tea tree olie

  • yvon

    Komende week vertrekt één van mijn dochters voor 3 maanden naar Suriname om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Daarom hebben we gisteravond een feestje voor haar georganiseerd. Vanwege het mooie weer (althans voor het grootste deel van de avond) konden we deze in de tuin houden. Ik merkte op een gegeven moment dat ik vrijwel “opgegeten” werd door de muggen. Ik heb toen tea tree olie op die beten en ook op mijn benen gedaan. De jeuk was vrijwel meteen over en ik heb geen nieuwe beten opgelopen. Misschien is deze informatie wel algemeen bekend, maar ik wist het niet. Afgezien van het feit dat ik wel een boenwasachtige geur bij mij droeg, heeft het perfect gewerkt! Deze (eventuele) tip wilde ik jullie dan ook niet onthouden.

    Fijne zondag, Yvon

  • annick

    Hallo, ook is tea tree olie heel erg goed voor hoofdluizen, als er hoofdluizen in de klas van je spruit zitten, doe je gewoon enkele druppele tea tree achter de ooren, in de nek , en je bent ervoor beschemd :-)

  • Veronique

    Ha, die tip had ik 2 dagen eerder moeten hebben. Ik ben toen 's nachts helemaal lek geprikt door een mug op de slaapkamer. 1 van de bulten zit in mijn nek en is een grote rode vlek. Het lijkt wel een zuigzoen.

    Groetjes Veronique

  • Jannie

    Ik heb weer druk zitten kopieren en plakken. Bedankt voor de tips, fijn zo'n forum: heb al een compleet almanak waar ik zeer wijs mee ben!

  • Ferd

    We gebruiken de tea tree olie voor veel toepassingen. Let er wel op dat je verse tea tree olie gebruikt, de olie is een actieve en instabiele stof zodat deze snel oxideert, door blootstelling aan zuurstof, licht en warmte kan de olie peroxides vormen. Deze kunnen een allergische reactie of een irritatie uitlokken.

    Probeer ook altijd eerst een druppel op je arm en wacht 24 uur af of je een (allergische) reactie krijgt.

    Wij bestellen het bij een partij die het zelf puur en vers uit Australië importeert, door de versheid ruikt het wel wat sterker dan de glazen potjes bij de drogist. Zij verpakken de grotere hoeveelheden in aluminium flessen: www.teatreeoil.nl