Een schoonheidssalon op zolder

  • joke

    Je klanten zijn je klanten omdat ze bij je passen en omdat ze het prettig vinden in jouw salon. Er zijn altijd klanten die niet bij iemand thuis willen komen, en die komen dan dus niet. Er zijn ook klanten die het juist prettiger vinden bij een salon aan huis. En die komen dus wel. Ik heb ook mijn salon aan huis en mijn klanten weten dat ik drie kinderen heb. Overdag staat mijn dochter altijd onderaan de trap ‘ons’ al op te wachten. Ik heb nog nooit klachten gehad. En misschien zijn er mensen weggebleven. Nou ja, dan komt er wel weer een ander voor terug.

    Ik ben wel blij dat de trap niet in de woonkamer zit.

  • Grytsje

    Laatst zag ik echt het voordeel van mijn salonnetje thuis in. Ik had een klant voor parafine en harsen. Beide moeten een tijdje aan staan voordat ze warm zijn, vooral mijn parafine. Als ik buiteshuis had gewerkt, had ik best wel vroeg op moeten staan. Nu heb ik mijn wekker op 7 uur gezet, de aparaten aan en kon nog mooi even doorslapen tot 8 uur. Toen de klant om 9 uur arriveerde was alles mooi warm en gesmolten :D

  • ello

    Een timer op je apparaten is ideaal, zo hoef je nooit vroeg op te staan om ze aan te zetten. In de salon waar ik in loondienst werk hebben we dat ook bij de parafine, want niemand wil natuurlijk om 7uur beginnen enkel en alleen om dat apparaat aan te zetten. De hars is binnen een kwartier goed, dus dat probleem hebben we dan weer niet.

  • Grytsje

    Op mijn stageadres hadden ze het eens gepresteerd om om 9 uur ‘s morgens (tegelijk met openingstijd) een harsafspraak te maken. Ik was de enige die geen sleutel had en niemand wilde vroeger voor mij komen. Het was mijn probleem dat ik die klant had, maar ik had die afspraak niet gemaakt. Dat was flink improviseren om de hars om 9 uur warm te hebben, duurt wel minstens een half uur. Vandaar dat ik blij ben nu eigen baas te zijn. Een timer is een goede optie, maar ach, ben ik even wakker geweest, maar voor de volgende keer zal ik eraan denken. Heb binnekort een harsafspraak direct na mijn werk bij de baas. Zat eraan te denken om de hars dan ’s morgens al aan te zetten, maar even een timer kopen is ook niet verkeerd.

    Goh, ik zit op de praatstoel vandaag, sorrie…

  • ello

    Je kunt trouwens de hars die je met rollers gebruikt gewoon even in de magnetron doen en dan is ie gebruiksklaar, mocht je vergeten zijn het comfort aan te zetten of bij een vroege klant.

  • Carlijn

    Oke nu weer terug naar het onderwerp voor sunshine. een schoonheidssalon op zolder

  • sunshine

    Ik zoek zeker ook een huis waarbij de trap niet in de woonkamer is.

    En ik ga airco in mijn salon plaatsen dus ben nog ana het kiezen voor of op een kamer of gelijk op zolder maar dan komt daar dus ook airco.

    Ik neem altijd een half uur tussen de behandelingen voor eventueel verkoop en praten en mijn salon opruimen dan ben ik daarna direct klaar voor de volgende. Als klanten zitten wachten vind ik dat ook niks als ik nog moet ruimen. Dan voel ik me denk ik gehaast. En ik kan een stoel en tafeltje beneden in de hal plaatsen voor eventueel als er klanten eerder komen. Ik zorg er ook voor dat ze niet de woonkamer kunnen inkijken.

    Maar had zelf zoiets misschien is wel vermoeiend voor mezelf 2 trappen op en neer heel de dag.

    Dus dat zijn al dingen die opgelost zijn die hierboven beschreven zijn. Zijn er nog meer dingen?

    En natuurlijk is een salon naast huis super. Zullen klanten dit ook meer waarderen als een luxe en vinden ze het professioneler?

    Zetten jullie echt op je site dat het niet toeganglijk is voor mensen die slecht ter been zijn?