verkopen

• sabine

hallo allemaal

Ik run twee jaar een eigen schoonheidssalon,(aan huis) ik mag niet klagen want het loopt goed. Als mensen voor het eerst komen geef ik altijd monsters mee aangepast op hun huid. en als uitleg dat het beter is dat ze deze producten thuis gaan gebruiken. 50 % koopt ook de creme`s voor thuis, maar wat ik moeilijk vindt is dat de andere 50% wel de behandelingen lekker vinden en ook trouw komen, maar waarschijnlijk toch andere creme`s gebruiken,wat je vaak hoort is vichy.

hoe kan ik hun overhalen? als je gaat pushen komen ze niet meer, dat heb ik gemerkt toen ik nog voor een baas werkte.hoe doen jullie dat??

• Claire farla

Hoi sabine

heel herkenbaar hoor. Vooral VICHY echt verschrikkelijk mensen denken vaak dat dit produkt door de apotheek zelf gemaakt wordt. dus probeer eerst dat eens uit hun gedachte te praten.

Ik vind het ook altijd moeilijk wat je moet doen met mensen die niets bij je kopen.

zelf zit ik soms in zo'n fase dat ik denk ,als ik dit doe of dat doe gaar ze mischien wel weg bij me ,maar ja wil ik deze klant eigelijk ook nog wel als ik er bijna niets aan verdien , ja laten we eerlijk zijn daar doen we het toch voor.

Zelf heb ik een cverkoop training van essentials gedaan ,maar het blijft moeilijk je moet je klanten soms echt opvoeden. je moet hard zijn maar dan heb je wel wat je wilt . mensen die je produkten kopen.

Het is erg vervelend als klanten bij je weg gaan maar daardoor krijg je dan wel plaats voor mensen die wel jouw produkten gaan nemen

Succes

Claire

• Jasmin

Hoi sabine

Ik zal gewoon aan de klanten uitleggen waarom jou pruduct beter is dan die van de apotheek. En of ze ook verschil merken, en als ze dat doen kopen ze vanzelf wel producten bij jou. Laat ze dus gewoon wat monstertjes mee naar huis nemen en zorgen dat ze het gebruiken. Verschil merken ze wel! En anders dan ligt het niet aan jou maar aan de klant zelf!

Succes ermee.

Groetjes

Jasmin

• meta

misschien eens met korting werken? als u deze potje koopt dan krijgt u een 2 de voor de helft gratis? misschien dat ze dan eindelijk het verschil merken?

mag ik vragen met welk merk je werkt? en wat is de site?

groetjs van meta

• sabine

reactie op claire

In een aantal gevallen heb je wel gelijk, maar dan denk ik ze betalen wel een schoonheidsbehandeling van € 38,–, is toch ook geld.

• sabine

ik heb geen site, ik werk met webecos en in januari ga ik starten met de peelings van neoderma.

• nicolle

Er zijn salons die eisen dat de kalnt hun product ook thuis verkoopt. Dat kan wel maar dan moet je wel een groot klantenbestand hebben en klanten dus weigeren.

Vichy is een heel goed merk, dus niet slechter dan een product wat alleen in de salon mag worden verkocht. Maar het is maar net waar de voorkeur van de klant ligt, wat ze verwacht en wat ze wil betalen. Samples meegeven en erover vertellen, laten voelen is het enige wat je kunt doen. Waar ik nu mee bezig ben is het samenstellen van een pakket van 4 producten (reiniging, lotion, dag/nacht creme), dit tegen een kroting aanbieden icm een behandeling, voor een heel aantrekkelijke prijs. Hiermee ga ik adverteren en laat dit gelden voor de eerste 50 klanten. Zo hoop ik dat ze overstappen op mijn product, ermee kennismaken, weten dat de producten niet duur zijn (want het kan zijn dat ze dat denken: het staat zo mooi uitgestald, kost vast veel…). Ik heb alleen helaas nog niet de juiste verpakking gevonden voor mijn productpakketten. verder geef ik een boekje mee met de lijnen mooi in kleurenfoto's vermeld en aangegeven wat er bij hun huidtype past. Ik maak vooraf een huidanalyse en aan het eind van de behandeling neem ik het formulier met hen door zodat ze ahw met de neus op de feiten worden gedrukt vwb hun huidtype e.d Dan vertel ik over de geadviseerde producten en vertel hun over de prijzen en een pakketprijs. Tsja, en dan nog blijven er mensen die het toch niet zullen kopen.

Groetjes, nicolle

• meta

oh je kunt misschien een soort dag houden waar je allerlei cremes laat zien en proberen. misschien is dat een idee. of een prijslijst neer hangen zodat ze duidelijk kunnen zien wat een creme kost en dat het misschien wel mee valt. ik durf er meestal niet naar te vragen omdat ik denk het zal wel duur zijn.

misschien ook een idee?

groetjes van meta

• Claire farla

hoi sabine

Het is waar ja ,met een behandeling komt er ook geld binnen .

4jaar geleden was ik daar ook al heel erg blij mee , maar nu ik op mezelf woon en gewoon wat verder ben dan toen kom ik er achter dat je daar niet veel mee verdiend. bij mij is een behandeling € 35, en daar komt niet zo veel van bij mij terecht. met de verkoop van produkten kun je gewoon lekker wat extra's verdienen.