Wimpers verven...pakt niet altijd??

  • Ellen

    Bij bepaalde (zeer blonde/mensen met grijze haar) mensen lijkt het wel of de wimperverf niet pakt. Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt. Had naar mijn idee de verf goed gemengd en zeker 10 minuten op laten zitten, maar dan pakte de haartjes nog niet echt donker. Best vreemd??

    Hoe op te lossen?? Tips welkom!!

  • Ina

    Jah….heb ik ook weleens…lees met je mee…heb geen idee waar het aan ligt.

  • Jolan

    Grijze haren pakken zoiezo veel slechter omdat ze EN erg licht zijn EN stugger. Dat is met grijze hoofdharen ook, dan zie je vaak na een half uur verf intrekken nog welke er grijs waren. Het scheelt ook per klant, ik heb 1 klant waarbij ik langer over verven doe, want ik verwijder de verf na 10 minuten en doe de grijze nogmaals omdat er sommige dan niet pakken. Dus ik verf 2x.

  • Natascha39S3PL

    Gebruik je de 3% of 10% waterstofperiodoxide? Misschien dat je dan beter de 10% kan gebruiken, deze is vaker intenser.

  • Pee

    Roodharige mensen of zeer witblonde mensen (koele kleur blond) of mensen met grijspigment in de haren verf je zo: je neemt de kleur waarin je de wenkbrauwen of wimpers wilt verven en doet er een puntje grijze verf bij. Dan lukt het altijd. En 10 min. tot een kwartier ophouden. Af en toe een beetje met de spatel eraf halen om te kijken hoe de kleur is geworden (bij de wenkbrauwen dan, wimpers gewoon laten zitten)

  • Annie

    Over de procenten van de waterstofperiodoxyde, ik was bij de kapper en heb haar gevraagd wat het verschil is tussen 3% en 10%, zij gebruiken 3% als ze het haar donker willen verven en als ze het haar van donker naar licht verven, niet blond maar lichtere tinten, gebruiken ze een hogere percentage, dus je zou zeggen dat 10% niet beter zou pakken.

  • Pat

    Hoi pee,

    Dus om grijze haren bruin te krijgen doe jij een beetje grijs bij en dan pakt het wel, begrijp ik het zo goed?

    Groetjes,

    Patricia

  • Pee

    Precies! Werkt geweldig.

  • Pee

    Ik zou de peroxide pakken die bij de verf hoort, daar staat op hoeveel druppels je moet gebruiken. Dan kan dat nooit mis gaan.

  • Jolan

    Bij de wenkbrauwen verven gebruik ik bijna altijd bruin en grijs. Maar bij die ene klant pakt het alsnog de grijze haren niet in ee keer, dus verf ik 2 keer. Dat met die spatle ken ik niet, das een handige. Daar heb je een houten wegwerpspatel voor of een vaste “verf” plastic spatel? Ik veeg het er dan met een watje af en smeer het dan soms weer terug als het niet voldeonde donker is of gepakt heeft of vis het met een kwastje van het watje af.