Beauty en handicap.

  • Annemiek

    Als helpster van mensen met een lichamelijke handicap heb ik de volgende vraag.

    Wie heeft ervaring in het geven van beauty-behandelingen aan mensen (dames vooral, natuurlijk) in een rolstoel. En dan bedoel ik niet een gewone duwrolstoel waar mensen die niet goed kunnen lopen in worden vevoerd, maar die echte grote electrische stoelen waar mensen met een echt zware handicap in zitten. Meestal kunnen deze mensen niet achteroverleunen of liggen, hebben een corset of andere hulpmiddelen.

    Toch zijn er genoeg dames die ook eens een lekkere gezichtsmassage zouden willen hebben, een ontspannend maskertje of een supermooie make-up. Ook vraag ik me af of er kappers zijn die hier ervaring mee hebben. Gehandicapten moeten eigenlijk al zo vreselijk veel inleveren, dat juist die kleine (of grote) extra's worden gemist. Wie kan me hier wat meer info over geven?

    Annemiek.

  • Kim

    Hoi Annemiek,

    Ik heb een tijdje gewerkt in een bejaardetehuis. Ik heb ook mensen gehad in een rolstoel en die konden niet liggen. Ik had een spiegelwand, dus liet de mensen in de rolstoel zitten en gaf staand een aangepaste behandeling. Ik kon in de spiegel zien wat ik deed en zo kon je toch ook die mensen helpen. Het is niet een ideale oplossing maar ik zou geen andere kunnen bedenken. Die mensen vonden het altijd heerlijk!!

    Succes ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt

    Groetjes Kim