Instituut Thomas of Instituut Kosmos?

  • Fee

    Hai,

    Wie o wie heeft er ervaringen met Instituut Thomas of Instituut Kosmos. Beiden zijn gevestigd in Eindhoven.

    Ik weet niet welke ik moet kiezen……..

    Alle ervaringen zijn welkom!

    Fee

  • Julia

    Ik ben enkele jaren geleden begonnen bij Instituut Thomas in Eindhoven voor de spoedopleiding. Op dat momen was ik 24 en had ik net een HBO opleiding afgerond. Om eerlijk te zijn wist ik niet hoe snel ik daar weer weg moest komen. Maar goed dit is mijn mening, ik vond dat we werden behandeld als kleuters en omkleden in de gang tussen de stofwolken ging mij ook te ver. Ik heb toen mijn opleiding in Limburg voltooid. Ik weet verder niets van Kosmos, maar ik wens je in elk geval veel succes bij je keuze en je opleiding.

  • Jacqueline

    Ik heb mijn 2 jarige avond opleiding bij Thomas gedaan en ben verre van tevreden. Ze proberen op je te verdienen door je een starters pakket te gevenen die niet alle producten bevat. Dan kun je in de winkel voor flinke prijzen de rest kopen. Ook moet je tussentijds veel extra aanvullingen kopen omdat het pakket onvoldoende hoeveelheid bevat en dit kun je alleen doen in HUN winkel. Een flinke kostenpost waar je rekening mee moet houden. Exames zijn erg knullig. 2 weken van tevoren krijg je pas de datum door, zijn altijd overdag. Vind jij maar eens een geschikt model twee weken van tevoren. Ze behandelen je ronduit schofterig als je belt met een vraag naar het hoofdkantoor in Tilburg. Ze doen inderdaad net alsof je een kleuter bent, het is toch volwassenenonderwijs??? Onze klas heeft in het laatste jaar zelfs een brief thuis gekregen dat we een te luidruchtige klas waren en of we ons wilde gaan gedragen (?????????????) Een beetje kletsen met je klasgenoten mag dus al geneens.

    Ik heb een klacht ingediend na het behalen van mijn diploma en nooit iets vernomen.

    IK heb doorgezet en mijn diploma in 1 keer gehaald. Maar twee jaar duren dan wel lang. Ik zou nooit Thomas aanbevelen.

    Heel veel succes met je keuze.

    Jacqueline Gase

  • Fee

    Dat klinkt niet echt positief dus. Jammer! En hebben jullie wel werk met het diploma van Thomas gevonden? Daar ben ik wel benieuwd naar.

    Ik ga me in ieder geval wat breder oriënteren want er zijn scholen genoeg.

    Heeft er iemand hier op het prikbord nog toevallig een tip over een school in Brabant?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Fee

  • Rimani te Stesso

    Ook ik ben zeer ontevreden over Thomas. Zie de vraag van Karin over Instituut de Korte. Ik woon zelf in het noorden, dus geen ervaring met Brabant. Succes met het vinden van een juiste school!

    Groetjes

    Aemke