Body2Face zeer slecht

  • Anonymous avatar

    Ik had een harsverwarmer gekocht bij groothandel body2face te beverwijk. Deze voldeed echter totaal niet aan de vraag die ik vooraf had gesteld. Ik verwachtte een goede service en wellicht geen geld retour maar een tegoedbon leek me niet meer dan redelijk. In plaats daarvan ben ik op een onwaarschijnlijk onbeschofte manier te woord gestaan en heb ik na een aantal keren pas een reactie gehad op mijn klacht per mail. Ik was verbaasd.

  • Anonymous avatar

    Hoi Chel,

    Wat vervelend voor je! Ik zou nog even hun voorwaarden erop na slaan, er staat immers:

    "Op alle door Body2Face geleverde artikelen wordt op dezelfde wijze garantie verleend zoals u dat in de winkel gewend bent. Daarbij zijn de reguliere garantiebepalingen van toepassing zoals de fabrikant van het artikel die heeft bepaald. Deze garantie is in de meeste gevallen 1 jaar. Indien het probleem niet op te lossen is, dan kunt u het artikel retourneren. Body2face zal dan zorg dragen voor de afhandeling van reparatie.

    Om retouren snel en efficiënt te kunnen verwerken hanteert Body2face een retourprocedure.

    Wij raden u aan deze procedure nauwgezet te volgen.Consumenten kunnen de met ons gesloten overeenkomst gedurende een termijn van 7 dagen na levering zonder opgave van redenen per aangetekende brief ontbinden.

    Het product moet in de originele verpakking tezamen met de factuur worden geretourneerd.

    De kosten van het retour zenden zijn voor uw rekening. Voor de waarde van het retourgezonden product kan de consument een nieuw product uitzoeken."

    Lijken me redelijke voorwaarden. Als het buiten de retour-termijn valt heb je gewoon garantie; als het apparaat niet aan de vraag voldoet hoop ik dat je je vraag op schrift hebt (bijv. een e-mail die je eerder aan hun verzonden hebt) zodat je kan wijzen op “wanprestatie” omdat niet aan de vraag is voldaan, zoals is overeengekomen met de verkoper. Ik hoop voor je dat er samen met hun alsnog uitkomt!

    Gr.,

    Jacq.*

  • Anonymous avatar

    Met het onderwerp van je bericht ben ik het helemaal eens en dan met name betreffende de service van body2face.

    Ik heb begin dit jaar een loeplamp gekocht die het bij aankomst op het verzendadres niet bleek te doen. Kan gebeuren dacht ik dus ik heb ook zonder problemen een andere lamp gekregen. Na een paar uur gebruiken ging deze lamp wederom kapot. Nu krijg ik wel weer een nieuwe lamp, maar geen nieuwe tl, deze had ik namelijk na het doorbranden weggegooid. Dit had ik gedaan omdat er duidelijk bij de voorwaarden stond dat je GEEN garantie kreeg op de tl-lamp. Dit bleek onder bepaalde voorwaarden dus wel het geval, helaas doordat ik de lamp weggegooid had ging dat voor mij niet door. Maar het ergste vind ik toch wel dat ik de verzendkosten voor het terugsturen naar het opgegeven verzendadres zelf moet betalen! Jammer en een gemiste kans voor een goede service! Al met al heb ik tijdens mijn examenperiode niets aan mijn loeplamp gehad en begin ik nu binnen een half jaar aan mijn derde lamp.

  • Anonymous avatar

    vervelend die slechte ervaringen.

    Ik heb gelukkig nadere ervaringen bij het online bestellne. Ik had een harsverwarmer gekocht bij Harswinkel.nl en die deed het na een jaar niet meer, ik kon mijn apparaat opsturen en ik kreeg gewoon een nieuwe.

  • Anonymous avatar

    Ben ook al teleurgesteld. Dit bedrijf is een woonadres in Beverwijk, waar google maps al niet goed voor is.

  • Eef

    Harsverwarmer besteld voor mijn dochter op 27 aug 17. Hij werd 4 sept geleverd en het was niet het apparaat wat ik besteld had, er stond een hele andere afbeelding op de website. Contact opgenomen, ik mocht hem terug sturen, maar verzendkosten waren voor eigen rekening en bij wijze van uitzondering kregen we het aankoopbedrag terug. Daar ben ik mee akkoord gegaan. Op 7 sept het pakje retour gestuurd en €6.95 verzendkosten betaald. Een paar dagen later stond het aankoopbedrag min €8,41 op de rekening. Weer contact gehad, ja dat waren de verzendkosten +21% BTW. Ik zei dat ik de verzendkosten al betaald had en dat dus niet 2x ging doen. Daar dachten hun dus anders over. Ze beweerden ook dat het pakje pas op dag 8 bij hun binnen was, hun hanteren een zichttermijn van 7 dagen. Ik had bewijs dat dat niet kon. Ze zeiden ook dat de afbeelding al lang vervangen was, maar ook daar heb ik bewijs van dat dat later pas gebeurd is.Ik heb een klacht ingediend op Klachtenkompas, ze zijn uitgenodigd maar reageren niet. Ik lees dat er zelfs een zichttermijn van 14 dagen geld en dat je altijd het aankoopbedrag terug hoort te krijgen, in hun voorwaarden staat dat niet. Het enige wat ze trouwens aanboden was gratis verzending bij de vlgende bestelling, maar na zo'n behandeling koop ik daar natuurlijk nooit meer iets! Wat kan ik nu doen?