Even voorstellen en meteen een vraag....

• dromat

Hallo allemaal,

Enorm bedankt voor alle info.Ik ben er zeker nog niet uit,maar heb wel wat opgevangen hier en daar.Ik zit natuurlijk al ruim 25 jaar in het kappersvak en het merendeel van mijn klanten daar weet ik van dat ze produkten van yves rocher gebruiken.In mijn kapsalon gebruikte ik zelf 2 kappersmerken Kadus en Keune,kreeg ook vaak monsters van mijn vertegenwoordiger.die ik soms als kado gaf aan klanten,in de hoop dat ze mijn produkten gingen gebruiken,maar dat gebeurde maar heel zeldzaam.

Zelf gebruik ik wel Yves Rocher produkten,en ben er zeer tevreden over,maar ik heb (net wat in dit draadje ook al is genoemd) een beetje mijn bedenkingen over de “ uitstraling/ proffesionaliteit”van je salon als je met deze produkten gaat werken.Alhoewel(zoals ik al eerder zei )ik wel collega's heb die er tot volle tevredenheid mee werken.

Ik laat jullie mijn beslissing weten zodra ik eruit ben.

Nogaals iedereen bedankt voor het meedenken en de links!!!

Groetjes,Elise

• Yvonne

Ga je ook naar de beautybeurzen? Dan kun je daar veel info/monsters van merken krijgen.

• dromat

Ja klopt,dank je wel Yvonne

Groetjes,Elise

• tamara

Hoi Elise,

Ik zag dat je een opleiding bij het ROC hebt gedaan en vroeg me af waar je dat hebt gedaan, hoelang het duurde en of het een deeltijd of voltijd opleiding was. Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede opleiding en dacht dat het ROC alleen maar een volledige voltijd opleiding had. Ook zou ik graag willen weten waar je de ontspannings- en hotstonemassages hebt gevolgd. Hier kan ik namelijk bijna helemaal niets over vinden.

Alvast bedankt.

Groetjes Tamara

• Yvonne

Kijk eens op www.rocmn.nl type in de zoekmachine berber hoogkamer dan zie je onze particuliere opleiding voor de schoonheidsbranche. Ik ben voorlichter op het ROC en doe er naast mijn eigen schoonheidssalon. Wie vragen heeft over opleidingen kan bij mij terecht.

• dromat

Over het ROC hoef al niet meer te antwoorden zie ik,dank je Yvonne.

De ontspanningsmassage en hotstone massage heb ik in Amsterdam gevolgd(ik woon in noord-holland) Het is geheel afhankelijk van de regio waar je woont.het zijn meestal workshops die gegeven worden,waar ook een stukje anatomie bij zit.

Je moet gewoon even googelen en dan kom je vanzelf een lokatie in jouw buurt tegen waar deze cursussen gegeven worden.Let wel op dat je een gecertificeerde cursus neemt,dus van iemand les krijgt,die ook echt les mag geven.

Sucses!!

gr Elise

• tamara

Bedankt voor jullie reakties. Ik ga meteen het een en ander opzoeken.

Groetjes Tamara

• danielle

wat leer je in de complete gezichtsverzorging en hoe heet de opleiding, wat zijn de kosten, hoelang duurt de cursus etc?