wat te gebruiken bij Psoriasis

• meta

wat kun je het beste gebruiken bij Psoriasis? ik heb een toekomstige klant. wat mag je wel gebruiken en wat liever niet. haar dokter zegt dat gewone creme niet goed is voor haar. ze smeert zich in met babyolie.met aloe vera. en als dag creme gebruikt ze ook alvoe vera. is dit goed of zijn er nog andere tips?

groetjes van meta

• ingrid

Hoi Meta,

Dit is een heel moelijk geval en wat bij de een wel werkt, werkt bij de ander weer niet. Ik heb wel goede ervaringen met Tea Tree olie. Een kennis heb ik geadviseerd een basis olie (bijvoorbeeld een amandel olie) te mengen met een paar druppeltjes Tea tree olie, en daar regelmatig de plekken mee te behandelen. Het resultaat was geweldig. Tea tree olie kun je ook gebruiken voor het aanstippen van ontstekingen (puistjes), het zuivert en heelt, waardoor het puistje snel verdwijnt. Ik heb het standaard in de salon bij de hand, en stip altijd ontstekingen ermee aan. Hou er wel rekening mee dat je (zuivere, echte) Tea tree olie direct op de huid mag gebruiken, maar andere etherische olien niet!

Groetjes, Ingrid.

• meta

hee bedankt. en mag je je daar ook je hele lichaam mee insmeren? of juistalleen de plekken?

groetjes van meta

• Beads by mail

Ik heb zelf psoriasis. Gelukkig zit het bij mij achter op mijn hoofd onder mijn haar. Je kunt het dus niet zien. Op dit moment heb ik er weer erg veel last van. De hele dag loop ik met jeuk rond. Een hele hoop mensen verwarren het met eczeem. Erg vervelend, want veel mensen denken ook dat het besmettelijk is.

Ik gebruik ook tea tree olie op die plekken en dat helpt inderdaad.

Groetjes Veronique

• meta

hee bedankt voor de tips. kun je dit ook in een winkel kopen?

groetjes van meta

• Beads by mail

Kun je bij iedere drogist kopen. De mijne heb ik gehaald bij de Tuinen en is van het merk Chi.

• ingrid

Hoi Meta,

Je hele lichaam er mee in smeren lijkt me geen goed idee. Waarom zou je het smeren waar het niet nodig is? En als je het ruikt, dan denk ik niet dat je dat nog wilt. (het stinkt niet, maar het is wel een aparte geur die behoorlijk sterk is).

Je kunt het bij drogisterijen, of reformhuizen kopen. Je kunt het ook bestellen bij Volatile of Chi (als je weer op de beurs bent, kun je het zo daar kopen).

Groetjes, Ingrid.

• Beads by mail

Klopt de tea tree olie heeft een aparte geur. Dat is ook de reden dat ik ‘m alleen ’s avonds opdoe.

Veronique

• meta

nou bedankt. en hoe zit het dan met een schoonheidsbehandeling? kun je gewoon een behandeling geven? of moet je ergens goed op letten? geen stoom bijvoorbeeld? andere produkten gebruiken?

groetjes van meta

• Rita

Hoi,

De vitamine-E emulsie van Extenso is een fijn product om toe te passen bij iemand die psoriasis heeft.

Groetjes,

Rita