat je je instrumenten schoon maakt.

    30 minuten in de ultrasoon is erg overdreven. voegd echt niets extra's toe.

    met nattechniek zorg je ook dat alle bacterien ed niet om je oren “vliegen”. dit is hygienischer dan droogtechniek. krijg je meer dwarrelingen van bacterien ed. zet gewoon de spray even iets harder.

    Ik douche me 's avonds altijd. maar als dat een keer niet gebeurd is dat geen ramp. deze mycose “groeit” niet in je haar, maar komt het meest voor aan de voeten. als je weinig weerstand hebt en een (minuscuul) klein wondje aan je voet. een schimmel kan immers 30 jaar gedeien zonder uit te breken!!!!

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Nog even een vraag van mijn kant: wat is het adres van de internetsite van het forum voor pedicures??

    bedankt en een hartelijke werkgroet van,

    Claudia

  • dobbie

    Ik gebruik Barbicide.

    Elke keer als ik mijn tang of excavator gebruikt heb bij een verdachte nagel, zet ik deze in de barbicide.

    Ik heb daar een speciaal glas bijgekocht.

    Fraizen gebruik ik op het laatst en ik heb er meer dan een en deze borstel ik af, zet ze in de ultrasoon en daarna in de barbicide onverdund.

    Ook fijn om te gebruiken bij epileertangetjes.

    Ik werk ook met de nattechniek en stofzuig altijd na elke klant.

    Verders douche ik elke avond, klant of niet.

    Groetjes,

    Marianne

  • Sterre

    Bedankt dames,

    Nou niet dat ik mij niet douche elke dag;) ha ha

    maar moet zeggen ik heb lang haar en dat douche ik niet elke dag mee.

    Maar dat is wel aan te raden dus.

    Welke freesjes gebruiken jullie voor een mycosenagel?

    Het forum is: pedicureforum.ffxs.nl

    Groetjes,

    Sterre

    P.s. mijn vraag staat bij aan het werk.

  • dobbie

    MSK heeft een mooie mycose fraisen set.

    En dit zijn dan ook de fraisjes die ik gebruik.

    Andere forum voor pedicure's zijn:

    www.podopost.nl /forum

    www.voorendoor.nl

    www.pedicure.startpagina.nl /forum

  • Nijpertje

    Ondanks mijn lange haar douche ik altijd als ik gepedicuurd heb, ook al heb ik dat die ochtend ook al gedaan.

    Is puur vanwege mijn gevoel “vies” te zijn na pedicuren als je ondanks de nattechniek toch slijpsel op je krijgt.

    En als ik zie hoe vies soms mijn beschermbril en plastic schort zijn na pedicuren, vindt ik het niet overbodig. (heb trouwens dun haar is dus zo droog)

    De frezen die ik gebruik hangen af van de nagel: of deze broos is, wat dikker of “gewoon” met schimmel erin.

    Het kan dus van alles zijn: staalfrees (afhankelijk van de grofheid), diamant.

    Amaryl gebruik ik nooit bij mycose. Vroeger zo geleerd op school omdat deze vrij broos zijn en er meer in kan blijven zitten.

  • Bella

    op het pedicureforum heb je ook al antwoorden de mijne staat erbij :)

  • Sterre

    Dankjewel.

  • Mirjam

    Hoi Sterre,

    Een handig middel om te desinfecteren is sekusept. (4 % verdunning) in de ultrasoon en daarna je instrumenten onder koud stromend water afspoelen en aan de lucht laten drogen. Dit gaat veel sneller dan eerst in de ultrasoon en daarna in de alcohol. Dit is wel duurder in aanschaf maar je hebt alleen maar dit middel nodig (dus je kunt je afvragen of het duurder is). Toevallig weet ik dat het t/m 31 december 2009 in de aanbieding is bij Mighty Care. Normaal kost het rond de 55,- voor 2 liter, maar daar is het nu 37,- per 2 liter. Dat scheelt nogal. Bovendien als je 2 klanten na elkaar hebt heb je je instrumenten veel sneller gereiningd.

    Groetjes,

    Mirjam