aan nicolle werk je al met jean darcel?

• meta

hallo nicolle,

ik las dat jij ook geintereseerd bent in jean darcel. heb je intussen iemand bij je thuis gehad? en zo ja hoe was dat? heb je veder nog kontakt gehad met het bedrijf? of werk je nu met dit merk?

groetjs van meta

• nicolle

Hoi Meta,

Nee, ik werk er nog niet mee, heb wel een set samples en wat folders binnen gekregen. Maar ik vind het starterspakket veel te duur. Ik wil eigenlijk geen merk met een starterspakket omdat je er toch een aantal producten zeker nooit van kunt verkopen en je meteen zoveel geld kwijt bent. Het jammere is dat jaren geleden er meer firma's waren zonder verplicht starterspakket. De kosten worden natuurlijk ook nog eens elk jaar hoger.

Groetjes, Nicolle

• meta

ja dat vind ik ook. je kunt zelf nooit kiezen wat je dan wel wilt. maar ik heb ook het idee dat ze dan bijna je salon over willen nemen. ik heb eens een mevrouw van dr.grandel aan de lijn gehad en die begon gelijk al oh wat leuk wij hebben nog geen salon met dr. grandel in leeuwarden. dus dat schoot al verkeerd bij mij. ik dacht wij? ik heb een salon jullie niet. en toen ik zie dat ik 1200 euro wel wat veel vond voor een paket zei ze: ja maar dat is wel voor de verkoop. wij als dr.grandel willen wel wat uitstralen en als er dan maar 1 potje verkoop op de plank staat ja dat is dan jammer. dan moet je nee verkopen als een klant dat wil. en zei bepalen ook hoe je salon moet worden in gericht. nou ik dacht nee laat maar. je bent mij iets te enthousiast. iets te veel verkoop.

maar ik ben op de beurs geweest bij jean darcel. en van die man hoefde ik niet perse een paket aan te schaffen. dus als je het wat vind dan zou ik nog maar eens bellen met ze. maar ja dat moet je zelf weten natuurlijk.

groetjes van meta

• nicolle

Het nadeel van GEEN pakket aanschaffen is dat je dan waarschijnlijk ook geen ondersteunig krijgt. Ik wil eigenlijk wel marketingondersteunig krijgen.

Hoelang moet je eigenlijk nog op je opleiding? Ik merk dat je je heel erg aan het orienteren bent, om een eigen salon te starten , dus neem aan dat je al bijna gaat starten met je salon?

Groetjes, Nicolle

• meta

hallo nicolle,

ja ik zit vol met vragen. ik ben nu ongeveer 7 maanden bezig. het is een thuis studie van de nha. en ik moet 9 maanden. in mei is het laatste examen. en ik wil graag proberen om dit jaar of volgend jaar te gaan oefenen. en als ik dat redelijk onder de kniee heb dan te gaan starten. misschien dat ik ook nog de vervolg cursus er bij doe dan heb ik het volledige diploma. dat zou het beste zijn. ik heb al mijn inventaris bij elkaar dus daar kan ik mooi mee oefenen. en ben dus nu ondertussen rustig aan het kijken naar een goede creme leverancier.

ik zou graag dus een goede creme willen die ook niet te duur is in de verkoop. en waar je natuurlijk ook verschillende behandelingen mee kunt doen. ik heb al bij veel leveranciers info op gevraagd. en dat is zeker intersant. dan zie je dat de leer stof toch weer terug komt. ik ga 22 november naar webecos voor een info dag. en 23 januari naar declare ook voor een info dag. ik woon zelf in leeuwarden en dan is het soms wel een eind rijden als je naar een leverancier wilt. extenso en priadara lijkt me ook wel wat. maar ja dan zit ik al gauw weer 2 uur weg.

zelf ben ik wel erg weg van declare (dat zit in suhuisterveen en ze geven in emmeloord een traning of breukelen). maar dat bedrijf begint net tenminste hier in nederland. ik weet niet precies hoet het zit met btw betalen. misschien doen duiters dat anders las ik ergens. en ik weet niet hoet het zit met de traningen. dat zou ik er wel graag bij willen hebben. ik wil graag van alles leren. en misschien doe ik dan er nog wel een lijn bij. een a en een b lijn. maar ja dat zijn allemaal ideeen.

en jij? jij werkt met dr. eckstein? en dan wil je dus nog graag een lijn er bij? waarom als ik vragen mag? dat je verschillende lijnen kunt aanbieden?

groetjes van meta

• nicolle

Jee, wat een korte opleiding! Wist niet eens dat die bestonden. Ik heb een 3-jarige opleiding gevolgd en de stagiares op mijn werk doen er zeker ook 2 jaar over. Wat typisch, zo'n verschil.

In eerste instantie wilde ik er een merk bij omdat ik benaderd was door Auriege, zij hebben hele goede marketingacties en dat sprak me erg aan. Het duurt nl toch een aantal jaar eer de salon een beetje gaat lopen dus wat extra ondersteunig is meer dan welkom. Maar aangezien het toch weer een hele investering is en het moeilijk blijft om de klant aan het smeren te krijgen heb ik het tweede merk nog maar even opzij geschoven. Ik denk dat ik daar nog een veel te kleine klantenkring voor heb momenteel. Het is ook zo dat je eerst eens moet kijken wat voor een klanten jou salon trekt ,na verloop van tijd en dan pas kunt zien welk tweede merk daar het beste bij past. Ik merk bijv. dat er nauwelijks vraag naar speciaal behandelingen is. Maar dat kan overal anders zijn. Ik heb in verschillende salons gewerkt en overal was de vraag toch weer anders. Maar rustig beginnen is altijd beter dan je overal maar in te storten, want makkelijk is een eigen salon opbouwen zeker niet.

Groetjes, Nicolle

• meta

nee dat snap ik. ik had ook niet gedacht dat het heel makkelijk zou zijn om een bedrijf te beginnen. maar dit is wel mijn passie. en ik wil het heel graag gaan proberen. misschien kan ik ernog andere dingen er bij doen. wie weet.

groetjes van meta

• sabine

Ik las dat jij met een thuisstudie bezig was, ik kan mij daar weinig bij voorstellen, Mijn studie duurde twee jaar, Waar oefen jij op?? Wie kijkt dan of jij het goed doet?? Worden jouw examens bij het KOC (vroeger Stivas (Heb ik bij gehaald)afgenomen?? ik ben daar erg benieuwd naar. groetjes marian

• meta

ja ze worden door het koc afgenomen. ik moet naar nieuwegein om daar examen te doen. ik krijg 8 praktijkdagen en daar wordt je geholpen. ik wil ook nog ergens stage gaanlopen. en ik wil ook graag bij eenleverancier verschillende traningen gaan doen. ik kan me ook nog op geven als model op een school zodat ik daar ook mee kan kijken.

het is de zelfde opleding die op school wordt gegeven. het is allemaal erkend. en als ik hier mee klaar ben dan heb ik een vakdiploma en kan ik mij aansluiten bij de anbos.

het liefste ging ik naar een school maar dat is niet te betalen. dus vandaar dat ik voor deze oplossing heb gekozen.

groetjes van meta

• marjan

Ook als je geen opleidingscentrum in de buurt heb is de nha erg handig.