Hoi Aemke,
Opendag kan je bekent maken via een huis aan huis krant. Deze kranten zijn gek op kleine redactionele stukjes. vaak plaatsen ze deze stukjes gewoon. Doe dit wel ruim van te voren. Wel blijf je afhankelijk of ze het wel of niet plaatsen.
Wil je meer zekerheid dan kan je een corntract af sluiten met een krant. je koopt dan ruimte en je kunt dan regelmatig adverteren. Neem in je onderhandelingen mee dat je een groot stuk wilt in de krant met een foto van jou en je salon.Dit kost je vaak wel veel geld. laat je goed informeren.
Verder kan je natuurlijk zelf huis aan huis folders verspreiden met de aankondiging van je opendag. Stuur de klanten die je al hebt een uitnodiging en vergeet er niet bij te zetten dat deze klanten vrienden vriendinnen en familie mogen mee nemen.
Ook aankondigen bij supermarkten is slim om te doen. Hoe vaker mensen zien dat er wat leuks is hoe beter het is.
Het geven van een opendag is weer een vak apart. zorg voor assistentie die dag. je kan niet alles zelf. informeer je assistenten goed. doe demo's, hapje, drankje en geef sommige kleine behandelingen gratis. Niet alles, je kunt voor andere behandelingen weer gewoon geld vragen. misschien kun je korte informatie mometen geven over bepaalde behandelingen. zorg er voor dat je dit allemaal op je uitnodiging hebt staan en tevens ook een programma. dan weet men wat ze te wachten staat.
en verder echt waar mond op mond is het beste…geduld is een schone zaak.
Wat is je je url van je site eigenlijk?
succes maar weer en als je vragen hebt….. mail maar.
groeten Tamara
Rimani te Stesso schreef:
>
> Hoi Tamara,
>
> Bedankt voor je ideëen. Maar ik neem aan dat je dan ook nog
> ergens bekend moet maken dat je een open dag hebt. Ik kan dat
> alleen doen dan via mijn eigen website. Hoe heb jij toen dat
> nieuws verspreid? Via folders huis aan huis, of een folder
> ergens ophangen, of via een advertentie? Alvast bedankt voor
> je hulp, wederom!
>