Schoonheidssalon openen in Duitsland

  • Wen*

    Hallo Allemaal,

    Ik heb een vraagje….mijn man en ik overwegen om ons in Duitsland (net over de grens) te gaan vestigen. Maar weet iemand hoe dit zit als je een schoonheidssalon wil starten. Hier in ned. heb ik een ontheffing van het bestemmingsplan gevraagd aan de gemeente en ingeschreven bij de KvK. Werkt dit in duitsland ook zo?

    Ik ben benieuwd.

    Groetjes.

    Wendy

  • RoosP

    Volgens mij is dit een vraag voor Marian :), zij weet het vast wel.

    Groetjes,

  • marian

    Dank je Roos klopt helemaal. :D

    Wen je moet je hier bij de Gemeente melden en je bedrijf bij de Gemeente inschrijven. Dit kan allemaal zonder veel poeha, de gemeente meld dit ook naar de Kvk (hier Handelskammer).

    Tenzij je een bedrijfspand hebt moet je ook de Gemeente nog de aanwezigheid melden van de Salon in je Huis.

    Voor de grotere Salons gelden hier echter bepaalde regels ten aanzien van personeels ruimte etc.

    Maar indien je mij een prive berichtje schrijft kan ik je waarschijnlijk op alle vragen een kort en duidelijk antwoord geven.

    Voor andere zaken is het soms nodig dat je een duidelijke bedrijfsomschrijving/bedrijfsplan geeft met duidelijk omschreven de diensten die je aanbiedt.

    Voor het bedrijfsplan kan ik je waarschijnlijk wel met het een en ander helpen ook wat betreft de voorbereiding voor de Gemeente.

    (oh en voor jou zijn die dingen natuurlijk zonder kosten ;) kan een vriendin van Roos moeilijk in de steek laten)

    Geintje, maar geen probleem help je graag. Marian

  • RoosP

    :D ha, daar is ze al (tu)

  • marian

    Net gestopt met mijn telefoongesprek met Nederland en moest even kijken of er nog prive berichtjes waren, heb een beetje achterstand opgelopen de laatste 3 dagen, eerst is het hier te heet om vroeg in te kunnen slapen (nog 28 ´savonds laat) en nu is het zo hard aan het regenen dat je er bijna doof van wordt. :D …….naja afwisseling altijd leuk ;)

    Maar de topic was wel erg in het oogspringend voor mij, vandaar de snelle reactie. Fijne avond en goede nacht voor later Roos.

  • RoosP

    Hehe, en ik was net aan het chatten met Duitsland en keek nog even hier :)

    Guts Nächtle….

  • Wen*

    Marian ik heb je priveberichtje gestuurd!

    Groetjes,

    Wendy