Starten met een product

• Marjan

Hoi,

Na mijn opleiding wil ik graag starten met een eigen salon. Natuurlijk ben ik al druk aan het zoeken op internet en ben ik een plan aan het maken, met een budget. Ik kan alleen nergens informatie vinden over prijs van de aanschaf van een merk, en ik wil in dit stadium nog niet met leveranciers contact opnemen. Heeft één van jullie enig idee wat - ongeveer - de kosten voor aanschaf van een goede cosmetica-lijn met producten voor verkoop zijn (Salon A-merk, bv. decleor, dermalogica of MD Formulations). Ik ga een kleine eenmans-salon starten in een klein dorp, dus heb (nog) niet zoveel nodig voor verkoop en behandeling. Ik vind het nu heel lastig in te schatten welk budget ik vrij moet maken, moet ik dan denken aan b.v ?1500,- of ?5000,- ???

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!

Gr,

Marjan

• Sita

Hoi Marjan,

Ik gebruik in mijn salon Webecos. Ik ben zeer tevreden over het product. Ze hebben een starterspakket voor 250 euro, daarmee kan je alle huidtypen behandelen en heb je ook een verkoopproduct bij. Je kan gewoon schriftelijk informatie aanvragen. Ik heb er nog producten bijgenomen voor een speciaalbehandeling. Ik was ruim 350 euro kwijt.

Een goed A-merk zoals Pier Auge dan moet je denken aan een installatiepakket van 2750 ex btw en dan heb je alleen producten voor in de salon en niet voor de verkoop. Je moet bij zulke merken wel denken aan een prijs van rond de 2000 euro.

Ik vond Webecos een goed merk voor mij om mee te starten.

Groetjes,

Sita

• ellocin

De wat duurdere merken hebben vaak een duur starterspakket te bieden, veelal met producten waar je niets mee kan, en een voorraad van 3 producten bijv. Je kunt gewoon vrijblijvend info aanvragen , dat is natuurlijk het slimste, heb je alles meteen op een rijtje. Ikzelf werk met DR.Eckstein. Daar hoef je geen starterspakket voor aan te schaffen, je kunt het dus zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Decleaor heeft dacht ik wel een starterspakket met onbruikbare producten (collega wilde er mee starten maar deed dit daarom niet). Er zijn zo ontzettend veel merken tegenwoordig. Lastig om te kiezen, maar toch goed overwegen.

Groetjes en succes, Nicolle

• Marjan

Hoi Dames,

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties. Ik heb nu in ieder geval een beetje een idee!

Groeten,

Marja

• Mieke

Hoi Marjan,

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met een salon. Helaas moest ik kort geleden door omstandigheden stoppen. Ik heb met Alcina gewerkt. Dit is echt een heel goed merk, je hebt er producten voor voor jong en oud en verschillende prijsklasse, kortom voor ieder wat wils. Het product ruikt erg lekker, haalt goede resultaten en heeft een jonge uitstraling.

Ik heb destijds 3 vitrine kasten gekocht en was € 4000 kwijt. Best veel. Maar zoals ik al schreef ben ik gestopt en heb ik mijn complete inboedel van mijn schoonheidssalon te koop. Misschien is het iets voor jou totale kosten zijn €3800,- en dan zit er ook een nageltafel met afzuiging bij, maar misschien heb je die niet nodig. Verder bevat het dus die 3 kasten met verkoopproducten, verzorging en make-up, een vap- kruiden- koeldamp- vacuum- borstelapparaat, goede tabouret en nog veel en veel meer. Het is echt ideaal om te beginnen. Ik ben zelf heel enthousiast over het merk en mijn inboedel, ik heb er met heel veel plezier en zonder problemen mee gewerkt. Klanten waren ook erg tevreden over ALcina. Als je intresse hebt in meer info, kun je mij mailen dan stuur ik je vrijbijvend meer info over Alcina, foto's en de exacte prijslijst toe. En succes verder met het opzetten.

Groetjes Mieke

miekekemper@hotmail.com

• Elisabeth

Hoi Marjan,

3 jaar geleden ben ik gestart met het merk Henriette Faroche van Dancohr hier voor samen met de make-up lijn van laneche was ik ongeveer 3000 euro kwijt dat was incl 2 x verkoopprodukten voor de makeup een gevulde display erbij en alle salonproducten!

Dus dat zou nou iets hoger liggen

Ik heb ook een eenmanszaak in een klein dorpje vandaar!

Groetjes Elisabeth