wat doenjullie als een klant niet betaald?

  • meta

    wat doen jullie als een klant niet betaald? of weg blijft zonder af te zeggen?

    groetejs van meta

  • vlinder

    Hoi ,

    Kun je haar niet telefonisch bereiken of anders zou ik bij haar in rekening brengen.

    groetjes vlinder

  • meta

    nee het is eenalgemene vraag. ik zit nu niet met het probleem.

  • nicolle

    Niet betalen doet niemand natuurlijk ooit. Dat heb ik in 20 jaar nog nooit meegemaakt. Niemand gaat toch zonder geld ergens iets kopen?

    Tegen klanten die niet komen op de gemaakte afspraak kun je helaas weinig doen. Bellen waar ze blijven en evt. een nieuwe afspraak maken is het enige. Sommige klanten zijn gewoon makkelijk, vergeten snel of het is mooi/slecht weer enz. In mijn vorige salon had ik het meerdere keren per week. Erg irritant en scheelt je zo een paar honderd euro per week op die manier.

  • ingrid

    Hoi Meta,

    Helaas kun je er weinig aan doen. Je kunt op je folder zetten dat je bijvoorbeel 50% in rekening brengt als er niet tot 24 uur voor de afspraak afgebeld word. Maar wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan.

    Ik heb eens een klant gehad die het ook niet zo nauw nam. De eerste keer vergeten; dat kan gebeuren. De tweede keer ‘'was ze in slaap gevallen’', oke, dat neem ik dan maar aan. De derde keer stuurde ze haar moeder. En de vierde keer dat ze niet op kwam dagen belde ze weer op om een nieuwe afspraak te maken. Ik heb toen gezegd dat ik niet zeker wist of ik wel een nieuwe afspraak met haar wilde maken. Het was al 3 x achter elkaar voorgekomen dat ze niet op kwam dagen, en daar kan ik dus niet van op aan. Ze bood haar excuses aan en wilde toch heel graag nog een kans. Die heb ik haar gegeven, en sinds die tijd (al weer 3 jaar ongeveer) gaat het goed. Ze belt wel eens af, omdat ze bijvoorbeeld moet werken, maar dat vind ik niet erg, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben, en zit ik niet voor niets te wachten.

  • meta

    ja dat is een goed idee. volgens mij doet mijn masseur dat ook. gewoon 50 % in rekingen bregen. er zijntoch altijd mensen die soms anders leven dan de rest. helaas. maar bedankt voor de tip.

    heb ik jouw al eens gevraagd met welk merk jij werkt? en hoe bevalt jouw dit merk? hoe lang ben jij al schoonheidsspecialiste?

    groetjes van meta

  • ingrid

    Hou er wel rekening mee dat je wel op je folder kunt zetten dat je die 50% in rekening brengt, maar wettelijk gezien kan je ze nergens toe verplichten!

    Ik had je, geloof ik, al eens verteld dat ik overga van Secrets ( http://www.lookx.com) naar Priadara. De reden staat ook al in de thread hieronder in mijn reactie op Crista. Ik was en ben overigens supertevreden over de produkten van Secrets.

    Ik heb nu ongeveer 4 jaar mijn eigen salon, heb hiervoor in een beautycentrum gewerkt (met de produkten ‘'Maria Galland’' en ‘'Thalgo’'), maar dat was niet echt wat voor mij.

    Groetjes, Ingrid.

  • meta

    ja dat is ook zo. sorry. nu weet ik het weer. ik had je door de war gehaald met iemand anders. wordt ook ouder he ;-)

    alleen bij secrest moet je een staterspaket afnemen. dat vond ik jammer. maar voor de reset leek het me ook een mooi merk.

    groetjes van meta

  • ingrid

    Ja, dat klopt, je moet een starterspakket afnemen. Het is verder ook een heel mooi merk hoor! En de ondersteuning is perfect, ze helpen je echt overal mee! Maar ja, zo´n starterspakket is een hele investering. Het blijft moeilijk.

  • meta

    ja dat is zeker zo. maar ja ik heb nog de tijd. kijk gewoon rustig om mij heen. en overal eens een infodag mee maken leer je ook een hoop van.

    bedankt in ieder geval voor de tips.

    groetjse van meta